Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

Így védd meg a térdeidet és kerüld el az izomlázat síelőként!

Felkészülés funkcionális edzéssel a síszezonra

2019.12.17. | Szerző: (x)
A felszerelések fejlődése önmagában nem helyettesíti a fizikai alkalmasságot, sőt ahogy egyre korszerűbbek a sílécek, a sportág is egyre extrémebb lesz a sebesség miatt.
h i r d e t é s
Korábbi cikkünkben foglalkoztunk azzal, hogy miért fontos az erőnléti állapot és az izomzat felkészítése a síelés előtt.
„A síelés legendásan térdgyilkos sport. Ezért is reménykedett mindenki, hogy a carving sílécek elterjedésével csökkenni fog az ilyen sérülések aránya, ám ez nem következett be, változatlanul kb. 35%-ot hasít ki az összes sérülés közül.”

Leginkább a funkcionális edzések során lehet a sportág specifikus szempontokat előtérbe helyezni, illetve az izomegyensúlyt megtartani a testen. Az igaz, hogy itt is előfordulnak sérülések, ha helytelenül végezzük a gyakorlatokat, de ennek sokkal kisebb az esélye, ha személyi edzővel, vagy edző által vezetett erősítő órákra járunk. A sportmentes élet következménye a beszűkült ízületi mozgáshatár is, ami egy hirtelen bekövetkezett kontrollmentes mozdulatnál szintén izomsérülést, vagy az ízületben történő szakadást is eredményezhet. A vezetett edzéseknél a mobilizációra is nagy hangsúlyt kell fektetni.
Kilépés a vetítésből
másodpercenként
3
váltás
Az izomzat rendkívül összetett dolog, ahogy a síelés közbeni működése is.

A térdet aktív izmainkkal lehet tehermentesíteni. Pont ez az, amit egyre kevésbé teszünk ösztönösen. A térd védelmének a legfontosabb bástyái a farizmokban és a comb izmaiban keresendők. Ha pár jól célzott gyakorlattal megtanulod ezeket jól használni, sokkal kevésbé kell tartanod a sérüléstől.„

Az edzéseken főként saját súlyunkat használjuk különböző speciális eszközökkel kiegészítve. A CrossCore lehetővé teszi, hogy törzsünket 180 fokos dimenzióban erősítsük, az egyensúlyozó eszközökkel pedig (Fitball, CoreBag, gumiszalag, Bosu) lehetőségünk van a mélyizomzatot átdolgozni.
Ski träning nevezetű erősítő edzéseinken, olyan gyakorlatokat végzünk, ahol a test izmait arányosan és funkcionalitásának megfelelően készítjük fel, így a síelés közben már nem érhet minket meglepetés, csak a megérdemelt jól eső fáradtság.

Tekintsd meg ski träning videónkat:
Funkcionális tréning a Zsirai testvérekkel
További információért keress minket: http://www.traning.hu/
Szólj hozzá, legyél az első!
Kapcsolódó címkék:
Kapcsolódó szaküzletek:
Kapcsolódó országok:
Kapcsolódó régiók:
h i r d e t é s
h i r d e t é s
UTASBIZTOSÍTÁS -10% »
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »