Intenzív síoktatás 13 éves kortól, kezdőknek snowboard oktatás, állami síoktatói végzettséggel, SMSZ licenccel, mentálhigiénés diplomával, elsősorban Ausztriában, a Super Ski Card (SSC) síterepein, de bárhol megegyezés szerint. boryati@freemail.hu
Aki jól megtanul sízni, annak a havas hegyoldal semmi máshoz nem fogható boldogságot adhat. Azt az érzést, hogy a lejtőn otthon vagyok, ez az elemem, ura vagyok a lécnek, enyém a lejtő, enyém a világ, süvítek, mint a szélvész. És az is benne van, hogy harmóniában élek a környezettel, vigyázok másokra és magamra – ez adja a józanság fékeit. És ha derült, kék az ég, ragyog a Nap, és szikrázik a hó, akkor minden álmom teljesült. Összefoglalva:
A SÍZÉS CSODÁLATOS!
A Budapesti Műszaki Egyetem hallgatójaként a 80-as években a legjobb oktatóktól tanulhattam meg a sízés és a síoktatás fortélyait. A műszaki-fizikai ismeretek pedig jó alapot adtak a sízés technikai-biomechanikai összefüggéseinek mélyebb megértéséhez. A sízés hamar kedvenc időtöltésemmé vált, és szívesen tanítottam másokat is. A barátok, ismerősök egyre táguló körében folytatott amatőr jellegű oktatás sok sikerélményt és tapasztalatot jelentett számomra. Mindezek hatására 2000-ben elvégeztem a sportoktatói képzést sí és rekreációs szakon, és letettem a Síoktatók Magyarországi Szövetségének gyakorlati vizsgáját Ravasclettoban. Beléptem az SMSZ-be, érvényes licenccel rendelkező síoktató lettem. Azóta rendszeresen foglalkozom síoktatással. Nem csak a „síre született” tanítványokkal sikerült szép eredményeket elérni, hanem az úgynevezett „nehéz esetekkel” is, akik amúgy megfelelő odafigyelés és empátia híján esetleg örökre lemondanának a sízés öröméről. A síoktatás folyamatában nagy segítségemre van mentálhigiénés szakember képzettségem (Diplomámat 2005-ben szereztem a Semmelweis Egyetem Mentálhigiénés Intézetében).
Az utóbbi években érezhetően növekszik a tanítványok igényessége a hatékonyság tekintetében. Az idejük egyre drágább, gyorsan akarnak fejlődni. A ma már egyeduralkodó carving lécek – melyek sokkal rövidebbek is, mint a klasszikus sílécek – lehetővé tették egy intenzív síoktatás tematikájának kifejlesztését, így jelentősen lecsökkenthető a haladó szint eléréséhez szükséges tanulási idő. A módszer legfontosabb jellemzői: minimális ácsorgás és hóekézés, sok sízés és sikerélmény, személyre szabott feladatok és korrekció.