Végre porhó! Kaprunban síeltünk a március 15-i hosszú hétvégén

2024.03.19. Wesselényi Andrea

Jó magyar szokás szerint sítalpon töltöttük a március 15-i hosszú hétvégét. Szerencsés döntésnek bizonyult hóbiztos gleccserre menni a korán jött tavaszban. A Zelli-tó partján már pólóban lehetett sütkérezni, miközben a 2000-3000 méteren fekvő Kitzsteinhornon tökéletes hóviszonyok, télies idő, nagy kapacitású felvonók, kiváló, széles pályák és porhavas freeride zónák várták a síelőket.
Így festett a Kitzsteinhor gleccser március 15-én
Első napunkat a tóra néző Schmitten (Zell am See) lejtőin csúszkáltunk, ami mint síterep nagyon tetszett a változatos, hosszú, panorámás pályákkal, de a hóminőség sajnos délutánra jelentősen leromlott. A kása-latyak-tejbegríz (ki hogy nevezi) az összes 2000 méter alatti pályára jellemző volt ezekben a napokban Ausztriában Schladmingtól Obertauernig. Ezért úgy döntöttünk, március 15-től jobb lesz nekünk a gleccseren. És tényleg, ott karcolható havat, igazi téli hangulatot találtuk, ami örömünnep volt a síelőket már hetek óta bosszantó enyhe időjárásban.
Zell am See március 14-én: délelőtt még kimondottan jók voltak a pályák
Március 15-én tehát a Kaprunba mentünk, ahol első pillanatban sokkolt, hogy milyen tömeggel kell osztozni pályákon és lifteknél. Főleg 10-12 között alakultak ki hosszú, tömött sorok a felvonóknál, utána viszont elfogytak az emberek, és déltől már alig kellett várakozni. A hóminőség hibátlan volt egész hétvégén, élveztük a magaslati síelést, bejártuk az egész síterepet és valamennyit pályán kívül is sikerült csúszni. Főleg úgy, hogy másnapra kb. 5-10 cm friss hó is jött ajándékba, aminek nem mindenki örült, mert hamarabb buckásodtak a pályák, de én nem bántam. A felső részeken igazi porhavat élvezhettünk, délutánra az alsó részeken felpuhult, lehetett forgatni a lécet a buckákon.
Március 16-ra szerencsére kevesebben lettek, csak 11 óra körül volt egyszer nagyobb sor a középállomáson, de utána már nem volt zavaró a tömeg, vagy jól választottunk pályákat. Sok képet és videót készítettünk, mert az időjárás gyönyörű volt, napos-felhős között váltakozott, és csak egy rövid ideig volt ködben a hegy, de amint az feloszlott, messzire el lehetett látni. Ezért egy csúcsmenetet is beterveztünk a Gipfelwelt-re, a 3000 méteres kilátópontért megérte. Freeride csúszásokra is volt bőven lehetőség, a lavinaveszély csak 2-es szintet mutatott.
Szombaton délidőben még egy kiadós hózáport is megéltünk, ami olyan hirtelen jött, mint egy nyári vihar. Mivel nem találtunk helyet a hüttékben, ezért kora délután áttraverzáltunk a 3K K-onnektion lifttel Maiskogelre, ahol asztalhoz és ebédhez is gyorsan hozzájutottunk a liftállomás melletti hüttében. Legalább kipróbáltam ezt is, mert mióta ez a csodalift megépült, még nem jártam Kaprunban. Tényleg egy lenyűgöző mérnöki csoda, és élmény volt utazni benne, ahogy hasított a hóesésben. A Maiskogelen is nyitva volt néhány pálya, de amikor csúsztunk rajta egyet, akkor éreztük meg az óriási különbséget a hóminőségben.
Hózápor ebédidőben az Alpincenternél
Szomorú, hogy 2000 méter fölé kell menni március közepén ahhoz, hogy igazán jó havat és télies körülményeket találjunk, és ezért is jöttek olyan sokan Kaprunba most hétvégén. Összességében élményekben, síelésben, hóban gazdag hétvégénk volt. Készült néhány videó is, ami többet mond minden szónál, itt érhetők el.

Húsvétra nagy valószínűséggel tökéletes körülmények lesznek, de terv szerint egészen június 2-ig nyitva lesz Kaprun a síelők számára.
Talán kevesen tudják, hogy Kaprun volt Ausztria első gleccser síterepe, 1965-ben épült itt meg az első sífelvonó. 1974-ben létesült a majd' 2500 méteren lévő Alpincenter, ami a gleccser központjának tekinthető, ahol sportboltokat, kölcsönzőt, hatalmas nagy önkiszolgáló éttermet, sídepót, aprés sí körbárt találunk. Jelenleg összesen 21 sílift szolgálja ki a síelőket és 61 km pálya van összesen a Kaprun-Maiskogel-Kitzsteinhorn síterületen. A Maiskogelt a gleccserrel összekötő 3K Konnektion szupermodern, körbeüveges kabinos liftet 2019-ben avatták fel, a két síterep ekkor egyesült.

Szállástippek
Angela Apartment & Chalet
Főként nagyobb családok és baráti társaságok részére ajánlott apartmanház, 3 db 110 m2-es méretű, egyenként 8-10 fős lakással és egy új, 8 fős chalettel. A környékbeli sípályák 6-12 km-re találhatóak. Szolgáltatások: WIFI, sítároló, parkoló, játszótér, éttermek.
AKCIÓ
Tauernsuites Mitterwirt
30 db modern apartman (33-158 m², 2-10 fő részére) Piesendorf településen, Kaprun/Kitzsteinhorn síterepétől 4,5 km-re, Zell am See-től kb. 6 km-re. A főépületben wellness részleg és egy étterem is található.
AKCIÓK (3)
Hotel Sonnhof Rauris csillagcsillagcsillag
A 45 szobás Hotel Sonnhof Rauris egy magyar családi tulajdonban lévő, sí- és motorosbarát szálloda a festői Rauris üdülőfaluban. A hotelben bár, medence, fallabda pálya, szauna áll a vendégek rendelkezésére.