Sítúra a Nagy-Trangl csúcsra

A sítúra ideje: 2005. március 22.

2005.03.30. Czégé Zoltán

Sítúra a Nagy-Trangl csúcsra Nincs is szebb, mint a meleg tavaszi napsütésben sítúrázni a havas hegyekben. Ezúttal Tauplitzalmot vettük célba, ahol sokszor még májusban is elegendő havat találunk egy kis sítúrára.

ADATOK

• Indulás: Tauplitzalm (megközelíthető Tauplitzből a 4 üléses felvonóval vagy Bad Mittendorfból egy fizetős hegyi úton, parkolási lehetőség az út végén 1600 m magasan a Hollhaus mellett.
  • Cél: Grosses Trangl - 2179 m
  • Sítúrázásra alkalmas időszak: a tél közepétől március végéig, esetleg kicsit tovább
  • Karakterisztika: II-III fokozat
  • Tájolás: déli és nyugati oldal
  • Nehézségi fok: viszonylag egyszerű túra, de figyelni a dolinákra!
  • Menetidők: Tauplitzalm - Grosses Trangl 3 h, 750 m szint, a táv 6 km.
  • Térkép: AV 15/2 FB 082

BESZÁMOLÓ

A négyüléses felvonó felső állomásától a Bratschko síiskola mellett kicsit felfelé kell menni az Osztrák Alpin Club (ÖAV) Linzer-Tauplitzhaus nevű házáig.

Itt érdemes előkészülni, Uliéknak nagyon jó konyhájuk van:-) A háztól ÉK irányban indulunk tovább, a Steiersee útig. Elhaladunk egy kis lavinára figyelmeztető tábla mellett, ahonnan az út kissé meredekké válik. A szőrmét nem kell levenni. A lejtőn egy kis balkanyar után beérünk Steiersee kunyhói közé, tovább enyhén jobbra felfelé az emelkedő tetején levő kunyhóig.

Ajánlott itt feltenni a jégvasat. Az utat elhagyva balra felfelé indulunk, cikk-cakkozunk a lejtőn a Sturzhahn irányába. Ügyeljünk arra hogy az egész út során tartsuk magunkat távol a szikláktól, egyrészt a lavinaveszély másrészt az esetleg leszakadó hópárkányok miatt. Rövidesen feltűnnek az útjelző póznák, haladunk tovább mellettük a lassan kitárulkozó völgyben.

A végénél balra tartva (Traghals) harántoljuk a Grosses Trangl lejtőjét, kb. 2050 m-es magasságig ahol balról feltűnik a csúcshoz vezető utolsó emelkedő. Ennek a jobb oldalán harántolgatva rövidesen felérünk a csúcsra. A csúcskereszten levő könyvbe tegyünk bejegyzést.

Lefelé ott megyünk, ahol felfelé jöttünk, fokozottan ügyelve a dolinákra. Ha van lesiklásnyom, akkor azt megéri követni. A lejövethez viszonylag jó sítudás szükséges. A túra nagyon szép, megéri a ráfordított idő. Lehetőleg jó időjárási körülmények között vállaljuk be.

Szállástippek
Hotel Kogler csillagcsillagcsillagcsillag
Osztrák család által vezetett, családias hangulatú szálloda Bad Mitterndorf központi részén, mégis nyugodt helyen, 6 km-re Tauplitz síterepétől, ingyenes síbusz lehetőséggel!
Magyarul beszélünk Wellness Pályaszállás
Kukoricza Hacienda
Magyar személyzettel működő szálláshely Tauplitz síterepétől 5 km-re. 2-4 fős felújított szobák, többségéhez kis konyhasarok is tartozik. Szolgáltatások: társalgó, gyereksarok, TV, Wifi.
AKCIÓ
Hotel Aquamarin csillagcsillagcsillag
A szálloda Bad Mitterndorfban található, síbusszal, vagy autóval 5 percre a legközelebbi sílifttől. A nap végén haza síelhetünk egészen a szállásig megfelelő hómennyiség esetén. Szolgáltatások: étterem, bár, szauna, WIFI, ping-pong, csocsó, darts.