Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Franciaország
La Rosiere
síterep infó oldal
ÜZENETEK (1)Időben csökkenő Időben csökkenő
Tibrider
165 élménybeszámolót írt
165
16 éve tag
Ez egy kiemelt üzenet ebből a topikból: La Rosiere
2015.03.22. 20:24
Március 15-20 közt, viszonylag késő tavasszal voltam itt.
Praloup és Briancon lett volna még esélyes, utóbbi az ára miatt, előbbi meg a déli fekvése és a "átkelés időjárás függő"-sége miatt esett ki.
Hát sajnos erre a terepre is ráillik ez a mondat. Első két nap viharos, hideg szél fogadott. Az olasz részbe nem engedtek át. Megelepő, de a francia részben minden felvonó ment, ali-alig álltak le a széllökésektől. Nem gondoltam, hogy ekkora szélben is tudnak menni. Errefelé minden állna már. Amúgy rajta ülve egy idézet jutott csak eszembe: "fájdalom mindenkinek!" Arcmaszk, zárt sisak, szemüveg se volt elég.
A pályák jó lendületesek, többnyire átlagos meredekségű pirosak, gyors felvonókkal, kivéve a két legalsó pontra menőt, melyből az Ecudets pálya már nem ment - a hóhatár kb 1400m, igazából 1800 (annyin van a falu, a főpályák innen csak feljebb, kb 2500-ig mennek. A Petit Boishoz is csak a piros pálya ment, az is már csak ágyúzott. A feketén fele-fele arányban volt fű és hó.
Eleinte a hó tökéletes volt rajtuk, majd egyre inkább jeges, a szél lefújt mindent ami nem jég. Pályán kívüli lehetőség van bőven, csak épp a jégbefagyott egyenetlen felület nem tette vonzóvá a rajta síelést. A végén meg hirtelen annyira megpuhult, hogy már belesüllyedt a léc.
A felvonók, pályák elhelyezkedése jól elgondolt, nem összezsúfítva kis területre. Jó gyors meneteket lehet csinálni.
3. nap sem csitult a szél, de meglepetésemre megnyitották az átkelést. Kellett is, a francia rész azért 2 nap alatt már unalmas. Így sikerült besíelnem az Olasz oldal nagy részét is, bár sokat nem láttam belőle, akkora köd volt. Emiatt térképet is használtam, amúgy jó időben nem szükséges, nem túl bonyolult a rendszer. Az olasz gerincen való át-és visszaesést azért kellett nézegetni, annyira nem egyértelmű. Nem lenne kellemes ottragadni, többszáz km Frejus alagúttal körbe.
Végül 4. és 5. nap kitisztult, igazi tavaszi, napsütéses, pörlölős idő volt. Alsó részek ennek köszönhetően már kásásodtak is. La Thuile lift alapállomásához volt hogy vagy lecsatoltam, vagy átvizisíztem. 1400m az ilyenkor már kevés.
A felvonóik itt is többnyire 2 sebességesek, bár régebbiek, kicsit lassabbak is - a franciák újabbak, gyorsabbak. Egy kabinjuk is van, amit szerencsére nem kell használni, mellete megy az ülő.
A pályarendszer itt sokkal változatosabb, a közponzi részben összezsúfolva egy csomó párhuzamos lankásabb kék, piros. Érdekesség a 7. számozású (itt a francia oldallal ellentétben számuk is van a pályáknak) San Bernardo, ami többnyire az azonos nevű aszfaltos szerpentinúton megy. Ebből következően lejtése is elég lankás. 11km-nek írja, úgyhogy hosszú, csak botozós. Amiből azért találunk eleget, van piros pl ami helyenként egyensen emelkedik - persze megfelelő lendülettel megoldható.
Másik hosszú, mellesleg kedvenc pályám, a bal oldali 18(széles hullámvasút)+6(keskeny, meredek, erdei, oldalazó) kombináció, mely a legnagyob szintkülönbságű menet.
Pár nagyon jó fekete pályájuk is van, pl F Bertold versenypálya, melynek 73% max meredekséget írtak, kb 800m szint, 2,7km hossz.
Legjobb rész a La Thuile gerince mögötti rész. Két gyors és egy lassú felvonó, sok fekete és meredek piros pálya, de pl a Forclaz Express felvonót és 26-os kék pályát használva jól lehet növelni a felvonózás/lesiklás arányt. A hó állapot is itt maradt a legjobb, szélcsendes, lévén egy völgy (itt megy az aszfaltút, a 26-os egy része is rajta visz). E mögött van elég közel a Mont Blanc, melyet csak harmadik nap sikerült meglátni a köd miatt. Kissé csalódás volt, hogy nem emlkedett ki a többi csúcs közül, hiába 4800.
Összefoglalva. Egy elég jó kis rendszer, jó felvonókkal, szerencsére csak egy kabinnal - jó a síelés/felvonózás aránya. Nem túl nagyok a szintkülönbségek, viszont nagyon hosszúakat lehet ennek ellenére csúszni. Nincs túl közel, mivel a Bernát hágón nem lehet átjönni, legfeljebb sítalpon, így kerülni kell sokat. Ára is elég jó.
Nagyon gonodan kezelt péláyk, szinte a teljes rendszert lekezelik reggelig minden nap. Nincsenek extrémebb, kivást jelentő pályák - ahhoz offpiste kell.
A Francia rész mindig szeles, déli fekvésű, így eléggé kitett a napnak. Utolsó nap hiába lett borús, a meleg szél legyilkolta apályákat, minden kibarnult. Az olasz szélcsendesebb, de az 1400m a faluig elég lent van.
Az összekötés nem minid megy, ami nagy hátrány. Van bőven lehetőség pályán kívüli síelésre.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.