Szezonzáró sítúra a Glockneren

2015.03.06. Wetzl Péter

Már április első napjaiban jártunk és szezonzáró sítúránk végett parkoltunk le a Grossglockner lábánál lévő Lucknerhaus parkolójában...
A felszerelés áttekintése gyors volt, hiszen számíthattunk a kényelmes éjszakázás lehetőségére. Kis méretű zsákjainkból csak a biztonságunkat jelentő – kötél, beülő, hevederek, firnvas, hágóvas, jégcsákány – felszerelések kerültek elő. Zsákjainkat nem nehezítette főzőcucc, hálózsák és egyéb kényelmi dolgok. Ragyogó napsütésben, kissé kásás havon tologattunk síléceinket. A völgy végében a célunk a Glockner 3800 méter magas tömbje emelkedett.
Indulás a parkolóból, háttérben a Glockner tömbje
750 méter szintet kellett megtennünk a délután folyamán, hogy elérjük a kényelmes éjszakát nyújtó Stüdlhüttét. Minden méter megtétele élmény volt, köszönet a stabil jó időnek és a könnyű terepnek. Elérve a turistaházat jó vacsorában volt részünk.
A kényelmet biztosító Stüdlhütte
Hajnali indulás
Gyorsan jött el a hajnal és a nap még nem emelkedett a gerinc fölé, de mi már a léceinken álltunk, így hamar elértük a gleccsert és a reggeli hideg adta frissességünk kitartott egészen a drótkötéllel biztosított gerincig, amely már az Erzherzog-Johann-Hüttéhez vezetett.
Könnyed haladás a hajnali frissességben
A házhoz érve rövid pihenőt tartottunk, majd ismét léceinket tologatva haladtunk az egyre meredekebbé váló hólejtőn felfelé. Egyre több és sűrűbb fordulóval próbáltuk a meredekséget leküzdeni, és eljött a pillanat, hogy végleg levegyük a síket, melyek helyére hágóvasak kerültek.
Drótkötéllel biztosított gerincszakasz
Rövid idő alatt elhagytuk a hólejtőt és kötéllel biztosítva másztunk tovább. Szikla, jég és hó váltogatták egymást. A kitettség érzése a mélység fölött és a környező hófedte hegyek látványa lenyűgöző volt. Elérve a Klein Glockner legmagasabb pontját, szinte karnyújtásnyira volt a fő csúcson álló kereszt.
A Kleinglockner tetején
Egy leereszkedés és az azt követő meredek fal kimászása választott el tőle. Kis csapatunk itt a visszaereszkedés mellett döntött. Elhagyva a kitett sziklaszakaszt, a hólejtőre érve síléceinkre álltunk, és elkezdődött mindaz amiért felmásztunk idáig. Egy darabig követtük feljövő nyomainkat, majd jobbra letérve egy széles katlanba irányítottuk a síket. A déli órákban felkásásodott hó teteje már meg volt fagyva. Sokszor a jól bevált – a hóból kiugrós technika – segített csak a kanyarodásban. Pár száz méterrel lejjebb érve könnyen kenhető, felolvadt hóban folytattuk a lesízést. Hosszú, lapos szakaszok és meredekebb letörések váltották egymást. Délután volt és még meleg, amikor elértük az előző nap leparkoltatott autóinkat. Jó érzés volt visszanézni az 1600 méterrel magasabban lévő gerincre, ahonnan indítottuk lesízésünket.

Szállástipp
Landhotel Post
Az 50 szobás Landhotel Post szálloda Heiligenblut központjában közvetlenül a felvonóval szemben helyezkedik el. Vendégei számára félpanziós ellátást, wellness szolgáltatásokat és sok-sok szabadidős, sportolási lehetőséget kínál.