A Jungfrau hegycsúcsának meghódítása után 100 évvel óriási feltűnést keltett Adolf Guyer-Zeller iparos álma, az évszázad építménye: 1912. augusztus 1-jén megnyílt a Jungfrau fogaskerekű 3454 méter magasságban elhelyezkedő Jungfraujoch állomásáig vezető, utolsó szakasza. A vasút 100 éves fennállásáról számos ünnepség keretében emlékeznek meg a helyiek.
1811. augusztus 3-án az aaraui Johann-Rudolf és Hieronymus Meyer testvérpár és vallisi vezetőik, Joseph Bortis és Alois Volker elsőként értek fel a Jungfrau csúcsára, és beírták nevüket a hegymászás történelmébe. A Jungfrau volt az első 4000 méter feletti hegycsúcs Svájcban, amit sikerült meghódítani. A 200 évvel ezelőtt történt esemény tiszteletére
2011. július 30. és augusztus 7. között ünnepi hetet szerveznek a Lauterbrunnentalban (Lauterbrunnen-völgy), amelyre sport- és kulturális rendezvényekkel várják az érdeklődőket. 2011. augusztus 3-án, a hegycsúcs meghódításának napján híres profi hegymászók fogják megismételni a 200 évvel ezelőtti eseményt. A berni és wallisi hegymászók elődeik útvonalát követve másznak fel a hegycsúcsra. Ezt követően este nyitják meg hivatalosan az ünnepséget Wengenben.
A Jungfrau hegycsúcsának meghódítása után 100 évvel óriási feltűnést keltett Adolf Guyer-Zeller iparos álma, az évszázad építménye: 1912. augusztus 1-jén megnyílt a
Jungfrau fogaskerekű 3454 méter magasságban elhelyezkedő Jungfraujoch állomásáig vezető, utolsó szakasza. A vasút 100 éves fennállásáról számos ünnepség keretében emlékeznek meg a helyiek.
A nagyszabású projekt kivitelezése 1896-ban kezdődött. A tervek szerint a vasút a Jungfrau hegycsúcsáig vezetett volna. Az építkezés azonban nem haladt a tervezett ütemben. Adolf Guyer-Zeller 1899-ben bekövetkezett halála után fia folytatták a munkát. A tervek módosítását követően a Jungfraujoch lett az új végállomás, ahová 1912. augusztus 1-jén első utasaival be is gördült a vasút.
A vasút ma a Kleine Scheidegg és a Jungfraujoch állomások között közlekedik. Az összesen 9 kilométeres útszakasz 7 kilométere alagutakon vezet át, átszelve az Eiger és Mönch hegyeket. Az Eigerwalt és az Eismeer állomásoknál a vasút pihenőt tart, így a panorámaablakokon – amelyek egyike az Eiger északi falában került kialakításra – keresztül az utasoknak lehetőségük nyílik a csodálatos hegy- és gleccservilágban gyönyörködni.
A Jungfrau fogaskerekű vasútról és történetéről további részletes információk találhatók a
www.jungfrau.ch internetes oldalon.
Forrás:
www.MySwitzerland.com