A svájci Gstaad régió kapta a CIFFT szervezet nagydíját, amelyet minden évben a legjobb turisztikai reklámfilmnek ítélnek oda. A bécsi székhelyű szervezet idei felhívására 1400 pályázat érkezett, közülük lett az első a télen-nyáron hegyi élményeket kínáló svájci üdülőváros.
Idén már 24. alkalommal adták át a legjobb turisztikai reklámfilm nagydíját. Ezúttal a Gstaad Saanenland Turisztikai Hivatal filmje kapta meg a legnagyobb elismerést. A film, amelynek angol címe „Gstaad, come up, slow down”, egy brit irodai alkalmazottról szól, aki egy kávészünet alatt lelkesen mesél kollégáinak, hogy milyen csodálatosan érezte magát Svájcban. Az alkotók inkább a környék nyári lehetőségeit mutatták meg, de a film végére becsempésztek egy kis síelést is.
A díjnyertes film
A svájciak filmje volt az egyetlen síelős vagy hegyvidéki témájú alkotás. Jellemzően egész országot bemutató filmek vagy inkább tengerparti célpontokat ajánló alkotások kaptak még díjat. A díjazottak között szerepelt még portugál, horvát, mexikói és spanyol film is.