Üdvözlet mindenkinek az új szezonban!
Szóval egy számomra szomorú hír:
Először tavaly a völkl fórumán olvastam a felröppent hírt, most meg itt is,
miszerint a völkl áthelyezi a sílécgyártást a ?távolkeletre.
Elég vicces lesz majd a későbbiekben, ha ez a tendencia FOlytatódik hogy
ebben a tipikus európai sportban, a hagyományos nagy osztrák és német, stb
márkákon eztán majd a "made in china" felirat lesz olvasható.
Nem beszélve arról, hogy ezzel egy újabb iparágat "szüntetünk meg" kontinensünkön.
Nem tudom az árakat ez a dolog mennyire fogja lenyomni, valahogy nem hiszem hogy
annyival ólcsóbbak lesznek ezután, mint amennyivel kevesebbe a gyártás kerül majd.
Az efféle árcsökkenéseknek meg hosszútávon mi isszuk meg a levét.
Ugyanakkor ha valakinek meg igazán az ár a fontos, akkor a későbbiekben várhatóan
megjelenő még olcsóbb kínai márkákat fogja venni, már előttem lebeg: Xiang-ski :)
Akkor viszont ez hosszútávon inkább piacvesztést fog eredményezni.
És akkor még itt vannak az olyan begyepesedett agyúak mint én akik akkor sem fognak
kínában gyártott lécet venni ha az egy kicsit olcsóbb. És ezzel amint a német fórumon
olvastam nem vagyok egyedül, még a megrögzött völkl mániások is hasonlóan álltak
a dolgohoz. Tudom hogy nem magyar cég, és mit érdekel, de Németország még mindig közelebb
van hozzánk minden tekintetben mint Kína. Aki nem hiszi tegyen egy látogatást Mao országába,
és rögtön megérti miről beszélek, azonkívül nem fogja annyira hülyének nézni a lokálpatriótákat.
Az említett fórum meg mintha megszűnt volna...
Ja, és még amit találtam: a völkl-t 2004 ben vásárolta fel a k2, és természetesen megígérték
hogy minden marad a régiben. Így már inkább piacszerzésnek tűnik az egész.
Hogyan tegyünk tönkre egy 100 éves márkát ripsz-ropsz...
K2 kauft Völkl
(16.06.2004, thm)
Der amerikanische Sportartikelhersteller hat die bayerische Traditionsfirma Völkl erworben. K2
möchte so seine Position im Wintersport stärken. Rund 150 Millionen Euro war den Kaliforniern
die deutsche Wintersportfirma wert. Der Vorstandschef Richard Heckman begründete den Schritt mit
dem Ausbau der Position als Marktführer für Wintersportausrüstungen. Völkl erzielte im vergangenen
Geschäftsjahr einen Umsatz von 146 Millionen Euro, K2 rechnet im laufenden Jahr mit einem Gesamtumsatz
von 1,1 Milliarden Euro im gesamten Konzern.Die Marke Völkl soll auch nach der Übernahme am 1. Juli
weiter eigenständig fortgeführt werden. Die deutschen Standorte mit ihren Arbeitsplätzen sollen ebenfalls
weiterbestehen. Neben Ski und Snowboards produziert Völkl auch Tennisschläger und Sportbekleidung.
Ob diese Sparten weiter bestehen bleibt unklar, da sich K2 explizit eine Stärkung im Wintersportsektor
von der Übernahme verspricht.