Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Élménybeszámolók

pbihi kiemelt beszámolói
pbihi
1 élménybeszámolót írt
1
3 napja tag
Ausztria
Saalbach
2025.01.19.
Sok keresgélés után mi is Saalbach mellett döntöttünk és nem bántuk meg, 2025. január 12-től 17-ig síeltünk a sícirkuszban. Budapestről kényelmesen, egy két megállással 7 óra 30 perc volt az út, soproni határátlépéssel szépen elérhető, bár nem tartozik a legközelebbi osztrák terepek közé, Schladmingtól még egy jó másfél óra, de megéri. A terep egy régióba tartozik Zell am Seevel és Kaprunnal, így a síbérlettel három terepen is lehet síelni, ami több mint elég egy hétre.

A síterep óriási, négy települést köt össze (Saalbach, Hinterglemm, Leogang, Fieberbrunn), próbáltunk a kabinos felvonók alsó állomásaihoz közel eső szállást találni, összességében minden nagyon drága, de lehet korrekt szállást foglalni viszonylag közel a felvonókhoz. A mi szállásunk Saalbach nyugati felén, a Schattberg X-presshez körülbelül 5-10 perc sétára volt, ami nem sok, de pár nap csúszás után síbakancsban nem a legkellemesebb, naponta kétszer ez belefér. A völgyben gyakran jár a síbusz, ami a nagyobb távoknál sokat segíthet.

Saalbach igazi sífalu, minden a síelésről szól, és a négyórai felvonózárás után is megy tovább az élet, a központ tele van éttermekkel és bárokkal, úgyhogy záráskor sok síelő egyből a helyi bárokban köt ki. Este 8-9 óra körül is tele van az utca síbakancsos, beöltözött nem mindig józan síelőkkel :) Az étel- és italárak drágák, egy pizza 14-15 eurónál kezdődik, de az adagokkal nem volt problémánk, egy főétel bőségesen elég egy nagy korsó sörrel még egy fárasztó nap után is.

Azért választottuk ezt a terepet, mert nagyon sok a kék pálya, ami kifejezetten tetszett nekünk. Nem profi sítudással tökéletes terepnek bizonyult. A kitáblázottság tényleg nagyon jó és kell is, mert vannak olyan helyek, ahol három négy pálya találkozik.

A pályák nagy része kék, de nem mindig egyszerűek, a legjobb kezdőknek való rész a Bernkogel teteje, Saalbachból a Bernkogelbahn kabinosból rövid átcsúszással a hatos beülőssel lehet feljutni a tetőre, a 146-os pálya teteje tökéletes kezdésnek, viszonylag széles és nem túl meredek, a közepe kilapul, nem túl rutinos síelőknek tökéletes gyakorolni. Bernkogelről indul még az erdei 147-es is, ami a rövidke G3-mas lifttel szintén nagyon jó kör. A 146-os a kabinostól a völgyik széles és elég lendületes, a végén van egy kisebb letörés, ami kikerülhető. Az összeköttetés a Schattbergre egész jól van megoldva, egy rövid átcsúszó pályával plusz egy kicsi sétával könnyen megoldható. A G hegy kis hátránya lehet, hogy főleg reggel meg délután elég sokan vannak, Saalbachból erre lehet átjutni a D hegyre, illetve Fieberbrunnba, kisebb nagyobb sorok kialakulhatnak, de a hatos beülős viszonylag hamar elnyeli az embereket, 5-10 percnél egyszer sem vártunk többet.

A H hegyen a kicsi H3-as hatos is tökéletes kezdésnek, ott van síoktatás is, sokan vannak, de a pálya nagyon széles és ha kicsit jobban megy, át lehet csúszni a kabinos völgyállomásához is. A Kohlmaisbahn szupermodern és pillanatok alatt felvisz a tetőre. A csúcsról piros pályák indulnak, de ki lehet kerülni a meredek részeket a 155-ös, 156-os pályákkal. A 156+166+152 egy tökéletes, kellően hosszú párosítás a völgyig, egy két meredekebb részt leszámítva kis rutinnal is lesíelhető. A 151-es pálya széles és hosszú, a középállomástól a 153a piros nem túl meredek nyugodtan lehetne kék pálya is. A H5 beülős liftnél is sokfelé lehet menni, bár a legtöbb pálya kék, mindegyiken van egy nehezebb kanyar vagy egy kisebb letörés, ami sokak számára ijesztő lehet. A lift alatt van egy pont, ahol 4-5 pálya fut össze, a lendületes 159-es pályát óvatosan kell keresztezni, mivel erre sokan mennek, itt délutánra a pálya már dimbes-dombos. A Schönleitenbahn tetejéről a 166-os egy szűkebb, hosszú baráti pálya a völgyig. Jó köröket lehet menni a 165-ös pályával vissza a középállomásig is. Egyik kedvenc felvonónk volt a 8-as beülős Polten, a 163-mas, 164-es pályákon jókat lehetett csúszni, a Poltentől indul még a 168/169-es pálya, a 169-es egy idő után visszakanyarodik, kicsit köves volt, de nem vészes.

Ha az L csúcsra szeretnénk átmenni, akkor a Wildenkarkogelről a 162-es pályákon lehet átcsúszni a Polten aljához, a 162b az nagyon köves volt, nem ajánlanám senkinek, helyette a 162-esen kényelmesen le lehet jutni a felvonóhoz. Az átjutás az L csúcsra egyébként nagyon jól ki van építve, oda és vissza is óriási kapacitású nyolcas beülős felvonók vannak, fűtött üléssel. Ezen a részen mindig sokan vannak, de a liftek szupergyorsak. A 206-os tetején viszonylag sok a kezdő síelő, külön van ott nekik egy húzólift is. Ha arra járunk, akkor érdemes kipróbálni a 212+211-es kombót, nagyon hosszú és lendületes pályák, visszafele a modern Steinbergbahn gyorsan visszahoz. A 206-oson csak az Asitzbahn középállomásáig csúsztunk el, de remek volt.

Saalbachból az A hegyre a Schattberg X-press visz fel, a nyugati csúcs kicsit magasabb, odafele az 5-ös pálya mellett egy kevésbe nehéz kéken is át lehet csúszni a 7a-t keresztezve, majd az A6-os kabinoson fel. A kedvenc pályánk a 4-es volt, a keleti csúcsról nyugat felé indul és kanyarodik vissza az A5-ös lift aljához, kezdőszemmel az eleje és a vége elég meredek, de nekünk nagyon tetszett. A pálya egy helyen beszűkül, de cserébe ott lankás is. A 2-es is hasonló, jó fekvésű pálya, de talán kicsit meredekebb volt. Nagyon tetszett még a 3-mas piros, gyors és széles volt, a 3a-n nagyon kevesen voltak, mert elég kieső helyen megy, nem túl meredek és még dél körül is gyönyörű állapotban találtuk. Mindegyik pálya a 2a-ba torkollik, de érdemes pár kört tenni az A5-ös felé a 2-esen. A Limberget mindenkinek ki kell egyszer próbálni, elképesztően modern és gyors lift, nyolcszemélyes és brutálisan kényelmes sportülései vannak, természetesen fűtve, olyan mintha űrhajóval utaztunk volna. A 2a visz le teljesen a völgybe, szép hosszú nem túl széles, vannak meredekebb részei, amik ijesztőek lehetnek, de kis tudással megoldhatóak. A pálya legalján van egy hosszú és meredek letörés, ott sokan nem tudják mit csináljanak és inkább lesétálnak. Összességében a pálya nagyon jó, de a vége inkább piros és ez sok embernek gondot okoz.

Egyik délelőtt jutottunk el a frissen ratrakolt 8-as pirosra, nagyon szépen, nagy ívekben tökéletesen lehetett haladni egészen Hinterglemmig. A völgyben a 8a aljánál egy rövid, de annál modernebb kabinos lifttel lehet átjutni a KOGEL állomásához, ami felvisz a csúcsra. Nagyon jók a hegy déli felén a B5 hatos beülős alatti pályák, a 31-es és 30-as is széles és jófekvésű, a 31a alja is csodaszép. A KOGEL középállomásától indulnak a kellemes 37-es és 38-as kékek, napközben elég forgalmasak voltak, de sorban állás itt sem volt sehol, ha ezekről a pályákról szeretnénk a Schattbergre továbbmenni, akkor a Westgipfelbahn aljához egy kis eldugott átkötőn lehet átcsúszni. A C csúcsról könnyedén át lehet menni a B-re, vadonatúj kabinossal pillanatok alatt felérünk.

A sítérképen a C hegy nem tűnik túl nagynak, de a valóságban a C2-es és a C3-as liftek a terep leghosszabb beülősei, minkettő bőven több mint 500 métert visz felfele, a körülöttük lévő kékek mind szélesek és gyorsak, merészeknek az 55-ös fal is egy jó kis pálya lehet.

A D hegyen nagyon sok pálya kering összevissza és délutánonként sokan is voltak rajtuk, a D2-es ülőlift tetejéről hosszan le lehet csorogni a C1-es aljáig, útközben ki lehet próbálni a D3-mas liftet is. Ha innen a G csúcsra, vagy Fieberbrunn felé szeretnénk eljutni akkor, a D5-ös Sunlinerrel tudunk felmenni a tetőre. Több kört is mentünk a 80-ason és 70-esen. A nap végén észnél kell lenni, mert délutánra rendesen buckásodnak ezek a pályák is. A 87-es tiszta átjáróház, már ebéd után leharcolt volt, sokan jártak rajta és elég meredek is, ugyanez elmondható a piros 148-asra is, ezeket a pályákat tényleg csak akkor használtuk, ha át kellett rajtuk jutni egy másik hegyre.

Fieberbrunn felé a piros 125-ösön tudunk lecsúszni, mi egyszer próbáltuk ki, de bőven elég volt, nagyon jeges és összevissza, a végén pedig rendkívül meredek, haladó sízőknek való, aki még nem rutinos, de mindenképp át szeretne menni a túloldalra, le tud menni az E6-os kabinossal. Az E hegyre az E4-essel lehet feljutni, ahonnan gyors piros pályákon keresztül juthatunk el Fieberbrunnba. Az E4-es alatt van egy régi, lassú négyes, ami magasabbra visz, de oda már nem mentünk fel. A 123-as elég gyors, mi inkább a 123a-n ereszkedtünk le a völgybe, majd onnan tovább a 124-esen a Tiroli kabinosig. Az E3-mas aljától egészen a 124-ig könnyű lesíelni, de a völgybe leérve igen jeges volt a pálya. Az átjutás elég hosszadalmas, ha a hinterglemmi völgyben szeretnénk síelni, akkor ne foglaljunk szállást Fieberbrunnban.

Összességében egy nagyszerű hetet töltöttünk itt, a rendszer hatalmas és rengeteg jó pálya található itt, a síliftek szuperek és nagyon nagy kapacitásúak, itt tényleg fel vannak készülve a síelőkre. Akkor érdemes erre a helyre eljönni, ha van egy alap sítudásunk, mert rengeteg a kék pálya, de nagyrészükben van letörés vagy valami meglepi. Teljesen kezdőként nem lehet bejárni a terepet, éppen ezért nem éri meg itt tanulni, de kis tudással rendkívül jó hely, nem túl gyors, stabil sítudással remek köröket tudunk menni, biztosan visszajövünk még, megérdemli az öt csillagot!
Te is írnál beszámolót? Nem kell mást tenned, csak regisztrálni, és leírni az élményeidet . A szerkesztőség az informatív írásokat kiemeli és beszámolóként a síterephez csatolja.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE