Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

A Spyder cég és márka története

2008.12.22. 2013.01.07. | frissítve: 2013.01.07.

A Spyder cég és márka története A cég történetét azzal az emberrel kell kezdenünk, aki az egészet elindította. David Jacobs, a Spyder alapítója és cégvezetője volt a márka elindítója, termékeinek megálmodója és kulturális vezetője egész időn keresztül.
David a kanadai Montreálban született, és 13 évesen kezdett el síelni. 21 éves korában megnyerte a megtisztelő Quebec Kandahar-t, és 1957-től 1961-ig a Kanadai Nemzeti Sícsapat tagja volt. 1957-ben elnyerte a 'Kanadai Lesikló Síbajnok' címet, a következő szezonban pedig kiemelt tagja lett a Kanadai FIS Csapatnak. Mint a Kanadai Nemzeti Sícsapat első teljes munkaidős vezetőedzője és program szervezője 1964 és 1966 között, David folytatta nemzeti szintű hozzájárulását a sportághoz. Ilyen világszínvonalú sportemberő perspektívával David tudja, hogy az, hogy a sportolók a maximumot tudják-e kihozni magukból, a felszerelés minőségétől függ.

1978-ban, amíg David fiai síversenyekre jártak, észrevette hogy csak egyetlen márkájú sípulóver kapható. Tudta, hogy ő jobb terméket tudna készíteni és eladni a zártkörű versenyközösségnek. Ez a vállalkozás David L Jacobs, Incorporated néven kis postai csomagküldő vállalkozásként indult a konyhájában "versenyzéshez, versenyzőktől". A versenypulóverek bemutatásának sikere után David sínadrágokat is ajánlani kezdett katalógusában. Egyik korai kreációja volt egy tengerészkék versenynadrág, térdtől a csípőig húzódó sárga csíkos párnázással. Fia, Billy jegyezte meg, hogy a síelők "pók" nadrágnak nevezik, póklábszerű megjelenése miatt. David felismerte a lehetőséget, hogy ezzel egy erőteljes, maradandó nevet és logót választhat termékeihez, és átnevezte cégét. Szenvedélyes sportautó rajongó révén, kölcsönözte az "y" betűzést a 'Ferrari Spyder'-től. Az új, fekete özvegy logóval teleszórták a Spyder korai postai katalógusait, amelyekben versenynadrágok, bélelt pulóverek, Vuarnet napszemüvegek, hajlott lesikló botok és más sífelszerelések voltak. Két évig működött a Spyder David konyhájában. Két év után, miután az eladások elérték a hatszámjegyet, a konyha túlzsúfolttá vált.

1980-ban David úgy finanszírozta meg a fejlesztést, hogy eladta a Spyder-t egy síbakancsgyártó cégnek, a Boulder alapítású 'Hanson Ipar'-nak. 18 hónappal később, a Hanson cég csődbemenése előtt visszavásárolta tőle a 'Spyder'-t. Az eladások a magasba szöktek, és a Spyder egyre népszerűbb lett, mint hiteles, teljesítményorientált sífelszerelés. A Spyder lett az Amerikai Egyesült Államok Sícsapatának hivatalos ellátója 1989-ben, ezt a támogatói kapcsolatát nagy büszkeséggel folytatja a Spyder ma is. 2002-ben a Spyder lett a Kanadai Alpesi Sícsapat szponzora, teljessé téve azt a kört, amit David részvétele jelentett az első Kanadai Nemzeti Csapatnál. A meghatározó Kanadai Freestyle Sícsapat következett 2003-ban. 2004-ben a Spyder aláírt egy megállapodást a tehetséges Osztrák Alpesi Sícsapattal, ami a versenyvilágban nagy szenzációnak számít.

A Spyder termékeit számtalanszor bemutatták az Olimpiák színterein. A torinói téli játékokon az osztrák és az amerikai Alpesi csapatok együttesen 16 érmet gyűjtöttek be, a kanadai Jennifer Heil pedig egyéniben (mogul) szerzett aranyat. 2002-ben Bode Miller vitt haza két ezüstérmet Salt Lake City-ből. Az 1994-es Lillehammer-i olimpián Tommy Moe, Picabo Street és Diann Roffe-Steinrotter is nyert aranyat, Tommy és Picabo ezüstöt is. Diann és Hillary Lindh 1992-ben, Albertville-ben szerzett ezüstöt. Egy másik figyelemre méltó momentum a Spyder történetében, az volt amikor 1994-ben elfogadták David szabadalmát a 'SpeedWyre'-re, egy forradalmi technológiára, ami majdnem 20%-al csökkentette a légellenállást a versenyruhákon. Ezt használta az Amerikai Egyesült Államok Sícsapata amikor két lesikló világbajnokságot nyert, Hilary Lindh és Picabo Street személyében. Ritkán vált ki ruhafejlesztés ilyen nemzetközi vitát a teljesítménynövelő tulajdonságokról. A SpeedWyre-t azonban végülis betiltotta az alpesi versenyzés vezető testülete, a FIS, azzal az indokkal, hogy tisztességtelen előnyöket biztosít, és kivonta a forgalomból a technológiát.

A kilencvenes évek végén egy új sí műfaj kezdett kialakulni. Nem több, nem kevesebb történt, mint síforradalom, a freeski (szabadstílus) mozgalom ugyanis fodrozódásnak indult de szökőárrá emelkedett. Állandóan morgolódva a konzervatív, konformista attitűdök béklyóival szemben, fiatal síelők a freestyle/mogul síelésből és a snowboardból vettek át mozdulatokat. A síelők beszivárogtak a félcsövekbe, terepparkokba, az útkorlátokra, és lerohanták a hópárkányokat. Új, két léces sportolóknak ismeretlen trükkök formálódtak és fejlődtek, időkényszer, vagy szabályok nélkül. Hogy ne vegyék őket egy kalap alá a régi-iskola sínépségével, nevet kellett adni a mozgalomnak. A Freeskiing (szabadsíelés) gyökeret vert. Ebből az új sportból a funkcióhoz alkalmazkodó termékek sora, egy életstílus divat alakult ki, még egy új nyelv is felszínre tört. Ez olyan szubkultúra, ami meghatározóan továbbfejleszti a sportot, támogat másokat a mozgalomban, és alakítja saját területét. A Spyder felismerte az új sí műfajt, és 1998-ban bemutatta a Kreitler vonalvezetést, aminek névadója a freeski élgárda tagja, a profi síelő Kent Kreitler. Ez a kollekció lett a Venom, egy márka amely egyesíti ennek a hegyi életstílusnak az elválaszthatatlan jellemzőit, funkcióit és divatját. A kibővített termékajánlat és a vásárlóhűség meghozta a Spydernek a robbanásszerű növekedést, és a cég ma a legnagyobb sí specialista márka a világon. 2004-ben az 'Apax Partners', egy világméretű magán részvénycsoport, megvette a Spydert. A társulás megengedi a Spydernek, hogy kibővítse a termékei sorát, és növelje eladási forgalmát. David továbbra is vezeti a céget mint az Igazgatóság elnöke. Legidősebb fia, Jake, aki a pókhálók márkát megfogalmazta, 2007-ben átvette az irányítást mint cégvezető és igazgató, és vezet minket a jövőbe.

Jelenleg a cég az Egyesült Államokban és Kanadában több mint 550 csúcsminőségű szakboltnak árulja termékeit. Észak-Amerikán kívül a világ 50 országába exportálnak Spydert, a Spyder-Europe irodán és független forgalmazókon keresztül. A Spyder víziója továbbra is a teljesítményre, divatra és funkcióra fókuszál. "A termékeink iránti szenvedélyünk találkozik a sport iránti szerelmünkkel. A múltunkat és jövőnket annak szenteljük, hogy megteremtsük az alapvető teljesítmény élményét Neked, a sportembernek."
KOMMENTEK
Petneházi | 2012.09.25. 10:15
Drága, de nagyon profi cucc. Sankó

KAPCSOLÓDÓ GALÉRIÁK
KIEMELT SÍTÁBOROK
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
INGYENES TANÁCSADÁS
Havazás Előrejelzés
UTASBIZTOSÍTÁS
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.