Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Hogyan jégtelenítsük autónkat?

2006.10.14. 2009.10.12. | frissítve: 2009.10.12.

Hogyan jégtelenítsük autónkat? Az autó jégtelenítésével és a hideg okozta hibák fellépésével kapcsolatos tippek. Problémák a jeges ablakokkal, a párásodással és az előre nem kalkulálható üzemzavarokkal.
h i r d e t é s
Kéziseprű, jégkaparó, hólapát

Ne feledkezzünk meg az ablakok és a tükrök jégtelenítéséről, és az autó tetejére rakódott hó eltávolításáról sem! A tetőről is seperjük le a havat, ezzel megelőzhetjük, hogy a megolvadó hó a fékezésnél alázúdulva elzárja a kilátást. A téli ablaktisztítók közül elsősorban az erős műanyag kaparót válasszunk. Az ablakok jégtelenítésénél legyünk óvatosak, hiszen a helytelen használat kárt tehet az ablakban. Vakító, szórt fényhatás jelentkezhet, mely különösen rossz látási körülmények között lehet zavaró. A jégkaparót mindig egész szélességével fektessük a felületre. Hogy a karcolásokat megelőzzük, a kaparót ne előre-hátra, hanem mindig csak egy irányba toljuk. A kéziseprű és a jégkaparó kombinált változatban is kaphatók.

Jeges ablakok

Téli reggeleken a szabad ég alatt parkolók egyik kellemetlen feladata az autó ablakainak jégtelenítése. Egyetlen apró kémlelőnyílással vezetni nemcsak veszélyes, de büntethető is. Minden ablakról takarítsuk le a jeget és a havat. A munkát alkoholtartalmú oldószerrel könnyíthetjük meg, ami utántölthető, szórófejes flakonokban és spray-ként kapható. Környezetkímélőbb és olcsóbb is az utántölthető flakon. A vastagabb jégrétegen az oldószer nehezen hatol át, ilyenkor a jégkaparót is be kell vetnünk.

Párásodás

A bepárásodást is kordában tarthatjuk, ha az ablakok belső felületét párásodásgátló kendővel töröljük át. Ugyanezt a hatást érjük el akkor is, ha vékony rétegben folyékony szappannal kenjük be az ablakokat. Ezek híján csak a kocsi átszellőztetése segít.

Indítókábel

Télen különösen gyakran kerül elő az indítókábel. Az alacsony külső hőmérséklet miatt gyakran előfordul, hogy a nyáron kitűnően működő akkumulátorok nem rendelkeznek elegendő, a hidegindításhoz szükséges teljesítménnyel, és nem tudják elindítani a motort. Az indítókábelek és a krokodilcsipeszek állapotát is ellenőrizzük!

Néhány ötlet üzemzavar esetére

Befagyott ajtózáron a jégoldó segít, ha azonban maga az ajtó fagyott be, semmi esetre se próbáljuk erőltetni. Könnyen előfordulhat, hogy az ajtó tömítése kárt szenved. Egyszerű módszer a forró vizes olvasztás. Kinyitás után az ajtót és a tömítéseket alaposan töröljük szárazra. Kenjük be a tömítéseket gumiápolószerrel, hogy később ne fagyhassanak oda.

Ha nem indul: Minden óvintézkedésünk ellenére előfordulhat, hogy a reggeli indulásnál az önindító nem működik rendesen. Egy indítókábel és egy segítőkész autós segítségével azonban gyorsan megoldást találhatunk a problémára. Úgy állítsuk le a két autót, hogy az akkumulátorok helye a lehető legközelebb legyen egymáshoz, de ne érintkezzenek. Kössük először össze a két pozitív pólust a piros indítókábellel, majd a két negatív pólust a fekete kábellel. A csipeszeket egyszerűen dugjuk át az akkumulátor saruin, ügyelve a biztos rögzítésre és a jó érintkezésre. Először az áramot adó gépkocsi motorját indítsuk be, és csak ezután a másikat. Levételkor először a két negatív pólust választjuk el, majd a pozitív pólusokat. A katalizátoros járművekkel különösen vigyáznunk kell. Ha néhány indítási kísérlet után nem indul be a motor, fennáll a veszély, hogy el nem égett üzemanyag kerül a katalizátorba, ami a túlhevülés miatt a katalizátor cseréjét is szükségessé teheti. Télen a bevontatás sem célszerű, mivel a meghajtott kerekek az útviszonyok miatt könnyen leblokkolhatnak. Katalizátoros járművek bevontatásakor is a fent leírt óvintézkedés van érvényben. Ha indítás után azt tapasztaljuk, hogy a hűtőfolyadék hőmérséklete szokatlanul gyorsan emelkedik, valószínűleg jegesedés kelt zavart a hűtőkeringésben. Az autót vontassuk meleg helyiségbe. Amikor a motor és a hűtőkeringés felengedett, győződjünk meg a vízcsövek és a fagytömítések tömítettségéről. A hideg dízelmotor kis teljesítményének gyakori oka a rossz üzemanyag... Használjunk téli üzemanyagot!

KOMMENTEK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE