Karácsony előtti besízés Annabergen

2013.12.23. sielok.hu

Karácsony előtti besízés Annabergen Szerkesztőségünk a hagyományos besízését idén az Alsó-Ausztriai Annabergen tartotta. December 20-án és 21-én két szép napsütéses napot tölthettünk el ezen a kellemes kis síterepen, távol az ünnepek előtti bevásárlás zajától. Kipróbáltunk minden működő pályát, hüttézgettünk, lazultunk.
Régi hagyomány, hogy a karácsony előtti hétvégén tartjuk meg közös besízésünket, és ezzel pihenjük ki az ünnepek előtti hajtást, és odakinn tartjuk meg céges karácsonyi vacsoránkat is, egy igazi hüttében. Általában egy kisebb síterepet választunk úti céluk, hiszen a cél nem a kilométergyűjtés, hanem a stresszmentes csapat-sízés, közös evés-ivás, és egy kis szezon eleji bemelegítés.
Erre a célra tökéletes választásnak bizonyult Annaberg, ahol sorbanállást nyomokban sem láttunk a felvonónál. Kevesen voltak a pályákon is, csak néhány gyerekcsoport kanyargott lefelé - meg is állapítottuk, hogy ez valóban tökéletes tanulóterep: kezdők számára ideális pályákkal és liftekkel.
A hoszú fedett varázsszőnyeg mellett egy biztonságos szánkópályát alakítottak ki.
Utaztunk a valaha látott leghosszabb varázsszőnyegen és kanyarogtunk lankás erdei pályán is, a gyerekeket követve. Aztán pedig nekiláttunk a stílusjavításnak a fekete pályán. Itt sikerült a combizmokat is megdolgozni, főleg délután, amikorra a nap rendesen felpuhította a pályákat.
A bevállalósabbak választhatják a meredek 1a-es pályát.
Közben még utolértek bennünket az emailek, amiket a felvonón ülve, a felvonóoszlopokról lőtt wifi segítségével, okostelefonról válaszoltunk meg. Na, ez nekünk valami új dolog volt, nagy is lett a kísértés, hogy a közös sízésből nagy közös dolgozás legyen, de miután letudtunk pár halasztást nem tűrő tennivalót, tényleg átadtuk magunkat a lejtőknek és síeltünk naplementéig.
Hó még nem volt sok, de a műhó mennyiség pont elegendő volt az Anna-Park terület besízésére. Sajnos a falu alatti 10-11-es pályákon még nem ment a felvonó, pedig festőin nézett ki az országútról: ritka látvány, amikor a falucska, a síterep tetején helyezkedik el és templomtornyokat lehet látni a felvonóból. Na, ezért még érdemes lesz máskor visszajönni, tervezzük is a közeljövőben!
Annaberg látkép

Szállástippek
Aktivhotel Weisser Hirsch csillagcsillagcsillagcsillag
A szálloda Mariazell központjában, 150 méterre az új kiskabinos lifttől, 55 szobával, wellness részleggel várja Vendégeit. Egyágyas, kétágyas, családi vagy akár összenyitható szobák is foglalhatók, büféreggelivel vagy félpanziós ellátással.
Magyarul beszélünk Wellness Pályaszállás
R&R Residenzen Hotel
Igényes, modern 4 csillagos szálloda wellness részleggel Mitterbach am Erlaufsee központjában, gyalogosan mindössze 450 méterre Gemeindealpe síterepétől! Mariazell: 3,5 km, Annaberg: 17 km.
Junges Hotel Annaberg
Ifjúsági szállás Annabergben, a legközelebbi felvonótól és a nagyparkolótól 3 km-re. A házban összesen 108 férőhely van, 4 db kétágyas, 22 db négyágyas és 1 db 12 ágyas szobában. Minden szobához tartozik fürdőszoba WC-vel.