Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Hogyan jégtelenítsük autónkat?

2006.10.14. 2009.10.12. | frissítve: 2009.10.12.

Hogyan jégtelenítsük autónkat? Az autó jégtelenítésével és a hideg okozta hibák fellépésével kapcsolatos tippek. Problémák a jeges ablakokkal, a párásodással és az előre nem kalkulálható üzemzavarokkal.
Kéziseprű, jégkaparó, hólapát

Ne feledkezzünk meg az ablakok és a tükrök jégtelenítéséről, és az autó tetejére rakódott hó eltávolításáról sem! A tetőről is seperjük le a havat, ezzel megelőzhetjük, hogy a megolvadó hó a fékezésnél alázúdulva elzárja a kilátást. A téli ablaktisztítók közül elsősorban az erős műanyag kaparót válasszunk. Az ablakok jégtelenítésénél legyünk óvatosak, hiszen a helytelen használat kárt tehet az ablakban. Vakító, szórt fényhatás jelentkezhet, mely különösen rossz látási körülmények között lehet zavaró. A jégkaparót mindig egész szélességével fektessük a felületre. Hogy a karcolásokat megelőzzük, a kaparót ne előre-hátra, hanem mindig csak egy irányba toljuk. A kéziseprű és a jégkaparó kombinált változatban is kaphatók.

Jeges ablakok

Téli reggeleken a szabad ég alatt parkolók egyik kellemetlen feladata az autó ablakainak jégtelenítése. Egyetlen apró kémlelőnyílással vezetni nemcsak veszélyes, de büntethető is. Minden ablakról takarítsuk le a jeget és a havat. A munkát alkoholtartalmú oldószerrel könnyíthetjük meg, ami utántölthető, szórófejes flakonokban és spray-ként kapható. Környezetkímélőbb és olcsóbb is az utántölthető flakon. A vastagabb jégrétegen az oldószer nehezen hatol át, ilyenkor a jégkaparót is be kell vetnünk.

Párásodás

A bepárásodást is kordában tarthatjuk, ha az ablakok belső felületét párásodásgátló kendővel töröljük át. Ugyanezt a hatást érjük el akkor is, ha vékony rétegben folyékony szappannal kenjük be az ablakokat. Ezek híján csak a kocsi átszellőztetése segít.

Indítókábel

Télen különösen gyakran kerül elő az indítókábel. Az alacsony külső hőmérséklet miatt gyakran előfordul, hogy a nyáron kitűnően működő akkumulátorok nem rendelkeznek elegendő, a hidegindításhoz szükséges teljesítménnyel, és nem tudják elindítani a motort. Az indítókábelek és a krokodilcsipeszek állapotát is ellenőrizzük!

Néhány ötlet üzemzavar esetére

Befagyott ajtózáron a jégoldó segít, ha azonban maga az ajtó fagyott be, semmi esetre se próbáljuk erőltetni. Könnyen előfordulhat, hogy az ajtó tömítése kárt szenved. Egyszerű módszer a forró vizes olvasztás. Kinyitás után az ajtót és a tömítéseket alaposan töröljük szárazra. Kenjük be a tömítéseket gumiápolószerrel, hogy később ne fagyhassanak oda.

Ha nem indul: Minden óvintézkedésünk ellenére előfordulhat, hogy a reggeli indulásnál az önindító nem működik rendesen. Egy indítókábel és egy segítőkész autós segítségével azonban gyorsan megoldást találhatunk a problémára. Úgy állítsuk le a két autót, hogy az akkumulátorok helye a lehető legközelebb legyen egymáshoz, de ne érintkezzenek. Kössük először össze a két pozitív pólust a piros indítókábellel, majd a két negatív pólust a fekete kábellel. A csipeszeket egyszerűen dugjuk át az akkumulátor saruin, ügyelve a biztos rögzítésre és a jó érintkezésre. Először az áramot adó gépkocsi motorját indítsuk be, és csak ezután a másikat. Levételkor először a két negatív pólust választjuk el, majd a pozitív pólusokat. A katalizátoros járművekkel különösen vigyáznunk kell. Ha néhány indítási kísérlet után nem indul be a motor, fennáll a veszély, hogy el nem égett üzemanyag kerül a katalizátorba, ami a túlhevülés miatt a katalizátor cseréjét is szükségessé teheti. Télen a bevontatás sem célszerű, mivel a meghajtott kerekek az útviszonyok miatt könnyen leblokkolhatnak. Katalizátoros járművek bevontatásakor is a fent leírt óvintézkedés van érvényben. Ha indítás után azt tapasztaljuk, hogy a hűtőfolyadék hőmérséklete szokatlanul gyorsan emelkedik, valószínűleg jegesedés kelt zavart a hűtőkeringésben. Az autót vontassuk meleg helyiségbe. Amikor a motor és a hűtőkeringés felengedett, győződjünk meg a vízcsövek és a fagytömítések tömítettségéről. A hideg dízelmotor kis teljesítményének gyakori oka a rossz üzemanyag... Használjunk téli üzemanyagot!

KOMMENTEK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
KIEMELT SÍTÁBOROK
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
INGYENES TANÁCSADÁS
Havazás Előrejelzés
UTASBIZTOSÍTÁS
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.