Februári naptenger az Ötscher lábánál - Lackenhofi síhétvége

2020.02.25. Basa Edit

Izgatottan vágtunk neki február közepi lackenhofi hosszú hétvégi síelésünknek. Nap mint nap figyeltük a webkamerákat, havazás- és időjárás-előrejelzést, amikor egyszer csak berobbant a „breaking news”: 30 cm friss hó Lackenhofon! 2 nap múlva még 20 cm ... Ekkor már nagyon ott volt a bugi a lábunkban! Izgalmas kis síhétvége elé néztünk!
Lackenhof am Ötscher síterepe már az elején belopta magát a szívünkbe: a kiutazás szinte elröppent, mivel a síközpont mintegy 400 km-re (4-4,5 órás autóútra) található Budapesttől, majdnem végig autópályán tudhattuk le a távot - így kora reggeli indulással, kicsivel dél után már ott is voltunk. Sűrű pelyhekben hulló hó / havas eső mix fogadott a Lackenhof zsákfalucskába (810 m) vezető alpesi úton. Ahogy elfoglaltuk barátságos pályaszállásunkat, a Junges Hotel Lackenhofot (az „F” jelzésű csákányos lift és a 9-es kék pálya mellett), el is állt a havazás, így neki is vághattunk a jól eltervezett hótalpas túránknak! Képes beszámoló a hétvégéről
Eibenhütte - Kis-Ötscher középállomás

Bemelegítő hótalpas túra & tökéletesen kezelt sífutópályák

Érdemes letölteni a Niederösterreich alkalmazást a telefonunkra, így a környékbeli túra / sífutóútvonalak mind a zsebünkben lesznek. Mi egy könnyebb kis túrát választottunk délutánra, a cuki kis „mézeskalácsházikóhoz”, a Mandlbodenhüttehez bandukoltunk fel ahol sok-sok hó, és lélegzetelállító csend, nyugodtság fogadott. A hely „specialitása” a villogós kis feles pohárka, ami addig villódzik, míg ki nem hörpintjük belőle az ilyen-olyan helyi Schnapsot - mi sem hagyhattuk ki. :)
Hótalpas túra a Mandlbodenhüttehez
Lackenhof környékén 30 kilométeres kezelt sífutópálya vár felfedezésre, amiből 22,5 kilométer skate-re is alkalmas. Hótalpazni is tudunk a sífutópályák szélén, de ezt annyira nem szeretik a sífutók, és amúgy is: mennyivel nagyobb feeling a mélyhóban tapicskolni!
Hótalpat az Eibenkogl völgyállomásnál lévő Intersport üzletben tudunk bérelni (kb. 10 € / fő / nap).

D-vitamin pótló sínapok a családias Lackenhofon

Szerencsénk volt, mert a február 15-16. síhétvégénken a Kis-Ötscher és a Nagy-Ötscher összes pályája nyitva volt, már reggeli közben örömködtünk az ablakból kifelé bámulva, milyen gyönyörű napsütéssel ajándékozott meg minket a természet. A pályákra kicsúszva a legtutibb síidő fogadott: igen, meleg volt, de a pályák így is szuperek voltak, nulla tömeg, szívet melengető napsütés, finom hütte ételek vártak ránk!
Kis-Ötscher 7-es pálya
A változatos síterepen a legkisebbeket a Sunny Kids Park segíti új varázsszőnyegével, a nagyobbakat 6 sílift és 19 kilométernyi tökéletesen előkészített pálya várja, ahol kezdők és profik szintén megtalálják a kedvenc pályájukat.

Full extrák

TUTI TIPP: Kombi síbérlet Lackenhof am Ötscher & Hochkar: a síbérlet nem csak Lackenhof am Ötscher, hanem a közeli (kb. 40 km) Hochkar síterepére is érvényes, így egyik nap akár átruccanhatunk kipróbálni az ottani hóbiztos pályákat is.

Ha valami igazán különleges síélményre vágysz, próbáld ki a „Guga Hö”, síelést napfelkeltében!
"Guga hö" reggeli síelés a Mostviertel régióban | Forrás: Mostviertel Tourismus

Kalandorok FIGYELEM!

Farsangi bolondozás Hochkar-on 15 % kedvezményért!
Aki 2020. február 25-én, kedden farsangi jelmezbe öltözik, és síbérletet vásárol, 15 % kedvezményt kap a sítereptől! Részletekért kattints!
Farsangi bulis síelés Hochkaron 15 % kedvezménnyel, 2020.02.25-én

Szállástippek
Ferienbauernhof Gross-Lettenwag
Ferienbauernhof Gross-Lettenwag Göstlingben található, kb. 15 km-re a hochkari sítereptől. Ezenkívül közeli síterep még a Lackenhof am Ötscher. A szállás 2 apartmantípussal rendelkezik. Háziállat megengedett.
Magyarul beszélünk Wellness Pályaszállás
Familienpension Sonnenhof
Az 55 férőhelyes családi panzió a sífelvonótól 200, a település központjától 250 méterre található. Elhelyezés: 2,3,4,5,6 ágyas (1 és 2 légteres) összkomfortos, TV-s szobákban. Ellátás: félpanzió.
Gasthof Kirchenwirt csillagcsillagcsillag
A Gasthof Kirchenwirt egy alpesi panzió, a sípályáktól mindössze 400 méterre. A felvonókhoz ház elől induló ingyenes síbusszal is el lehet jutni és szinte a szállásig vissza lehet csúszni!