Frissítés - 2014. augusztus 6.
Az utóbbi hetekben
terv szerint elkezdődött az annabergi oldalon a vadonatúj 8 személyes kabinos lift megépítése, melyet akár élőben is követhetünk, hiszen nemrég
webkamerát is telepítettek a leendő völgyállomás közelébe.
Mindeközben a síterep másik oldalán, a
Gosauból a Zwieselalm-ra vezető kabinos liftnél is munkába fogtak: a Panorama-Jet és a mellette haladó piros pálya találkozásánál ugyanis egy
új középállomás fog elkészülni néhány hónapon belül.
Az üzemeltetők szerencsére arról sem feledkeztek meg, hogy az annabergbe vezető 19-es számú pálya hóbiztosság szempontjából a terep leggyengébb pontja, ezért erre a környékre
új hóágyúkat telepítenek majd.
Ez a kiváló síterep már a tavalyi szezonban is bizonyított, a nemzetközileg elismert tesztportáltól, a
Skiresort.de-től kapott ugyanis kiváló,
5 csillagos értékelést, mint családbarát síterep, melyet a jelenleg is folyó fejlesztések befejezése még inkább megerősít majd.
1981-ben, 33 évvel ezelőtt épült meg a ma már a síterep egyik legidősebbjének számító kétszemélyes ülőlift. Mondani sem kell, hogy ennyi idő alatt mennyit változik egy síterep infrastruktúrája. Dachstein West esetében
a helyzetet tovább súlyosbította egy sípálya menti hatalmas, 100 házból álló apartmantelep, az Alpendorf néhány évvel ezelőtti felépítése. Az ezekben a házakban megszálló síelők ugyanis ahhoz, hogy elérjék a pályarendszer nagyobbik, gosaui és russbachi részét, mindenképpen igénybe kellett hogy vegyék az elavult, kis kapacitású liftet. Az 1800 méter hosszú lift óránként mindössze 1100 főt tudott szállítani, a
17 perces felvonózás pedig szeles idő esetén különösen rideg élménnyé változott.
Így nézett ki a 2011/12-es szezonban a sítérkép. A pirossal bekeretezett részen található a üdülőfalu, a tervezett új lift pedig zölddel van jelölve
Ez pedig már a legújabb terv a sítérképről. Ezen már látszik hogy középállomást is terveztek az új lifthez.
A sílift társaság ma jelentette be hivatalosan
Facebook oldalán:
"3 éven át tartó intenzív előkészületek után végre elérkezett a nagy nap: megkezdődhet az annabergi 8 személyes Donnerkogelbahn építése!"
Az új lift
az első tervek szerint már a 2012/13-as szezonban üzembe állt volna, mint ahogy ezt egy 2-3 évvel ezelőtti sítérképen már fel is tüntették, a beruházásból ekkor mégsem lett semmi. A problémát az jelentette, hogy Dachstein West síterepe ugyan síelők számára egyértelműen egy egységet alkot,
jogilag 3 részre oszlik: a síterepet érintő három településhez tartozó három különböző cég tulajdonában vannak különböző részei. Hogy tovább bonyolódjon a helyzet a síterep éppen két tartomány, Felső-Ausztria és Salzburg határán fekszik, emiatt a központi pályázatokhoz, támogatásokhoz is sokkal nehezebben tudott hozzájutni.
Egy kabint már tavaly kikészítettek mutatóba Annabergben
A
25 millió eurós projekthez végül Salzburg tartománytól nyertek el 7 millió euró támogatást, ám az önrész kérdése még mindig nem volt eldöntött, ezért az építkezést továbbra sem tudták elkezdeni. Idén nyárra igen feszültté vált a helyzet, ugyanis ha a következő szezonra sem épült volna meg a lift, elúszott volna a támogatás is. A helyiek nagyon aggódtak a beruházás kimenetele miatt, mivel a környéken köztudott, hogy
az idei enyhe tél után határozottan veszteséges szezont zárt a síterep, továbbra sem volt tehát miből előteremteni az önrészt. Reményre adott okot, hogy a megszokottaktól eltérően idén nyáron nem állt üzembe a kétüléses lift, a hivatalos honlap szerint építési munkálatok miatt - többet azonban nem árultak el. Végül Salzburg tartományfőnöke, Wilfried Haslauer személyesen intézkedett ez ügyben és az ő részvételével folytatott tárgyalások sikerrel zárultak. Az annabergi és a russbachi lifteket üzemeltető cégek fúziójával és a Raiffeisen Bank finanszírozásával zöld utat kapott a Donnerkogelbahn.
Az építkezést az utolsó pillanatban kezdték el, a szezonkezdésig hátralévő idő éppen elég lesz a lift befejezéséhez.
A hírek szerint az új kabinos felvonó mintegy 200 méterrel hosszabb lesz elődjénél, megállapítható tehát, mint ahogy az az előzetes sítérképen is látszik, hogy az útvonaluk nem fog egy az egyben megegyezni.
A 8 személyes lift kapacitása közel kétszerese lesz elődjének, kb. 2000 főt tud majd a hegyre juttatni óránként!
Ilyen lesz majd
Szintén nagy szükség lenne a 600 méter hosszú Angerlift csákányos felvonó cseréjére, melynek a korábban említett Alpendorfhoz való visszajutásban van kulcsszerepe. A tervek megszületésekor még ezt a beruházást is 2012 decemberére szerették volna befejezni, egy évvel később ezt már eltolták 2015-re, a legfrissebb hírek szerint viszont
legkorábban 3 év múlva készülhet el az új 6 üléses.
A régi kétüléses Riedelkarbahn, háttérben az Alpendorffal