Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Élménybeszámolók

forstág
1 élménybeszámolót írt
1
9 éve tag
Svájc
Villars Gryon
2015.02.12.
Nagyon nagy élmény volt ez a pálya. Egy napot töltöttünk el itt, az nagyjából elegendő is a terepre. Nagyon látványos, ahogy a kabinos felvonó először meredeken felvisz, majd utána hasonló módon át kell menni két hegycsúcs között. Ha jó az idő, a fényképezőgépet célszerű kézben tartani.
Fent van egy kis bolt, így ha ott jössz rá, hogy kell egy plusz sapka vagy naptej, ott meg lehet venni. Az árak sem durvák, pedig Svájcban vagyunk. Fel kell készülni, hogy hideg lesz, nekünk -16 volt plusz szél.
A kilátás hatalmas volt, a felhők fölött voltunk, szikrázó napsütés és látszottak a felhőkből kiálló hegycsúcsok.
A fenti pályák nagyon kellemesek, szélesek, hosszúak, nagyon szépen kezelve. Nagy részük kék pálya. Könnyed, bemelegítő síelést lehet megejteni. Nem kell száguldozni, lehet élvezni a végtelen helyet nagy íveken kanyarodva.
Ezekhez képest tökéletesen más a nagy fekete pálya, amely elég nagy szintkülönbséget hidal át. Nem kell tőle megijedni, szerintem messze nem fekete. Keskenyebb, szélesebb, simább, buckásabb szakaszok váltogatják egymást továbbra is csodás tájak között, de nem kell profinak lenni, hogy leküzdjük. Az aljában pedig ott vár a hütte érdemes ebédidőre időzíteni a csúszást.
Összességében nagyon szép és élvezetes pálya, de egy napnál többet nem nagyon érdemes itt eltölteni, célszerű beiktatni egy közeli, nagyobb helyen eltöltött síelésbe.
sanyi1979
1 élménybeszámolót írt
1
17 éve tag
Svájc
Villars Gryon
2010.12.16.
A 2009-es SwissAir nyeremény játék segítségével sikerült ezt a távoli síterepet meghódítani. :)

Genf környéki terepek közül lehetett választani. Nem bíztam a véletlenre, a legmagasabb hegy a Glacier3000 lett a cél.
Számomra idegen volt hogy repülővel, saját közlekedési eszköz nélkül menjek a hegyekbe. A szálláshelyekre való transzfernek a vonatozást választottuk, a menetrendet online néztem ki már napokkal előre.
1.nap
Budapest->Genf->Lausanne
Az indulás hétfő este történt a hóesés Ferihegyről. A snowbord felszerelés egy kis gondot okozott a check in-es hölgynek, nem volt tisztában azzal hogy a társaságuk különdíj nélkül szállítja a sí és snowbord felszereléseket. Egy rövid telefonálás után már jött is a rakodó munkás hogy a gépre tegye a szállítószalagnak hosszú tárgyainkat.
Valamivel éjfél előtt ért földet a gép genfi reptéren, gyorsan összeszedtük a motyónkat majd siettünk a vasútállomásra ami közvetlenül a reptér mellett van.
Persze azt a vonatot lekéstük amit előre kinéztem, de egy fél órás várakozás után már a Lausanne-i szerelvényen ültünk.
A Lausanne-i szállásra fél kettő tájékában érhettünk, jó volt a pihenés a hosszú út után.
2.nap
Lausanne->Aigle->Les Diablerets
A lehető legkorábban akartunk indulni hogy még aznap csúszni tudjunk, így a gyors reggeli után futás az állomásra, vágánykeresés majd felhuppantunk az Aigle-be tartó vonatra. A svájciak tudnak síneket építeni, sehol egy döccenés vagy taram-taram. :) Elég tempósan közlekednek a szerelvények, gpsel 140km/órás csúcssebességet mértünk.
Aigle-ben mire megtaláltuk hogy melyik vágányról megy a hegyi vonat Les Diablerets városba már csak a távozó szerelvényt láttunk. Egy órás várakozás után a szinte üres vonattal hamar felértünk a behavazott hegyek közé.
Elfoglaltuk a szállást, beöltöztünk majd negyedórás síbuszozással felértünk a Glacier3000 nagykabinos felvonó aljához.
A városban van még egy síterep, de előszezon miatt még nem volt nyitva.
Míg a városban felhős volt az ég, a magasban szikrázó napsütés és -11C°-os hideg fogadott.
A csúcsra átszállással lehet feljutni, odafenn van egy nagyobb önkiszolgáló étterem, az árak valamivel drágábbak mint az osztrák hegyekben.
A felső állomásnál egy elég magas hóval borított kilátóra is fel lehet mászni. Onnan gyönyörű kilátás nyílik a környező hegyekre. A tájékoztató térképek segítségével fel lehet ismerni a helyi dombokat és a távoli Matterhorn-ig is ellátni.
Előszezon volt, sajnos gleccser nem minden része volt megnyitva, de tömeggel nem találkoztunk.
Csak a felső pályák üzemeltek, egy beülős és három húzós felvonóval tudtuk fárasztani magunkat.
A fenti pályák átlagos kéknek felelnek meg, szélesek és még nap végén is látszott a ratrak nyom.
Elég nagy funpark is van ahol a proriderek ugrálhatják ki magukat, továbbá a pályák között a jelöletlen területen a szűzhavazás szerelmesei élhetik ki a vágyaikat.
3-4.nap
A Szikrázó napsütés, a hőmérséklet árnyékban -17C°.
A gleccser elég nagy részen terül el, itt láttam először hogy egy kisrepülő tesz pár kört a pálya felett, majd leszáll a gleccseren.
5.nap
Les Diablerets->Aigle->Genf->Budapest
Havazik a városban, már nem mentünk fel a pályára, inkább a kényelmes nem kapkodós csomagolás és hazajutásra koncentráltunk. Ha tudjuk előre hogy a Genf Budapest járat a havazás miatt 4 órával később indul még felmentünk volna a hegyre.
A vonat csatlakozásokat most nem hibáztuk el, mindent elértünk időben, még a tervezettnél kicsit korábban is a reptérre értünk.
Pár kép:
https://sielok.hu/fotoalbum/les-dia...blerets/galeria/
Te is írnál beszámolót? Nem kell mást tenned, csak regisztrálni, és leírni az élményeidet . A szerkesztőség az informatív írásokat kiemeli és beszámolóként a síterephez csatolja.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.