Most tényleg azt várod, hogy én magyarázzam meg, hogy mások miért oktatnak úgy, ahogy? :D
Be tudnék linkelni ide olyan videót, amit a velünk együtt síelő kollégák szörnyülködve néztek, de nem lenne túl sportszerű. Aki akarja, rákeres a youtubon, meg fogja találni, hogy milyen katasztrofálisan el lehet rontani egy kezdőt, ha rosszul építik fel az alapjait.
Nem a kiterhelés az elsődleges gond egyébként, hanem a síelés logikájának meg nem értése. Szerintem nem azért oktatnak kiterhelést, mert van vele valami speciális cél, hanem mert így szokták meg. Mindenki és mindig ezt csinálta, akkor miért térnének el tőle. A megértés, a másfajta felépítés, a másfajta módszerek megtanulása időt és energiát igényel.
Idén már meglehetősen sok szakemberrel síeltünk együtt. Többnyire hamar kiderül, hogy érthető és logikus a felfogásunk - ahogy te is így gondolod, ha jól értem. De a második kérdés, hogy ezek mellé mindenkinek oda kell rendelni a módszereket, át kell alakítani a megszokásait, újra kell gondolnia az oktatását - még ha segítünk is ebben. De ez nem egy szolgai világ, meg kell érteni, és úgy alkalmazni. Van, aki nekifog ennek, és van, aki nem.
Nem véletlen, hogy nálunk a síoktatóképzésben kb. 40-50% körül van a hóekeívig terjedő alapiskola súlya. A haladó iskola célja pedig az, hogy a „bőrükön érezve” megértsék a leendő síoktatók, hogy mi és miért úgy szerepel az alapiskolában, ahogy. Minden részletnek jelentősége van ugyanis. (A be nem linkelt videó pl. egy látens kiterhelést tartalmaz, azaz lehet, hogy nem volt direkt repülőzés stb., de a mozgás logikája egyértelműen a külső oldal felé dolgozik.)