Autónk semmi esetre se legyen törött - persze kisebb karcolás, horpadás nem akadály. Minden lámpatestnek épnek kell lennie.
Az akkumulátor állapota és megfelelő töltöttsége alapvetően fontos a kocsi beindításához. -15°C fok környékén könnyen lemerül az aksi. Ezért nem árt, ha van nálunk bikakábel.
A hűtőrendszer: desztillált víz+fagyálló megfelelő aránya. Ennél többről van azért szó. Funkcióját tekintve fontos szerve autónknak. Elsősorban védi a motort a túlmelegedéstől, másodsorban biztosítja az utastér fűtését is. A fagyálló akár -30 fokban is megakadályozza a víz befagyását, mely súlyosan károsítaná a motort.
Hólánc: Bármikor kerülhetünk a hegyekben extrém állapotok közé, ahol már a téli abroncs önmagában kevés. Ne spóroljunk vele, sok bosszúságtól menthet meg minket, a felszerelését pedig itthon legalább egyszer próbáljuk ki, ne éles helyzetben kelljen kísérleteznünk.
Ha a hó fogságába kerülünk, jó ha tudjuk: 1 liter üzemanyag kb. 1 órára elegendő.