Sziasztok!
Fontos különbséget tenni a pálya rocker és a freeride rocker lécek között, mert kb. annyi közük van egymáshoz, mint az almának meg a körtének.
Mind a kettő rockeres, de a felhajlás mértéke (hossza és magassága) teljesen különböző, pl. egy freeride lécnek a felhajlása még a pályán is szabad szemmel látható, egy pálya rockernek pedig még parkettán is alig, jellemzően ez 3-6 mm, azaz egy ilyet nemigen lehet lebegni látni, főleg azt figyelembe véve, hogy ezt sem talpon siklásra találták ki, csak talpon forgatásra.
A legfőbb különbség azonban a csőr alakja (felülről nézve), egy pálya rocker csőre a felhajlástól kezdve folyamatosan szélesedik, így valósítható meg, hogy amint élre öntö, azonnal megnő az effektív "kapaszkodó" élhossz.
Szóval érdemes elolvasni a cikket ott remélhetőleg világosan le van írva a lényeg.
A freeride rockeres lécek úgy gondolom kevésbé érdekesek ebben a topicban, egyrészt azok már régóta (freeride!) rockeresek, másrészt bennük szinte semmi (forradalmi) újdonság nincsen.
Szvsz egy freeride rockeres lécnek szinte semmi keresnivalója nincs a pályán, egy pálya (all-mountain) rockeressel viszont (az előbb említett előnyei mellett) élvezetesen meg lehet ízlelni a pályán kívüli sízést.
Sokan szidják az all-mountain léceket, hasonlítva a 4 évszakos gumihoz, én inkább úgy mondanám, hogy olyanok mint a terepjárók: csak beleülsz, és nem kell foglalkoznod vele, hogy hol és milyen körülmények között mész, ugyanazt érzed, amikor aszfalton mész, mint amikor füvön, vagy fekvőrendőrön, vagy padkán, nem kell parázni, nem kell figyelni, és ez a kényelem elég sokaknak vonzó. Persze aszfalton kanyarban nem fekszik úgy, mint egy sportkocsi, és terepen sem Defender, de a legtöbb embernek nem ez a szempont.
Üdv:
Bartus Péter -
https://www.sportoutlet.hu