Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Előzmény és válaszok a Buszkaraván helyett különvonat Franciaországba topikból

ÜZENETEK (8)Időben csökkenő Időben csökkenő
Daddy
346 élménybeszámolót írt
346
19 éve tag
2024.11.01. 09:44
Ez egy érdekes gondolat. A vonaton való utazás valóban kényelmesebb mint a buszozás ("luxusbusz" esetén is), de tartok tőle, hogy az utazási idő lényegesen hosszabb lenne mintha busszal mennénk. Nem beszélve arról, hogy az esetek döntő többségében elkerülhetetlen buszra átszállás kényelmetlensége, az indulás-érkezéskori be- illetve kipakolást idézi.
Francia síterepekre a buszok nagyon kedvező árral visznek-hoznak, és ez nagy előnyük a saját kocsival való utazással szemben. A buszos út, - mint minden társasutazás - megalkuvást, toleranciát is igényel. Akinek ez terhes, az ne válassza.
Előzmény: (attilav3 221550)
attilav3
3 élménybeszámolót írt
3
21 napja tag
2024.10.30. 21:48
A buszt mint eljutási megoldást nem kellene mindenáron erőltetnie az utazási irodáknak, különösen egy olyan messzi célpont esetén mint franciaország.
Telente lehetne indítani jópár különvonatot franciaországba, 4-5 busznyi ember esetén szerintem már rentábilis lenne.
Érdemes megnézni az https://www.openrailwaymap.org/ -ot, ez egy online vasúti térkép, településekre rá lehet keresni.
A francia országba vonatozás nagyjából úgy nézne ki hogy elindulnánk valamelyik fővárosi nagy pályaudvarról, majd székesfehérvári vonal, balaton déli parti vonal, egy kis szakaszon horvátország, szlovénia, olaszország, franciaország. Megállhatna a különvonat pl székesfehérváron siófokon fonyódon nagykanizsán (ha ezekről a helyekről is jelentkeztek a túrára). Nem kell a MÁV lepukkant gördülő állományához ragaszkodni, szlovén/olasz/osztrák kocsikkal is kiállítható a különvonat. Ahhoz feltétlenül ragaszkodnia kell a szervező irodának hogy a magyar vonalszakaszon semmiképp sem jöhet szóba a ganz semelyik mostanra hírhedten megbízhatatlanná vált villanymozdonya (V43 V63, vonatatómotor körtüzek, más okból is lerobbannak), tehát a magyar szakaszon is nyugati gyártmányú mozdonnyal kelljen továbbítani a különvonatot (taurus/traxx/vectron stb). A határokon általában mozdonycsere van az eltérő áramnem/biztosítóberendezés miatt, talán ez szlovén olasz viszonylatban megúszható (eléggé az olaszra hajaz sokmindenben a szlovén vasúti rendszer ha jól tudom). Szerintem vonattal kipihentebben érne a csoport franciaországba, még akkor is ha az állomástól a sípályáig buszozni kell, ehhez az irodának francia buszos cégeket kellene igénybe venni, ami drágább, de nyilván minőségileg jobb.
bouquetk
391 élménybeszámolót írt
391
12 éve tag
2024.04.02. 13:38
Ezért aztán rohadtul megérte regisztrálni.
telisportok
1 élménybeszámolót írt
1
7 hónapja tag
2024.04.02. 08:49
Én azt gondolom,hogy egy hosszú úton mindig adódhatnak problémák. Ilyen egy defekt is,amit nem kíván magának az ember,de megtörténhet. Jelen helyzetben éjjel, ráadásul az autópályán bal oldali kereket cserélni nem kis teljesítmény. Ezt profin és gyorsan megoldotta a sofőr. A visszafelé úton pedig ténleg viharos erejű szél fújt, ami az ablaknál valamit letörhetett....erről szintén nem tehetett, de próbálta gyorsan orvosolni,hogy a busz folytathassa útját.
Igen, fékezés ténleg történt párszor, ami az embert váratlanul érte, vagy volt aki szeretett volna még egy gyors vásárlást...de nem hiszem,hogy egy sítúra után később erre fogunk emlékezni. Egyébként a busz fiatal, modern, kényelmes és tiszta volt. Összességében jó emlékekkel tértünk haza és máskor is mennénk!
Bélapó
1439 élménybeszámolót írt
1439
19 éve tag
2024.03.28. 09:34
olvasva a hozzászólást, mondom magamban, nocsak-nocsak mennyire eltérőek a vélemények, aztán tegnap megint elolvastam, csak nem hagy nyugodni a dolog. Megjegyzem, soha nem utaztam busszal Fr-be (az utóbbi időben szoktam buszozni de csak belföldi menetrendszerű járatokon, mivel nekem ingyenes) Van egy pát észrevételem a hozzászólással kapcsolatban:
- Majd minden évben megyek Fr-be (volt mikor többször is) az olasz közlekedési morál az autópályán összehasonlíthatatlanul jobb, mint a hazai
- 1000 km útra elindulni pótkerék nélkül (2 buszra egy) hát.......
- a gumik állapota - a fénykép alapján - valóban hagy némi kívánnivalót maga után
- Rossignol22 csak azért regisztrált, hogy ezt a hozzászólást megtegye????? (úgy tűnik, mint a mundér becsületének védelme)
rossignol22
1 élménybeszámolót írt
1
7 hónapja tag
2024.03.26. 09:56
Sziasztok!

Sosem írtam még ide, csak aktívan olvasgattam, de most úgy érzem muszáj kiírnom magamból a gondolataim.

Én is a buszon ültem csak egy kicsit másképpen látom a történteket.
Első körben én inkább hálás vagyok a sofőröknek, hogy épségben hazahoztak, én ezt meg is köszöntem személyesen. Volt már olyan, hogy egy első defekt, a sofor rutintalansága miatt nagyobb bajt, akár balesetet, borulást eredményezett. Például a 2000-es évek elején amikor Brianconba mentünk busszal, egy hasonló esetnél mi nekimentünk a szalagkorlátnak. A nagy ijedségen kívül, illetve a busz jobb oldalán kívül nem lett nagyobb baj. De például ott, a sofőrök nem tudták lecserélni sem a kereket mivel a busz alá nem fért oda az emelő, így mobil gumist kellett hívni akinek volt csápos emelője. Szóval ez a mutatvány kb 3 óra hossza volt. Jelzem bal első defektet cserélni autópályán nem egy életbiztosítás, de megtette.

Esetünkben ugyan nem mértem az időt, de szerintem kevesebb mint egy óra (cca 50p) után már úton is voltunk. Ez sem a sofőrök alkalmatlanságát jelzi, mondjuk lehet fáradtabb lett tőle, de nem annyira, hogy Körmendre menjen, Nagykanizsán álltunk meg egy MOL benzinkúton. Ott volt a cégtől egy másik busz aki bevárt minket, hogy együtt haladjunk tovább, szerintem inkább ők szívtak, mint mi, mert vártak ránk több mint egy órát. Ahogy megálltunk mindenki gumiszakértő lett, én is. megnéztem, megfogtam szerintem volt vagy 1cm körme mindegyiknek, így ezen nem stresszeltem tovább.

Én ahol ültem, nem éreztem a busz dölöngélését, ugyan nem vagyok egy buszguru de tudásom szerint ezek a járművek légrugósak, ami ha nem jó/rossz akkor az szemmel láthatóan látszik, hallatszik.

Olaszországban, ahol sokszor a belső sávból mennek ki az autók a kihajtón, már nem lepődök meg semmin, de olyat még én sem hallottam soha, hogy egy büntetőfékezés jogos.

Hazafelé pedig a sofor oldalsó bal ablakát a viharos erejű szél olyan erővel fújta, hogy ott eltörhetett valami, mert az ablak egyszer csak leesett. Így megálltak és valahogy sikerült megszerelni. Ez sem hiszem, hogy negatívum, még ha gyorskötözővel is….

(visszatekintő: egyszer betörték egy busz ablakát amivel voltunk, egy parkolóban és egész hazafele úton kartonpapir, meg kukászsák, volt ott helyette, na meg cúg még középen is)

Van ez a telepass(??) rendszer, ami automatikusan kéne nyissa a sorompót, na most ez egyszer nem akarta kinyitni, hát jóhogy fékezünk… ezt sem a busz/sofor hibajanak erzem.

Én úgy érzem, Jánosban mérhetetlen düh van a bevásárlás miatt, és ezért semmi sem volt jó.

Nos odafelé megálltunk. Én személy szerint utálom az egész bevásárlásdit. Szerintem Les Sybelles-ben van bolt, szuvenír, minden. Ha meg sajtot szeretett volna venni valaki, inkább jobb ez így. Nekem (pontosabban a családomnak) sokat számít az az egy óra amikor értem kell jönni. Jelen esetben ha nincs dugó + útépítés hazaérünk 1-re, de ezek miatt 2 lett belőle, így majdnem teljes egy napom maradt pihenni a hétfői munka előtt.

Összességében az Öné is egy vélemény, az enyém is. Nézőpont kérdése.
Eddig is a skilines-al utaztam ezután is velük fogok, nem hiszem, hogy itt bármi miatt őket negatív csorba kéne érje.

A buszos céggel utaztam már máskor is sítúrára, nem tudok rájuk se rosszat mondani, annak ellenére, hogy egy sítúra legrosszabb része mindig az utazas.
Bélapó
1439 élménybeszámolót írt
1439
19 éve tag
2024.03.25. 19:03
Busszal akartam menni Puy-be de a kutyával elutasítottak ezért -kettesben a kutyával - kocsival mentünk! Milyen mázlim van!!!!
Szilagyi1964Janos
2 élménybeszámolót írt
2
1 éve tag
2024.03.24. 15:01
Les Sybellesben jártunk az AdmiralTrans buszával a SkiLine szervezésében. Mi megúsztuk ezt - de legyetek óvatosak - túl sok magyar, gyerek és felnőtt halt meg, vált nyomorékká az autópályákon buszokban.

A történet:

2024.03.16. Az odafelé történő buszozás a börönddobálással böröndsérüléssel indult. Első komolyabb helyzet a bal első durdefekt még az m7 autópályán Siófok elött. Kerékcsere és mehetünk még a hátralevő 2x több mint 1000 km-re, 40 km szerpentínre majd vissza a minősíthetetlen állapotú sérült, kopott gumikon 44-en. A busz végig folyamatosan dölöngél, rossz a lengéscsillapitó ami a hátsó gumikon is jól látszik és ez az iránytartásra is kihat, még nyilegyenes autópályán is. A dölöngélés a busz hátuljában zavaró, elöl kevésbé. Az egyik sofőr már Körmendnél, ahol eltévedt teljesen leamortizált - nem pihenten ült a kormányhoz. Olaszországban 1 sávváltásnál az autópályán a buszunk majdnem az elválsztó betonkorlátba szorított egy furgont, nagy dudálas és a furgon fékezése, majd a felbőszült olasz két büntetőfékezése következett. Az elsőből, amit a sofőrünk későn reagált le egy nagyobb vészfékezéssel, komoly ijedtség keletkezett az utasok között. A kifelé vezető úton ezen túl legalább egy tucat sávelhagyás és hirtelen korrigáló kormánymozdulat is volt.

2023.03.23. Hazaút: nem hajlandók a hazauton a soförök vásárlásra megállni az útba eső Carefood bevàsárlóközpontnál, az utaskisérőnek mondván hogy a két busz egy pótkerekkel megy... Valójában egyedül ment a buszunk, és a héten sem javíttatta meg a defektes kerekét a két sofőr. Nem kellett sokat menni, újabb "Kis technikai szünet" következett, egy negyed órás szerelési megállás az autópályán a bal eső keréknél egy hosszú lejtő után már az olasz oldalon. Gyorskötözővel megoldották.... Nem sokkal késöbb vèszfékezés: minden borul, az alvó utasok fejei ütődnek az elöttük lévő ülésekhez, mert nem nyílt ki az autópálya sorompó elég gyorsan, amit túl nagy, minimum 40 km/h val közelített meg a sofőr. Majdnem összejött így is a sorompódöntés. Nem sokkal késöbb újabb vészfékezés, megint táskák röpködnek mert későn vette észre soförünk a torlódást. Állt a sor, ez messziről látszott. A ráfutásos ütközést a satuféken kívül csak kormányelhúzással kerülte el a soför. Ez után mindenki meggondolta hogy aludjon e. Volt aki minden autópalyakapunál kitámasztotta magát a kezével, volt aki a retarder hangjára viccesen a becsapódásra felkészülni vezényszót mondogatta. A töredezett, kopott sérült abroncsokat lefotóztuk, de Ti akik az utak szervezésevel foglalkoztok az utasok életének és testi épségének èrdekében ellenőrizzék a buszokat, és ha ilyen tapasztalat van akkor ezeket a cégeket lehet offolni! Ne a legolcsobb ajánlatot adó buszüzemeltetőt válasszatok! Èn természetesen sem a szervező, sem a buszt üzemeltető kalandjaira nem nevezek be soha többet, mert még előttem van egy ismerősöm aki a kislányát temette egy ilyen buszozás után. Lehet hogy Európában mi vagyunk a tragédiákban az elsők, mert az utazasszervezők profitérdeke a legolcsóbb buszokat preferálta.....
20240323-124144.jpg
20240323-124228.jpg
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.