Mit kell tennem, ha külföldön megbetegszem?
Haladéktalanul hívja fel az utasbiztosítási kötvényben megadott telefonszámon a biztosítót vagy annak asszisztencia szolgálatát, adja meg nevét, utasbiztosításának kötvényszámát, elérhetőségi telefonszámát! Az asszisztencia szolgálat, a helyzetnek megfelelő és teljes körű felvilágosítást fog nyújtani.
Mi történik, ha külföldön kórházba kerülök és nem tudok telefonálni?
Az első adandó alkalommal az utas hozzátartozója vagy a kórházban az orvos hívja fel az asszisztencia szolgálatot és jelentse be a káreseményt.
Ki kell-e fizetnie az utasnak az orvost a helyszínen?
A baleset vagy betegség következtében szükségessé váló kórházi kezelés esetén felmerült költségeket a biztosító közvetlenül rendezi a kórházzal. Az orvossal vagy kórházzal egyeztetve az asszisztencia szolgálat garanciavállalási nyilatkozatot küld, amelyben nyilatkozik, hogy vállalja a költségeket és közvetlenül az orvosnak vagy a kórháznak kifizeti így a biztosítottat a helyszínen nem terheli költség. Az ezen kívül felmerült egyéb költségeket pl. gyógyszerköltség, a biztosított fizeti és amikor visszatért, számla ellenében a biztosító utólag visszatéríti.
Mi történik, ha az utas nem hívja fel az asszisztencia szolgálatot és a számlával utólag jelentkezik?
A biztosítók szerződési feltételei szerint, amennyiben a biztosított a biztosítási eseményt azonnal és haladéktalanul nem jelenti be az asszisztencia szolgálat részére és ennek következtében az nem működhet közre a szolgáltatások teljesítésében, úgy a biztosító a költségeket számla ellenében, és csak limitált, korlátozott mértékben téríti meg. A biztosítók által, erre az estre alkalmazott limitek eltérőek, de jellemzően néhány száz USD között mozognak.