Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Carving technika

ÜZENETEK (16)Időben csökkenő Időben csökkenő
Dave
209 élménybeszámolót írt
209
19 éve tag
2005.02.02. 21:11
Sziasztok!

Kinéztem magamnak egy HEAD CYBER C-150 RF lécet. Szeretném tudni, hogy mit gondoltok róla.Kezdő vagyok, nemrégen volt rajtam először léc, de nagyon élveztem és mindenképpen szeretnék megtanulni síelni. :-)
Erről a típusról csak annyit tudok, hogy 2003-as modell, famagos, 14,7 a rádiusza és 163cm hosszú.
Én egyébként 180cm magas, 70kg súlyú és roppant lelkes vagyok. :-)
Kanyarsíklub Replaci
1224 élménybeszámolót írt
1224
19 éve tag
2005.01.13. 07:26
Ez a topik régen indult, de van néhány gondolat, melyhez hozzászólnék.
Nora eredeti kérdésére a válasz: A carvingsí egy fejlodés eredménye, de ha az lenne a kérdés, hogy 20 éves autó vagy 1 - 2 éves, nem lehet kétséges a válasz. Óriási a különbség.
Könyvbol sízni tanulás: Közel 20 éve oktatok, a könyvespolcomon sorakoznak a hazai és nemzetközi síszakirodalom jelentős művei, de még soha, egyetlen könyvben sem találtam rá azokra a sokszor apróságnak tűnő de nagyon lényeges nüanszokra, melytől egy sportmozgás könnyed lesz és elegáns. Egy oktató feje olyan, mint egy szekrényke tele apró fiókokkal, s azt a fiókot húzza ki, amelyre neked éppen szükséged van. Ilyen könyvvel még nem találkoztam. Ezeket az apró dolgokat ellesni sem lehet, egy komplikált mozgásban csak hozzáértő szemmel lehet észrevenni a részeket.
A biztonságról: Ne kezdjünk száguldozni azonnal amint megérezzük az ív önállóságát. Kezdjük tanulni a pálya figyelését, a többi sízo haladási irányát, (defenzív vezetés) ha megengedheted magadnak, vegyél egy bukósisakot. A szép síeléshez, az elegáns könnyedséghez, a biztonsághoz nem elég, ha rábízzuk magunkat a mérnökök által lécbe épített kanyarokra, mi is kellünk hozzá. Az igazi sízés a fejben zajlik, csak a végrehajtás a test feladata.
poka
2 élménybeszámolót írt
2
19 éve tag