Menü ≡

Tanácsok az osztrák síválogatott edzőitől

2009.12.01.
Tanácsok az osztrák síválogatott edzőitől Az osztrák síválogatott edzőinek hasznos tanácsai olvashatók az INTERSPORT weboldalán. A tanácsadók név szerint: Hans Pum - okleveles testnevelő tanár és szakmai vezető, Toni Giger - versenysport szakvezető, és Herbert Mandl - versenysport szakvezető, a női alpesi sportolók vezetőedzője.
h i r d e t é s

1.sz. tipp: Nem mindig a sílécben van a hiba.

Síléc vásárlásakor természetesen a hőn óhajtott sílécmodell áll az érdeklődés középpontjában. De csupán egy jó léccel még a legjobb síelő sem képes igazán jól hasítani a havat. A megfelelő sícipő döntően befolyásolja a lesiklást! Csak az optimálisan illeszkedő forma garantálja az egyedülálló élményt a sípályán.

2.sz. tipp: A meleg láb fél siker.

Nem nagyon van kellemetlenebb dolog síelés közben, mint a jéghideg láb. Fázik az ember egész teste, nem olyan könnyű a siklás a pályán, és hamar elmegy a kedvünk az egésztől. Amikor a lábak lehűlnek, energiát veszítenek és rosszabb a vérellátásuk.

3.sz. tipp: Soha ne tévessze meg a megjelenés!

Sok síelő felteszi magának a kérdést: az egyik léc szinte hajszálpontosan olyan, mint a másik, mégis az egyik a másik háromszorosába kerül. Akkor mi is a különbség? A drága részletek a belsőben bújnak meg: az alkalmazott anyagokban és a gyakran drága felépítésben.

4.sz. tipp: Ne felejtse el a matricát. A sílécre sem!

A félresikerült kanyarokért gyakran felelős a síléc ápolásának elmulasztása, valamint az élek és a talp erős kopása. Ezért a sílécet évente egyszer feltétlenül szakszerű karbantartásnak kell alávetni.

5.sz. tipp: A síelők tanulhatnak egyet s mást a zöldségektől.

Még azok is olvassanak tovább, akiknek már a hagyma említésekor könnyezik a szeme. A hagymahéj-elv a legjobb példa arra, hogyan öltözzünk fel síeléshez.

6.sz. tipp: Izzadni a szaunában kell. Nem a pályán.

Egy keményebb lesiklás során majd’ megsül a dzsekiben, az ülőliften azonban didereg. Ha a ruházkodás során tartotta magát a réteges öltözködés elvéhez, akkor a didergés oka szinte majdnem biztosan az alsóruházat.

7.sz. tipp: Minél frissebb a láb, annál jobban megy a csóválás.

Aki a lábait sportolásra szeretné használni, ennek megfelelően kell őket edzenie, ápolnia és befednie. Bár síeléskor a láb a lábszártól lefelé erősen rögzítve van, a boka és a lábujjak közötti rész mégis sokféle mozgást végez, melyek a síelés során elengedhetetlenek.

8.sz. tipp: Kézben tartja a hideget.

Ötujjas vagy egyujjas kesztyű? Ezt minden síelő csak maga döntheti el. Egyéni ízlés kérdése. Mindenki használja azt, amit jobban szeret. Az ötujjas kesztyű előnye – a mozgásszabadság és a kellemes viselet mellett -, hogy jobban lehet vele érezni és fogni, pl. amikor a síbotot markoljuk.

9.sz. tipp: Semmi esetre se feledkezzen meg a bothasználatról.

Új síléc beszerzése mindig nagy hűhóval történik. Vadonatúj sícipő vásárlásakor is először átgondoljuk a dolgot, aztán mérlegelünk, majd döntést hozunk. A síbotokkal azonban kevés síelő törődik igazán. Pedig a biztonságos, kényelmes és lendületes síelés elengedhetetlen kellékei.

10.sz. tipp: Aki jobban lát, gyorsabban száguldhat.

Miért részesítsük előnyben a síszemüveget a napszemüveggel szemben? Azonnal megtudhatja. A sisak és a síszemüveg egyszerűen jobb egységet képez: semmi nem csúszik félre az arcon, nem nyomja elálló szemüvegszár a fejbőrt, menet közben nem húz be a szemhez levegő alul és oldalt.

11.sz. tipp: Minden egyes térdhajlításnak meglesz a haszna a sípályán.

Ezzel a 10 gyakorlattal a tévé előtt is célzottan edzhet. Az egyetlen eszköz, amire szüksége lesz: egy Theraband-szalag.

Sajnos az Intersport levette weboldaláról a cikket, már nem elérhető. Eltávolítottuk az átvezető linkeket.
Szólj hozzá, legyél az első!
h i r d e t é s
#Covid infók síelőknek Utasbiztosítás Covid fedezettel FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »
SÍELŐK NAPTÁRA »