Tegnap jöttünk haza Murauból. Az idő eléggé változatosra sikerült, szombaton borús, vasárnap havaseső/hó, hétfő napsütés, kedd borult, szerda borult/párás ködös. Szombaton viszonylag rossz volt a hó minősége, látszott, hogy régen esett már és betett a folyamatos meleg idő. A vasárnapi hóesés kifejezetten sokat javított ezen, így hétfőre már tökéletes volt minden. Sőt a szikrázó napsütés mellett még a Rosenkranzon sem fújt a szél!
A pályákon túlnyomó részt magyarok voltak, elvétve azért előfordult néha osztrák is meg szlovák is. Sor csak a tanulócsákányos felvonónál alakult ki általában reggel 10-től délig, illetve az ebéd utáni időszakban. A sort itt az átlag emberek próbálták betartani, de mindig jött egy oktató + a csoportja akik egyszerűen előrementek akár 10-15 gyerekkel is, így megnövelve az egyébként is hosszú várakozási időt. Körönként átlagban 2 csoport érkezett és az sem sokat segített, hogy párosával küldik fel a gyerekeket. Nem igazán értem ennek a dolognak a működését, bár tudom, hogy évek óta ez a szokás, bár eléggé rossz szokás. Ezt megcsinálja az osztrák oktató is és a magyar is, leszarva a sorban állókat, holott ők is megvették a jegyet ami már 36 euró tehát nem kevés. Ha kettővel, hárommal több csoport lenne, akkor kialakulhatna az is, hogy a sort végigállók egész nap a sorban állhatnának anélkül, hogy sorra kerülnének. Ok, ha csak az oktató megy előre, hiszen viseli a Kreischberg feliratú síruhát, tehát őt ott dolgozónak tekintem, na de az oktatandók ugyanazt a síbérletet veszik mindenféle előjogok nélkül. Ha ide tévedne egy oktató, akkor megmagyarázhatná, hogy van ez!?
Nálam oktatási szempontból Kreischberg visszaesett. Az oktatás részévé kéne tenni a sorállást is, ez is hozzátartozik. Enélkül kis tahó gyerekeket sikerül képezni és nem a gyerek lesz a hibás.
Az új sixpackos felvonó alatti 15/17-es pálya új nyomvonalát idén sikerült kipróbálnom, két éve még az ami most fekete, az akkor még piros volt. Ezt kerüli az új nyomvonal, ami szerintem igazán jó lett. Fent is és lent is lehet kerülni a meredekebb szakaszokat, így a gyengébben sielők is biztonsággal le tudnak siklani.
Összességében a pályákból megint ki volt hozva a maximum, az üzemeltetés így 5-ös.