Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Offtopik üzenetek mutatása bekapcsolva

Buszkaraván helyett különvonat Franciaországba

ÜZENETEK (6)Időben csökkenő Időben csökkenő
fizikus
1 élménybeszámolót írt
1
20 éve tag
2024.11.16. 13:26
Nekem borzasztóan tetszik a vonatos ötlet. De kérdés, hogy a végét, a buszos részt hogy lehet jól kihozni. Nekem az Altibus Lyonból Tignes-be többe került, mint az Easyjet Lyonig. Persze egy utazási irodának jobb alkupozícója van.
Daddy
346 élménybeszámolót írt
346
19 éve tag
2024.11.12. 15:35
Úgy látom, nem váltott ki érdeklődést ez a téma. Pedig még azok figyelmét is felkelthetné akik - nem a franciáknál, de - az odavezető vasútvonal(ak) közelében síelnek. Útközben is le illetve felszállhatnának.
Előzmény: (attilav3 221578)
attilav3
3 élménybeszámolót írt
3
21 napja tag
2024.11.06. 08:28
BP-Genf különvonat már elég jó lenne, Genfből sok síterep elérhető távolságban van.
Ha a szerelvény az ÖBB-vel, jó állapotú kocsikkal van leközlekedtetve, akkor elég valószínű hogy osztrák síelők is jelentkeznének az útra. Egy gyors keresést megejtettem az ÖBB oldalán, Bécs-Genf menetrendszerinti közvetlen vonat nincsen. Tehát egy különvonat megtölthető, és nemcsak magyar utazókra lehetne számítani, osztrákok melett szvsz szlovákok is jelentkeznének pozsony környékéről (nekik a bécsi felszállás elérhető távolságban van).
attilav3
3 élménybeszámolót írt
3
21 napja tag
2024.11.04. 21:23
A különvonatok franciaországi végállomása lehetne Grenoble vagy Lyon. Az ottani pályaudvarokon elférne egy hosszú szerelvény. Egy kisváros vasútállomása a szerelvény hossza miatt nem lenne ideális (rövid peron) hiába lenne esetleg közelebb az úticélként kijelölt síterephez. Valamint csak a nagyvárosi pályaudvarokon vannak tárolóvágányok ahol tudnák parkoltatni a vasúti kocsikat. Grenoble-ból/Lyon-ból buszokkal vinnék a csoportokat a szállásukra.
Alternatív vasúti útvonal lehetne Mo-Ausztria-Svájc-Franciaország, esetleg Mo-Ausztria-Svájc (Francia határközeli város nagy pályaudvara mint végállomás).
A Mo-Ausztria-Svájc útvonal abból a szempontból ideális lenne szerintem hogy az ÖBB-t ezen az útvonalon végig meg lehetne bízni a különvonat leközlekedtetésével, akár railjet szerelvényekkel. Az 1-es vonalunkra bejárnak a railjetek, a svájci és az osztrák áramnem azonos a biztosítóberendezések is nagyon hasonlóak a két országban. Így nagyrészt ki lehetne hagyni a MÁV-ot a buliból (már ha ez szempont lesz a majdani szervezőnek).
Míg a déli útvonal amiről korábban írtam a magyar szakaszon igényli a MÁV közreműködését (a mozdony erejéig mindenképp) ha ezt az útvonalat választja a szervező akkor mindenképp ki kell taposni a MÁV-ból hogy nyugati gyártmányú mozdonyt adjon ki a magyar szakaszra oda/vissza útra).
Daddy
346 élménybeszámolót írt
346
19 éve tag
2024.11.01. 09:44
Ez egy érdekes gondolat. A vonaton való utazás valóban kényelmesebb mint a buszozás ("luxusbusz" esetén is), de tartok tőle, hogy az utazási idő lényegesen hosszabb lenne mintha busszal mennénk. Nem beszélve arról, hogy az esetek döntő többségében elkerülhetetlen buszra átszállás kényelmetlensége, az indulás-érkezéskori be- illetve kipakolást idézi.
Francia síterepekre a buszok nagyon kedvező árral visznek-hoznak, és ez nagy előnyük a saját kocsival való utazással szemben. A buszos út, - mint minden társasutazás - megalkuvást, toleranciát is igényel. Akinek ez terhes, az ne válassza.
Előzmény: (attilav3 221550)
attilav3
3 élménybeszámolót írt
3
21 napja tag
2024.10.30. 21:48
A buszt mint eljutási megoldást nem kellene mindenáron erőltetnie az utazási irodáknak, különösen egy olyan messzi célpont esetén mint franciaország.
Telente lehetne indítani jópár különvonatot franciaországba, 4-5 busznyi ember esetén szerintem már rentábilis lenne.
Érdemes megnézni az https://www.openrailwaymap.org/ -ot, ez egy online vasúti térkép, településekre rá lehet keresni.
A francia országba vonatozás nagyjából úgy nézne ki hogy elindulnánk valamelyik fővárosi nagy pályaudvarról, majd székesfehérvári vonal, balaton déli parti vonal, egy kis szakaszon horvátország, szlovénia, olaszország, franciaország. Megállhatna a különvonat pl székesfehérváron siófokon fonyódon nagykanizsán (ha ezekről a helyekről is jelentkeztek a túrára). Nem kell a MÁV lepukkant gördülő állományához ragaszkodni, szlovén/olasz/osztrák kocsikkal is kiállítható a különvonat. Ahhoz feltétlenül ragaszkodnia kell a szervező irodának hogy a magyar vonalszakaszon semmiképp sem jöhet szóba a ganz semelyik mostanra hírhedten megbízhatatlanná vált villanymozdonya (V43 V63, vonatatómotor körtüzek, más okból is lerobbannak), tehát a magyar szakaszon is nyugati gyártmányú mozdonnyal kelljen továbbítani a különvonatot (taurus/traxx/vectron stb). A határokon általában mozdonycsere van az eltérő áramnem/biztosítóberendezés miatt, talán ez szlovén olasz viszonylatban megúszható (eléggé az olaszra hajaz sokmindenben a szlovén vasúti rendszer ha jól tudom). Szerintem vonattal kipihentebben érne a csoport franciaországba, még akkor is ha az állomástól a sípályáig buszozni kell, ehhez az irodának francia buszos cégeket kellene igénybe venni, ami drágább, de nyilván minőségileg jobb.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.