A tavalyi hóban gazdag szezon is lökést adott a fejlesztési tervek megvalósításához. Az állandóan több méteres havazások után végre a párizsiak is tudják, hogy hol van Isola, amely meg is látszott tavaly az utószezon foglalásain. A megnövekedett hírnévnek és igényeknek pedig illik megfelelni.
Mielőtt belemerülnék az új lift méltatásába, kissé nézzünk szét a környéken is, az un. Alpes Maritimes régióban. A szomszédos Auronban a munkagépek túrják fel a hegyet, épül egy hatalmas, 116.000 köbméter víz befogadására alkalmas tározó. A síterep körülbelül három millió eurót költ az idén a hóágyúzás fejlesztésére, jelen pillanatban úgy néz ki, hogy a tározó csak valamikor 2010-ben készül el. Szintén a hóágyúkra költenek a nemzeti park másik oldalán, Valberg síterepén. A modernizálás eredménye egy számítógéppel üzemeltethető hóágyúrendszer lehet hamarosan.
Isola 2000 síterepén július 20-án fogtak neki az új Valette felvonó építésének. A hírek szerint 6 m/s sebességével ez lesz Franciaország második leggyorsabb síliftje, csak a Pireneusokban üzemelő testvére szállítja gyorsabban az utasait. Az új lift két kilométer hosszan kanyarog majd, és 500 méter szintkülönbséget spórol meg 2700 utasnak óránként. A lift kapacitása egyébként teljes sebesség mellett akár óránként 3200 főre is növelhető.
A három korábbi liftet (Valette, Pignals és Génisserie)kiváltó új felvonó 5:45 perc alatt ér a csúcsra, ez alatt, aki unatkozik megszámolhatja, hogy tényleg meg van-e az a 20 tartóoszlop, amely a lift műszaki leírásában szerepel. A régi felvonókat szétszerelték, egyelőre raktárban várják a sorsukat, amelyet a jövőre elkészülő megvalósíthatósági tanulmány dönt el. Valószínűleg a két utóbbi liftből az egyiket ismét üzembe állítják 2011-re.
Az új Leitner-Poma lift időben elkészült, a műszaki hatóság szakemberei november 24-én és 25-én tüzetesen átvizsgálták a liftet, és ha az időjárás is úgy akarja, akkor semmi akadálya annak, hogy a december 5-i szezonnyitón már utazni is lehessen a hat millió euróba került lifttel.