A kabát és a nadrág kiválasztásánál a következő tényezőket kell figyelembe venni:
A síruházat már régóta nem csak a funkcionalitásról szól. A divatos megjelenés is egyre fontosabb szemponttá vált. A síruhák tervezői egyre kreatívabb megoldásokkal rukkolnak elő, így a sípályán is stílusosan lehet megjelenni. A színek, a minták és a szabások sokszínűsége lehetővé teszi, hogy mindenki megtalálja a saját stílusának megfelelő ruhát.
A kiegészítőkről is beszéljünk. A símaszk nemcsak védi a szemet a széltől, a hótól és az UV-sugárzástól, hanem divatos kiegészítője is lehet a ruházatnak. A síkesztyűk, a sísapkák és a sálak szintén fontos szerepet játszanak a kényelemben és a stílusban. Míg a spéci, nagyon minőségi ruhadarabokat szaküzletben érdemes vásárolni, a kiegészítőket kombinálhatjuk több üzlet kínálatából. Apró kiegészítőkért kukkantsunk bele akár a Pepco akciós újságba, egy csengettyű a (gyerek)sapkára, egy vastag zokni a hüttében töltött időre…
Ha saját felszerelésünk van, fontos beszélni a megfelelő ápolásról, hogy a síruha élettartamát meghosszabbítsuk. (Bár, ha követjük a divatot, az pedig évente változik…) A gyártó utasításainak megfelelően mossuk a ruhát, és kerüljük a magas hőmérsékletet. A vízlepergető réteg megőrzése érdekében időnként viasszoljuk a ruhát.
Még néhány szó a gyártási folyamatról.
A síruhák gyártása egy összetett, globális folyamat, amiben számos ország vesz részt. A különböző alkatrészek, anyagok és a végső összeszerelés gyakran különböző helyszíneken történik. Nagy vonalakban:
Mit hol gyártanak?
A világ legnagyobb (ruházati) gyártója Kína. Már jó ideje Kína kisebb vetélytársainak tekinthetjük a délkelet-ázsiai országokat, de a tömeggyártás mértéke sosem lehet akkora, mint amit a Népköztársaság piaca kínál. A nyugati civilizációban is hozzájárulnak a síruhák készítéséhez, mint fentebb olvashattuk, főként a szaktudást igénylő folyamatokban. Fontos megjegyezni, hogy egyetlen ország sem dominál teljesen a síruházat gyártásban. A legtöbb márka különböző országokban gyártatja termékeit, hogy kihasználhassa az egyes országok erősségeit és minimalizálhassa a költségeket.
A jövőben várhatóan tovább erősödik a fenntarthatóságra és a helyi gyártásra irányuló tendencia. A fogyasztók egyre inkább elvárják, hogy a termékek környezetbarát módon készüljenek, és a rövid szállítási útvonalak is fontos szemponttá válnak.