A buszt mint eljutási megoldást nem kellene mindenáron erőltetnie az utazási irodáknak, különösen egy olyan messzi célpont esetén mint franciaország.
Telente lehetne indítani jópár különvonatot franciaországba, 4-5 busznyi ember esetén szerintem már rentábilis lenne.
Érdemes megnézni az
https://www.openrailwaymap.org/ -ot, ez egy online vasúti térkép, településekre rá lehet keresni.
A francia országba vonatozás nagyjából úgy nézne ki hogy elindulnánk valamelyik fővárosi nagy pályaudvarról, majd székesfehérvári vonal, balaton déli parti vonal, egy kis szakaszon horvátország, szlovénia, olaszország, franciaország. Megállhatna a különvonat pl székesfehérváron siófokon fonyódon nagykanizsán (ha ezekről a helyekről is jelentkeztek a túrára). Nem kell a MÁV lepukkant gördülő állományához ragaszkodni, szlovén/olasz/osztrák kocsikkal is kiállítható a különvonat. Ahhoz feltétlenül ragaszkodnia kell a szervező irodának hogy a magyar vonalszakaszon semmiképp sem jöhet szóba a ganz semelyik mostanra hírhedten megbízhatatlanná vált villanymozdonya (V43 V63, vonatatómotor körtüzek, más okból is lerobbannak), tehát a magyar szakaszon is nyugati gyártmányú mozdonnyal kelljen továbbítani a különvonatot (taurus/traxx/vectron stb). A határokon általában mozdonycsere van az eltérő áramnem/biztosítóberendezés miatt, talán ez szlovén olasz viszonylatban megúszható (eléggé az olaszra hajaz sokmindenben a szlovén vasúti rendszer ha jól tudom). Szerintem vonattal kipihentebben érne a csoport franciaországba, még akkor is ha az állomástól a sípályáig buszozni kell, ehhez az irodának francia buszos cégeket kellene igénybe venni, ami drágább, de nyilván minőségileg jobb.