A különvonatok franciaországi végállomása lehetne Grenoble vagy Lyon. Az ottani pályaudvarokon elférne egy hosszú szerelvény. Egy kisváros vasútállomása a szerelvény hossza miatt nem lenne ideális (rövid peron) hiába lenne esetleg közelebb az úticélként kijelölt síterephez. Valamint csak a nagyvárosi pályaudvarokon vannak tárolóvágányok ahol tudnák parkoltatni a vasúti kocsikat. Grenoble-ból/Lyon-ból buszokkal vinnék a csoportokat a szállásukra.
Alternatív vasúti útvonal lehetne Mo-Ausztria-Svájc-Franciaország, esetleg Mo-Ausztria-Svájc (Francia határközeli város nagy pályaudvara mint végállomás).
A Mo-Ausztria-Svájc útvonal abból a szempontból ideális lenne szerintem hogy az ÖBB-t ezen az útvonalon végig meg lehetne bízni a különvonat leközlekedtetésével, akár railjet szerelvényekkel. Az 1-es vonalunkra bejárnak a railjetek, a svájci és az osztrák áramnem azonos a biztosítóberendezések is nagyon hasonlóak a két országban. Így nagyrészt ki lehetne hagyni a MÁV-ot a buliból (már ha ez szempont lesz a majdani szervezőnek).
Míg a déli útvonal amiről korábban írtam a magyar szakaszon igényli a MÁV közreműködését (a mozdony erejéig mindenképp) ha ezt az útvonalat választja a szervező akkor mindenképp ki kell taposni a MÁV-ból hogy nyugati gyártmányú mozdonyt adjon ki a magyar szakaszra oda/vissza útra).