Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

A Spyder cég és márka története

2008.12.22. 2013.01.07. | frissítve: 2013.01.07.

A Spyder cég és márka története A cég történetét azzal az emberrel kell kezdenünk, aki az egészet elindította. David Jacobs, a Spyder alapítója és cégvezetője volt a márka elindítója, termékeinek megálmodója és kulturális vezetője egész időn keresztül.
David a kanadai Montreálban született, és 13 évesen kezdett el síelni. 21 éves korában megnyerte a megtisztelő Quebec Kandahar-t, és 1957-től 1961-ig a Kanadai Nemzeti Sícsapat tagja volt. 1957-ben elnyerte a 'Kanadai Lesikló Síbajnok' címet, a következő szezonban pedig kiemelt tagja lett a Kanadai FIS Csapatnak. Mint a Kanadai Nemzeti Sícsapat első teljes munkaidős vezetőedzője és program szervezője 1964 és 1966 között, David folytatta nemzeti szintű hozzájárulását a sportághoz. Ilyen világszínvonalú sportemberő perspektívával David tudja, hogy az, hogy a sportolók a maximumot tudják-e kihozni magukból, a felszerelés minőségétől függ.

1978-ban, amíg David fiai síversenyekre jártak, észrevette hogy csak egyetlen márkájú sípulóver kapható. Tudta, hogy ő jobb terméket tudna készíteni és eladni a zártkörű versenyközösségnek. Ez a vállalkozás David L Jacobs, Incorporated néven kis postai csomagküldő vállalkozásként indult a konyhájában "versenyzéshez, versenyzőktől". A versenypulóverek bemutatásának sikere után David sínadrágokat is ajánlani kezdett katalógusában. Egyik korai kreációja volt egy tengerészkék versenynadrág, térdtől a csípőig húzódó sárga csíkos párnázással. Fia, Billy jegyezte meg, hogy a síelők "pók" nadrágnak nevezik, póklábszerű megjelenése miatt. David felismerte a lehetőséget, hogy ezzel egy erőteljes, maradandó nevet és logót választhat termékeihez, és átnevezte cégét. Szenvedélyes sportautó rajongó révén, kölcsönözte az "y" betűzést a 'Ferrari Spyder'-től. Az új, fekete özvegy logóval teleszórták a Spyder korai postai katalógusait, amelyekben versenynadrágok, bélelt pulóverek, Vuarnet napszemüvegek, hajlott lesikló botok és más sífelszerelések voltak. Két évig működött a Spyder David konyhájában. Két év után, miután az eladások elérték a hatszámjegyet, a konyha túlzsúfolttá vált.

1980-ban David úgy finanszírozta meg a fejlesztést, hogy eladta a Spyder-t egy síbakancsgyártó cégnek, a Boulder alapítású 'Hanson Ipar'-nak. 18 hónappal később, a Hanson cég csődbemenése előtt visszavásárolta tőle a 'Spyder'-t. Az eladások a magasba szöktek, és a Spyder egyre népszerűbb lett, mint hiteles, teljesítményorientált sífelszerelés. A Spyder lett az Amerikai Egyesült Államok Sícsapatának hivatalos ellátója 1989-ben, ezt a támogatói kapcsolatát nagy büszkeséggel folytatja a Spyder ma is. 2002-ben a Spyder lett a Kanadai Alpesi Sícsapat szponzora, teljessé téve azt a kört, amit David részvétele jelentett az első Kanadai Nemzeti Csapatnál. A meghatározó Kanadai Freestyle Sícsapat következett 2003-ban. 2004-ben a Spyder aláírt egy megállapodást a tehetséges Osztrák Alpesi Sícsapattal, ami a versenyvilágban nagy szenzációnak számít.

A Spyder termékeit számtalanszor bemutatták az Olimpiák színterein. A torinói téli játékokon az osztrák és az amerikai Alpesi csapatok együttesen 16 érmet gyűjtöttek be, a kanadai Jennifer Heil pedig egyéniben (mogul) szerzett aranyat. 2002-ben Bode Miller vitt haza két ezüstérmet Salt Lake City-ből. Az 1994-es Lillehammer-i olimpián Tommy Moe, Picabo Street és Diann Roffe-Steinrotter is nyert aranyat, Tommy és Picabo ezüstöt is. Diann és Hillary Lindh 1992-ben, Albertville-ben szerzett ezüstöt. Egy másik figyelemre méltó momentum a Spyder történetében, az volt amikor 1994-ben elfogadták David szabadalmát a 'SpeedWyre'-re, egy forradalmi technológiára, ami majdnem 20%-al csökkentette a légellenállást a versenyruhákon. Ezt használta az Amerikai Egyesült Államok Sícsapata amikor két lesikló világbajnokságot nyert, Hilary Lindh és Picabo Street személyében. Ritkán vált ki ruhafejlesztés ilyen nemzetközi vitát a teljesítménynövelő tulajdonságokról. A SpeedWyre-t azonban végülis betiltotta az alpesi versenyzés vezető testülete, a FIS, azzal az indokkal, hogy tisztességtelen előnyöket biztosít, és kivonta a forgalomból a technológiát.

A kilencvenes évek végén egy új sí műfaj kezdett kialakulni. Nem több, nem kevesebb történt, mint síforradalom, a freeski (szabadstílus) mozgalom ugyanis fodrozódásnak indult de szökőárrá emelkedett. Állandóan morgolódva a konzervatív, konformista attitűdök béklyóival szemben, fiatal síelők a freestyle/mogul síelésből és a snowboardból vettek át mozdulatokat. A síelők beszivárogtak a félcsövekbe, terepparkokba, az útkorlátokra, és lerohanták a hópárkányokat. Új, két léces sportolóknak ismeretlen trükkök formálódtak és fejlődtek, időkényszer, vagy szabályok nélkül. Hogy ne vegyék őket egy kalap alá a régi-iskola sínépségével, nevet kellett adni a mozgalomnak. A Freeskiing (szabadsíelés) gyökeret vert. Ebből az új sportból a funkcióhoz alkalmazkodó termékek sora, egy életstílus divat alakult ki, még egy új nyelv is felszínre tört. Ez olyan szubkultúra, ami meghatározóan továbbfejleszti a sportot, támogat másokat a mozgalomban, és alakítja saját területét. A Spyder felismerte az új sí műfajt, és 1998-ban bemutatta a Kreitler vonalvezetést, aminek névadója a freeski élgárda tagja, a profi síelő Kent Kreitler. Ez a kollekció lett a Venom, egy márka amely egyesíti ennek a hegyi életstílusnak az elválaszthatatlan jellemzőit, funkcióit és divatját. A kibővített termékajánlat és a vásárlóhűség meghozta a Spydernek a robbanásszerű növekedést, és a cég ma a legnagyobb sí specialista márka a világon. 2004-ben az 'Apax Partners', egy világméretű magán részvénycsoport, megvette a Spydert. A társulás megengedi a Spydernek, hogy kibővítse a termékei sorát, és növelje eladási forgalmát. David továbbra is vezeti a céget mint az Igazgatóság elnöke. Legidősebb fia, Jake, aki a pókhálók márkát megfogalmazta, 2007-ben átvette az irányítást mint cégvezető és igazgató, és vezet minket a jövőbe.

Jelenleg a cég az Egyesült Államokban és Kanadában több mint 550 csúcsminőségű szakboltnak árulja termékeit. Észak-Amerikán kívül a világ 50 országába exportálnak Spydert, a Spyder-Europe irodán és független forgalmazókon keresztül. A Spyder víziója továbbra is a teljesítményre, divatra és funkcióra fókuszál. "A termékeink iránti szenvedélyünk találkozik a sport iránti szerelmünkkel. A múltunkat és jövőnket annak szenteljük, hogy megteremtsük az alapvető teljesítmény élményét Neked, a sportembernek."
KOMMENTEK
Petneházi | 2012.09.25. 10:15
Drága, de nagyon profi cucc. Sankó

KAPCSOLÓDÓ GALÉRIÁK
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.