Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Élménybeszámolók

viktor91 kiemelt beszámolói
viktor91
1 élménybeszámolót írt
1
14 éve tag
Franciaország
Pra Loup
2010.02.04.
először is :én ezt a térképet ajánlom nézegetni,ezen rajtavan mind a 3 pályarendszer részletesebben!:
http://ski-resort-france.co.uk/imag...es/plans_pistes/40017.jpg

Mi jan 16-23 ig voltunk itt, La Fouxban szálltunk meg, a Mona Lisa apartmanházban.
Először az útról:A legoptimálisabb ha délről közelititek meg(ha La Foux-ba mentek) igy nem kell szerpentinezni +200 km-t
városok nagyjából amerre érdems menni: -Bécs -Gratz -Villach -Padova -Brescia -Genova -Nizza és nizzánál fel a hegyekbe.
google mapson érdemes megtervezni az utvonalat ezerszer részletesebb mint bármelyik autóstérkép :\
Egész jól lehet jönni végig főleg Olaszoknál,ám a végén a hegyekben számitsatok egy másfél 2 órára a szerpentinen, hólác ajánlatos.Szóval Olaszoknál végig tökegyenes autópálya de azért arra számitani kell hogy odavissza 100 euró az olasz pályadij.

Szerintem akármikor indultuk a legnehezebb hegyi szerpentin igyis ugyis töksötétben fogjátok megtenni de legalább meglesz az izgalom:)
Tehát,megérkezés szobát megkaptuk a Mona Lisában egész jó ,bár szerencse hogy négyen voltunk a hatfős superior apartmanban mert igyis épp hogy elfértünk.
Ezenkivül a szállással semmi különös, nekünk spec. a szomszédaink elég hangosak voltak éjszaka az kissé zavaró volt.Mondjuk a franciáknak alapból ilyen hőzöngő modoruk lehet mert állandóan kurjongatnak egymásnak.
Pár nappal később kiprobáltuk az uszodát is,bár szerintem nem volt tul nagy szám, elég hideg volt a vize,jacuzzi jelenleg nem működött, mindegy azért beültünk szaunázni, ahol megint 50-60 foknál nem volt több.. :\ de mindegy több volt mint a semmi :)

szóval visszatérve első nap sielés,LA fouxban maradtunk kicsit feltérképezni a terepet.Felvonoknál gyakorlatilag nulla ember,és az ausztriában nem feltétlenül megszokott hatalmas hosszu pályák.A sibérlettel volt egy kis gond vinni kellett a személyiket is és csak ugy adták oda a bérleteket.De ezután csak berakod egy belsőzsebedbe és az érzékelő leolvassa onnan is,elő sem kell venned.
szóval, a pályák,LA fouxban van egy modernebb hatüléses libegő ez elég gyorsan megy,csak kicsit fújt rajta a szél plexi hiányában :) Ezután átszálhatsz az itteni kabinosra,ami felvisz a csucsra.. hát ,nem semmi kilátás vár és egy nagyon hosszu pálya le a hegy aljáig :)
Ha itt sieltek a nap utolsó pár orájábna érdemes átmenni a Vescal és a marin pascal felvonóra a hegy másik oldalára mivel itt süt a nap pályazárásig!
2.3. nap átmentünk Pra Loup-ba az átjutás kicsit időigényes fél-3/4 órába beletelik de szerintem érdemes, kétféle kabinos is indul a pálya aljáról és rengeteg pálya közül választhattok.
Jut eszemben la fouxban és itt is tele vannak a pályák snowparkokkal ugratókkal slideokkal ,félcsövekkel és rengeteg szűzhavas terület van ami számomra is nem kicsit volt élvezetes :)
Ha vissza akarsz jutni LA fouxba érdemes még időben nekiindulni nem lehet jó dolog ottmaradni Pra loupban éjszakára ha a szállásod 200 km e van autóuton :) (a sitérképen meg is jegyzik hogy 500 euróér visz át a taxi,ha ottmaradsz)
Ezután 4.v 5. nap átmentünk Le Seignusba,visz sibusz is de inkább kocsival mentünk.
Itt bár nincs kabinos de mindenképp érdemes átjönni,nagyon hosszu pályák vannak és itt szó szerint senki nincs a pályákon, nem is tudom hogy lehet ez ,de kilóméteres pályák és sehol nem látni embert rajtuk.
visszagondolva Ausztriára ahol folyamatosan kerülgeted az embereket ez azért jóval kellemesebb érzés.
Szóval le seignus-t is mindenképp érdemes megnézni nagyon jó pályák vannak itt is ,szép kilátás, hosszu pályák ,sok szűzhóval!

Visszaut során végre megláthattuk milyen a szerpentin világosban és beugrottunk egy órára Monacoba is, szerintem kár kihagyni ha már ott mentek el mellette!

Össszefoglalva egy nagyon kellemes 7 napot töltöttünk itt el nagyon szép nagyon hosszu pályákon.. Olvastam hogy valaki azt irta hogy nem kezelik a pályákat.Hát ez vagy azóta változott meg vagy akkor sem igy volt, de éjjel és hajnalban is járnak a raktrakok , sokszor még délután is a ratraknyomban csusztam le..
Negativum talál a felvonók elavultsága,nem ausztriai szintűek legfőbb hátrányuk szerintem hogy a libegősök többsége nem a felszálláskor belassulós fajta ,igy elég lassan mennek.De ez azért megbocsájtható bűn,főleg hogy a sibérletek árai egy tizedekkora osztrák pályarendszer áraival vetekszenek.
Kaját meg vigyetek amennyi elfér a kocsiban szerintem,ha nincs pénzetek étteremben kajálni a hegyekben :) mi mondjuk csak az uccsó pár napban vettünk,akkor is csak kenyeret meg sört :D

Elnézést ha kicsit hosszura sikerült a beszámolóm ,de probáltam minden hasznos infót leirni.remélem sokat segitettem :) ha esetleg kérdésetek van nyugodtan irjatok!
h i r d e t é s
Te is írnál beszámolót? Nem kell mást tenned, csak regisztrálni, és leírni az élményeidet . A szerkesztőség az informatív írásokat kiemeli és beszámolóként a síterephez csatolja.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE