Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

attilav3 által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (2)Időben csökkenő Időben csökkenő
attilav3
2 élménybeszámolót írt
2
6 napja tag
2024.11.04. 21:23
A különvonatok franciaországi végállomása lehetne Grenoble vagy Lyon. Az ottani pályaudvarokon elférne egy hosszú szerelvény. Egy kisváros vasútállomása a szerelvény hossza miatt nem lenne ideális (rövid peron) hiába lenne esetleg közelebb az úticélként kijelölt síterephez. Valamint csak a nagyvárosi pályaudvarokon vannak tárolóvágányok ahol tudnák parkoltatni a vasúti kocsikat. Grenoble-ból/Lyon-ból buszokkal vinnék a csoportokat a szállásukra.
Alternatív vasúti útvonal lehetne Mo-Ausztria-Svájc-Franciaország, esetleg Mo-Ausztria-Svájc (Francia határközeli város nagy pályaudvara mint végállomás).
A Mo-Ausztria-Svájc útvonal abból a szempontból ideális lenne szerintem hogy az ÖBB-t ezen az útvonalon végig meg lehetne bízni a különvonat leközlekedtetésével, akár railjet szerelvényekkel. Az 1-es vonalunkra bejárnak a railjetek, a svájci és az osztrák áramnem azonos a biztosítóberendezések is nagyon hasonlóak a két országban. Így nagyrészt ki lehetne hagyni a MÁV-ot a buliból (már ha ez szempont lesz a majdani szervezőnek).
Míg a déli útvonal amiről korábban írtam a magyar szakaszon igényli a MÁV közreműködését (a mozdony erejéig mindenképp) ha ezt az útvonalat választja a szervező akkor mindenképp ki kell taposni a MÁV-ból hogy nyugati gyártmányú mozdonyt adjon ki a magyar szakaszra oda/vissza útra).
attilav3
2 élménybeszámolót írt
2
6 napja tag
2024.10.30. 21:48
A buszt mint eljutási megoldást nem kellene mindenáron erőltetnie az utazási irodáknak, különösen egy olyan messzi célpont esetén mint franciaország.
Telente lehetne indítani jópár különvonatot franciaországba, 4-5 busznyi ember esetén szerintem már rentábilis lenne.
Érdemes megnézni az https://www.openrailwaymap.org/ -ot, ez egy online vasúti térkép, településekre rá lehet keresni.
A francia országba vonatozás nagyjából úgy nézne ki hogy elindulnánk valamelyik fővárosi nagy pályaudvarról, majd székesfehérvári vonal, balaton déli parti vonal, egy kis szakaszon horvátország, szlovénia, olaszország, franciaország. Megállhatna a különvonat pl székesfehérváron siófokon fonyódon nagykanizsán (ha ezekről a helyekről is jelentkeztek a túrára). Nem kell a MÁV lepukkant gördülő állományához ragaszkodni, szlovén/olasz/osztrák kocsikkal is kiállítható a különvonat. Ahhoz feltétlenül ragaszkodnia kell a szervező irodának hogy a magyar vonalszakaszon semmiképp sem jöhet szóba a ganz semelyik mostanra hírhedten megbízhatatlanná vált villanymozdonya (V43 V63, vonatatómotor körtüzek, más okból is lerobbannak), tehát a magyar szakaszon is nyugati gyártmányú mozdonnyal kelljen továbbítani a különvonatot (taurus/traxx/vectron stb). A határokon általában mozdonycsere van az eltérő áramnem/biztosítóberendezés miatt, talán ez szlovén olasz viszonylatban megúszható (eléggé az olaszra hajaz sokmindenben a szlovén vasúti rendszer ha jól tudom). Szerintem vonattal kipihentebben érne a csoport franciaországba, még akkor is ha az állomástól a sípályáig buszozni kell, ehhez az irodának francia buszos cégeket kellene igénybe venni, ami drágább, de nyilván minőségileg jobb.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.