Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Jelentős turisztikai fejlesztések kezdődnek a Pilisben

2021.04.15. MTI

Számos turisztikai szolgáltatással bővül a Pilis és a Visegrádi-hegység aktív turisztikai kínálata: csaknem 75 kilométer biciklizésre alkalmas erdei út újul meg, e-kerékpárbérlő-rendszer épül ki, illetve fejlesztik a visegrádi Nagyvillám sípálya szolgáltatásait.
A Visegrádi Nagyvillám sípálya jelenlegi sítérképe
A Visegrádi Nagyvillám sípálya jelenlegi sítérképe
Az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ támogatásával indított beruházások összértéke eléri a 3 milliárd forintot, a megvalósítás pedig 2022 év végéig tart.

Az Aktív Magyarországért Felelős Kormánybiztosi Iroda csütörtöki, MTI-nek küldött közleményében kiemelik: a Pilisi Parkerdő területén találhatók az ország leglátogatottabb kirándulóhelyei és turisztikai célpontjai. Az éves látogatószám a járvány előtt is elérte már a 25 milliót, tavaly pedig jelentős emelkedésnek indult. Az egyre erősödő igény és a parkerdő által kezelt természeti környezet adja az alapot ahhoz a komplex turisztikai fejlesztéshez, amelyet az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központtal partnerségben valósít meg a Pilisi Parkerdő.

Mint írták, a projektcsomag egyik legfontosabb eleme a kerékpározásra alkalmas erdei utak felújítása, helyreállítása. Kiterjedt e-kerékpárkölcsönző-hálózat és egy hegyi kerékpározásra alkalmas pálya is kiépül a parkerdő területén. A felújítások során az úthálózat csaknem 75 kilométer hosszan újul meg és válik kerékpározásra alkalmassá. Egyre nagyobb az igény a hegyi kerékpártúrázásra, ezért a tervek szerint 100 e-bringával biciklikölcsönző-rendszert is kialakítanak. Az új eszközökkel a kevésbé edzettek is megtapasztalhatják a hegyi bringatúrák örömét. Mindezeken túl az egyre népszerűbb hegyi terepkerékpárosokra is gondolnak: a természetes közeg minimális alakításával megvalósuló beruházással a sportág szerelmesei egy egyértelműen kijelölt nyomvonallal, biztonságos infrastruktúrával és technikai kihívásokkal ellátott új pályán hódolhatnak szenvedélyüknek.

A tájékoztatás szerint a rekonstrukciós folyamatok másik nagy célterülete a Mogyoró-hegyen található Nagyvillám sípálya. A fejlesztés a sípálya technológiai hátterének korszerűsítésével a síelhető napok, illetve a látogatók számának növelésére, valamint a négyévszakos szolgáltatások megteremtésére koncentrál. A modernizáció során egy víztározót és egy ahhoz tartozó szivattyúházat alakítanak ki, amely folyamatosan biztosítja a hó előállításához szükséges vízmennyiséget. A sípályához érkező látogatók megfelelő minőségű fogadását egy újonnan épülő, kétszintes fogadóépület biztosítja majd. A legkisebbeknek a Mogyoró-hegyen, a 11.-es főút és a Fellegvár közötti útról is jól látható helyszínen tematikus játszótér épül, amely így vonzó célponttá válhat az arrafelé autózó családok számára - közölték.
Kitértek arra is, hogy a Pilisi Parkerdő Zrt. területén üzemelő parkolók a megnövekedett forgalom miatt gyakran telítettek, zsúfoltak, illetve sokszor a kevés hely miatt az erdőbe, fák közé parkolnak az autóval érkezők. A projektben új személygépjármű- és autóbusz parkolóhelyeket alakítanak ki, illetve újítanak fel. A fejlesztés tervezett eredményeként 9 parkolóponton, összesen 335 személygépkocsi parkolása válik lehetővé, a sípálya mellett pedig 10 busz megállására alkalmas területet alakítanak ki.

A Pilisi Parkerdő az ország egyetlen parkerdőgazdasága, 65 ezer hektárt kezel Pest és Komárom-Esztergom megyében a Gerecse, a Pilis, a Visegrádi és a Budai-hegység, a Gödöllői-dombság, valamint a Csepeli-síkság területén. Területét évente 30 millió látogató keresi fel.
KOMMENTEK
Daddy | 2021.04.15. 16:11
Ez jó hír, csak nehogy az legyen az egyik "járulékos" változás, hogy Gutbrod Rezsőt és elkötelezett csapatát "kiszorítja" valamelyik éhes NER lovag.
Tervező | 2021.04.15. 17:52
Hasonlít a "hányat ellett a coca" klasszikushoz. A cikk elején 25 millió, a végén már 30 millió turista..
Szerintem eggyel kevesebb, mert a szomszédom pl. még egyszer sem járt ott.
Nagy-nagy ország vagyunk.....
banhidit | 2021.04.15. 19:39
Ha lesz víztározó, akkor a felső szakaszt is lehet majd hóágyúzni. És az a régi libegős álom is megvalósulhatna. A NER pedig, segíteni is tud a sípályásoknak, nem csak leuralni. Elkötelezett szakemberekre a nagyobb tőke mellé is kell, ez pedig a sípályához megvan. Ha lesz fejlesztés, bizonyára nekik is alkalmazkodni kell kicsit a befektetőkhöz. És ez sem helytelen, hiszen a látogatók fognak jól járni vele. A libegőért még nagyon szorítok, mert nagyon megérdemelné a sípálya.
Gutbrod András | 2021.04.16. 11:08
A hír pontatlanságát jelzi az is, hogy a helyszínt a Mogyoró-hegyre teszi:
"a Mogyoró-hegyen található Nagyvillám sípálya." Természetesen a Nagyvillám-hegyen van a sípálya.
Norcea | 2021.04.16. 12:20
Félve kérdezem meg, hogy mi lesz így a meredek rész flórájával?
Gutbrod András | 2021.04.16. 13:59
A meredek felső szakaszt észszerűtlen és gazdaságtalan hóágyúzni.
Daddy | 2021.04.16. 19:06
Kedves banhidit! Nem nyugtattál meg, inkább alátámasztottad aggályom. Abban ugye egyetértünk, hogy nem mindegy, hogy G. Rezső marad ott a "főnök" vagy "elkötelezett szakemberként" (ki tudja meddig) maradhat mint beosztott. Az pedig hogy "alkalmazkodni kell egy kicsit a befektetőkhöz" koncepcionálisan eltér az eddig gyakorolt "alkalmazkodunk az időjáráshoz és a síelni vágyókhoz". Számomra ez utóbbi a "vevőcentrikusabb" álláspont.
Kedves Norcea! Az ilyen félénk kérdéseidet akkor és ott is felteszed, amikor jó minőségű termőföldek hektárjain építenek ipari összeszerelő üzemeket? Mert én sokkal pusztítóbb természet és környezetkárosításokat látok, "félve kérdezések" nélkül.
TZoli | 2021.04.16. 21:57
És akkor szabad? Mert más is csinálja?
András! Azért ésszerűtlen mert nem tudjátok letömöríteni?
ttottam | 2021.04.17. 13:48
A NER lovagoktól való félelem általában indokolt (amúgy @banhidit "segíteni legfeljebb magukon tudnak a NER díszes képviselői), de specifikusan szerintem ez "kis falat" nekik. Meg ki tudja, mennyi idejük van még.....Bár ha mondjuk vezérük lefogyna mondjuk 30 kilót és képes lenne lejönni egy lejtőn, akkor aggodhatnánk. Na jó, csak a poén kedvéért írtam, nem lesz rá képes.
minerel | 2021.04.18. 08:10
Az a kétszintes épületterv is aggasztónak tűnik picit. Régebben nem az volt mondva a meredekre, hogy ha lenne víztározó akkor be lehetne lőni?
Gutbrod András | 2021.04.18. 10:05
TZoli: Átlagosnál vastagabb hóréteg kellene, kemény alappal, hogy ne lehessen letúrni. Természetes hó a felvonó alá és igen, csörlős ratrak.
Gutbrod András | 2021.04.18. 10:10
minerel: alagsor és földszint, lefelé terjeszkedik az épület.
A felső rész hóágyúzásához a hegy tetején (is) kéne víztározó.
Kis Kovi | 2021.04.18. 16:18
Szerintem, ha már engedik az ilyesfajta bővülést, akkor tényleg úgy lenne értelme, ha jobban ki lehetne használni a terület adottságait és ezzel a már meglévő teljes pálya szakaszt. Itt még arról sincs szó, hogy nagy mértékben újabb területeket sajátítana ki a pályarendszer "magának".

Kedves András, ha jól emlékszem, akkor korábban írtad, hogy egy szikla miatt lett eleve ilyen meredek a felső rész és azt nehéz orvosolni, pedig, ha egyszer elkezdődik valami, akkor jó lenne, ha nem is egyszerre, de a folyamat végén el lehetne jutni odáig, hogy az egész pálya használható legyen a szezon nagy részében.
minerel | 2021.04.18. 21:26
András köszi a választ. Féltem, hogy valami nagy kocka lesz
:-) Nem értek a hóágyúzáshoz de körülményes megoldani a víz feljuttatását a meredekhez?
Gutbrod András | 2021.04.19. 20:13
A beruházó és az állami támogatás kedvezményezettje a Pilisi Parkerdő Zrt. A tervezési fázisban szakmai segítséget ad a Rezső. Minden további információ benne van a fenti közleményükben:

"A fejlesztés a sípálya technológiai hátterének korszerűsítésével a síelhető napok, illetve a látogatók számának növelésére, valamint a négyévszakos szolgáltatások megteremtésére koncentrál."

Tehát nincs benne a felső, meredek pálya.

Minden támogatásnak örülünk, a 600 millió Ft nagyságának érzékeltetésre: egy új négyüléses felvonó többe kerül!
arsenal | 2021.04.20. 15:14
Minden fejlesztés jó hír, de kicsit csalódástkeltő, hogy az eddig is működő pályák lesznek jobban ellátva és nem bővül a kínálat a többiek által is említett felső szakasszal.
bouquetk | 2021.04.21. 07:47
Engem ettől kicsit jobban zavar, hogy a Mecsek mindenből kimarad. De ezt már megszokhattuk Budapest országban.

KAPCSOLÓDÓ CIKK
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE