Nemcsak ingatlanra, autóra, hanem mobiltelefonunkra is köthetünk biztosítást. Összeszedtünk néhány igazán hasznos tippet a tökéletes készülékbiztosítást keresőknek.
Miért jó, ha van biztosításunk?
Balesetek, váratlan helyzetek sajnos bármikor előfordulhatnak. Ilyenkor nagyon jól jön egy kellő körültekintéssel megkötött
telefonbiztosítás. Így nem szükséges teljes egészében magunknak állnunk sérült vagy használhatatlanná vált telefonunk javításának vagy cseréjének költségeit.
Mitől óvnánk elsősorban?
A hazai mobilszolgáltatók mindegyikénél van lehetőség készülékbiztosítás kötésére, de számos más cég kínálatában is találkozhatunk ilyen szolgáltatással. A paletta tehát elég széles, érdemes egy kicsit körbejárni a piacot. A személyes elvárásainkat, igényeinket figyelembe véve hozzuk meg a döntést és gondoljuk át többek közt az alábbiakat:
- milyen értékű telefonnal rendelkezünk;
- új vagy használt;
- fokozottan ki van-e téve törésveszélynek;
- esetleg párás, nedves környezetben használjuk;
- van-e kisgyermek a családban?
Alapcsomagban és azon túl
Az alapcsomagok többnyire a véletlen balesetekből adódó kisebb sérülések, illetve a harmadik személy általi rongálás ellen védenek.
A kissé költségesebb konstrukciók már lopáskár, szándékos rongálás esetén sem hagynak minket egyedül a bajban.
Általánosságban kijelenthető, hogy minél drágább egy szolgáltatás, annál kiterjedtebb védelmet nyújt. Vannak olyan konstrukciók is, ahol egy bizonyos esetszámig nem is kérdezik a szervízben/javításkor, ki, mit és miért csinált a sérül telefonnal.
Ha pedig attól tartunk, hogy a garanciális időszak lejárta után hibásodik meg a készülékünk, a kiterjesztett garancia az ideális megoldás, amely általában további egy évig védi a tulajdonost.
Tévhitek és apróbetűs részek
Érdemes alaposan átböngészni a szerződés feltételeit. Nagyon fontos tisztázni, hogy az adott ajánlatban mekkora az önrész, azaz probléma esetén nagyságrendileg mekkora anyagi megterhelést jelent nekünk a javítás vagy csere az adott biztosítás birtokában.
Sokan nem tudják, de a mobilszolgáltatóknál nem csak az új, náluk vásárolt készülékeket biztosíthatjuk. Akár kártyafüggetlen vagy használt mobilra is szerződhetünk. Sőt, ma már akár több készülékbiztosítást is társíthatunk egy előfizetéshez – ebben a mobilszolgáltatónk tud segíteni.