Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Síelésünk kivesézése

ÜZENETEK (1)Időben csökkenő Időben csökkenő
Lackó
3281 élménybeszámolót írt
3281
19 éve tag
Ez egy kiemelt üzenet ebből a topikból: Síelésünk kivesézése
2017.10.29. 15:45
Szia!

Hozzászólhatok? :-) Bár ez így, Ozsi véleménye után esetleg olyannak tűnhet, hogy megyek az ő véleménye után. Természetesen ő jön az enyém után, az csak véletlen, hogy ő előbb írta le. :-D

Röviden: klassz, ahogy és amilyen biztosan állsz a sín, és klassz, hogy láthatóan sok van benned, amit ki tudnál hozni magadból.

Hosszabban: sajnálom, hogy nem tudod kisíelni magadból azt, amire láthatóan képes lennél. Tulajdonképpen Ozsi is erre utal, hogy még többet -pontosabban egy kicsit mást- ki tudnál hozni magadból, de amíg vannak a mozgásokban korlátozó tényezők, addig ez nem lehetséges.

Épp ezért egy másik szemlélet szerint is el kellene indulnod, megismerni azt, úgy felépítve a mozgást. Kicsit félretenni, pihentetni azt, ahogyan eddig építkeztél, és kipróbálni egy másik megközelítést.

A síelésedben én azt érzem, hogy ez gyakorlatilag "készen van", ezt tovább csiszolgatni lényegesen már nem nagyon lehet, -itt, ebben- én nem látok lényeges továbbfejlődési lehetőségeket. És ezt te is érzed, hiszen nem tetted volna ki a videót, ha nem azt éreznéd, hogy van benned még több, de nem találod az utat, hogy hogyan halászd elő magadból.

De konkrétabban. Bár nagyon szerencsétlen dolog részleteket kiragadni egy síelésből, hiszen az egységnek kell harmonikusan együttműködnie, de ha mégis súlyoznom kellene, akkor első helyre a látható felsőtesttel völgy felé fordulást jelölném meg. Ez sok következményt vonz maga után, többek között a rettentő nagy hokét és az elnyújtott és nem eléggé éles élváltást is. A túlvezetett kanyarok is nagyrészt ennek következményei.
Ok, tudom, ez egy szándékosan elegáns, nyugodt menet, amit marha nehéz tényleg jól megsíelni, de attól még ez van.

A nehézséget én ott látom, hogy még ha vissza is veszel a kifordulásból, az akkor sem elég. Nagyot javítana ugyan a hokén és az időzítéseket sem gátolná annyira, de az üdvösséghez több kellene.
Fájó szívvel kell igazat adnom Ozsinak :-), hogy bizony érdemes lenne egy új úton az alapoktól összerakni egy másik mozgást (is). Utána dönthetnél, hogy melyikben van több lehetőség, fejlődés, élmény.
Ilyen sítudással és rutinnal, ami neked van, órák alatt ráéreznél arra, amiről írok, írunk.

De azért legyen valami konkrétum is, írok a TANKról. :-)
Ismerjük, tudjuk, mert nagy gyerekek vagyunk, hogy a lánctalpasok hogyan kanyarodnak. A két lánctalpat egy-egy motor hajtja, és attól függően, hogy a tank merre akar kanyarodni, a kanyarbelsőt lassítja, a külsőt pedig gyorsítja. Tank módjára kellene síelni. :-) Te vagy a tank, a két lánctalp pedig a két OLDALAD. NEM csak a két síd, hanem mint a hentesnél lógó nyomorult féldisznók, úgy a tested külső és belső fele.

A két oldalad nem a mozgást kell, hogy lekövesse, hanem az lesz az, ami a mozgást létrehozza és irányítja. Tehát a kanyar úgy kezdődik, hogy MÉG MIELŐTT a kanyarodás elkezdődne, a külső oldalad elkezd törekedni előre a LEENDŐ íven. (Ha valahogy elkezded a kanyart, és utána leköveted, tolod utána a külső oldalt, akkor már a fene megette.)
A tank vezetője sem ott adja a gázt a külső motorra, ahol és amikor kanyarodni akar, hanem előtte, hogy mire a lendület odaviszi, pont ott kezdődjön el a kanyar. (De ugyanez van minden gyorsabb járművel, autóval, motorral, biciklivel.)

Tehát LÁTSZÓLAG idő előtt elkezded a kanyart, azaz elkezd törekedni előre -de rendesen, nem csak amolyan tessék-lássék módon!- a külső lánctalp és a tank egész külső fele, és ettől lesz minden a helyén és idejében a kanyarban.
Síelésnél marha gyorsan történnek a dolgok, és ha valaki nem megy egy egy picit mindig az események elé, az mindig el fog késni, mindig csak a következmények után fog kapaszkodni, a síelése folyamatosan csak korrekcióból fog állni.

Egy ilyen hosszú, nyugodt menetnél, mint a videón látható, nyilván finoman, bár határozottan kell a külső oldalnak mennie előre. Közben finoman a belső oldal is kap egy kis gázt.
Ha az ívek rövidülnek, a ritmus és a lejtő is fokozódik, akkor egyre határozottabban, gyorsabban kell ennek mennie. Ilyenkor -hogy az íveket rövidítsük- sokszor a kanyarbelső lánctalpnak nem is adunk gázt, sőt még olyan is van, hogy szinte megállítjuk, sőt kicsit hátramenetbe is kapcsoljuk, ami persze lehetetlen, de érzésre mindenképpen olyan.

Tehát röviden a tank teljes oldala törekszik előre, az ellentétes oldala pedig igyekszik a külsőhöz képest lemaradni.

A felsőtesttel folyamatosan völgy felé fordulás ellentmond a külső oldal előre törekvésének, megakadályozza azt, ezért semmiképpen sem kívánatos. Egy szűken, esésvonal közeli rövidlendületet meg lehet síelni végig lefelé néző felsőtesttel, de ennyire kiforgatott íveket már nem. Amíg a felsőtest kifordul a völgynek, addig a külső sí sem tud előremenni a hokéból. Meg persze ezzel együtt a belső sem tud jönni visszafelé.
Ezért kell az emlegetett frontális felsőtest helyzet.


Na, ennyi most, de végre kiírtam magamból ezt a tankos dolgot, úgyis rég akartam már. :-) Ha lesz róla beszélgetés, annak örülnék persze.
Előzmény: (Soma 195918)
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.