Képes beszámoló a Magas-Tátrából

2014.02.06. sielok.hu

Képes beszámoló a Magas-Tátrából Sok cikket jelentettünk már meg a Magas-Tátrában zajló fejlesztésekről, de most végre személyesen is megtapasztalhattuk a pozitív változásokat. A Szlovák Idegenforgalmi Hivatal jóvoltából 2 élményteli napot töltöttünk a Magas-Tátrában: az időzítés kiváló, szikrázó napsütésben fedeztük fel a tátralomnici sípályákat.
Az előző napok rendkívül viharos időjárása után nem sok reménnyel vártunk a hétfői napra, a szerencse azonban nekünk kedvezett: hétfő reggel vakító napsütésre ébredtünk ótátrafüredi szállásunkon, irány hát Tátralomnic! Már számtalanszor jártam ezen a helyen, többnyire túraszezonban, de a folyamatos fejlesztéseket szinte alig tudtam követni: itt egy új lift, ott egy új pálya, amott egy új épület... nincs már régi lift, hiányoznak a roskadozó sísáncok is.
A vadiúj kabinos lift a Start (középállomás) és a Kőpataki-tó (Skalnaté Pleso) között
Érkezéskor a kulturált parkolási lehetőségek tűnnek szembe: egy rendőr és egy parkolóőr a szabad helyek felé irányít, nyoma sincs fejetlenségnek. Ugyan hétköznap jártunk itt, mégis sok vendég érkezett, mivel Szlovákiában a február harmadika hivatalos ünnepnap volt - mindezek ellenére még fél 11 felé is számtalan üres hely várt minket a parkolóban! A szlovák vendégeken kívül számtalan lengyel, cseh és ukrán rendszámtáblát láttunk, de a sípályán magyar hangot is gyakran lehetett hallani.
Ebédidő Lomnicon
A síterep két fő részre osztható:
  • Tátralomnic és a "Start" állomás közötti teljes terület a kezdők paradicsoma: bármerre is indulunk, csupa-csupa kék pályát találunk, melyek nagy része néhány éve még nem is létezett. Ezeket a lejtőket javarészt rikító színű láthatósági mellénybe öltözött gyerekcsoportok és oktatóik "uralták".
  • A "Start" középállomás és a Kőpataki-tó (Skalnaté Pleso) közötti szakasz már a haladóbbak részére is kihívás, itt többnyire piros pályákat alakítottak ki, egymással párhuzamosan.
A "D" négyszemélyes ülőlift melletti széles 3-as pálya carvingozásra tökéletes
Legnagyobb sajnálatunkra a lomnici nyereg "vad" freeride lejtője zárva tartott, ennek megnyitásához még jókora természetes hórétegre lesz szükség. A kevés hó ellenére (egyes fenti, meredekebb szakaszokat leszámítva) az alsóbb kék pályák tökéletes állapotban voltak még délután is.
Indulás a Kőpataki-tó felől az 5-ös pályán
Külön meglepetésként ért minket az a speciális "síkrossz-szerű" élménypálya, amely 4, egymást követő bukkanóval 4 kanyarelemmel, valamint egy alagúttal élményt nyújt minden korosztálynak! Egy biztos, ide még visszatérünk!

Szállástippek
Grandhotel Stary Smokovec csillagcsillagcsillagcsillag
A Budapesttől kb. 270 km-re található szecessziós stílusban épült Grandhotel Stary Smokovec Ótátrafüred központjában található 1.018 méter magasan. A Hrebienok sikló kb. 100 méterre található a hoteltől, és kb. 10 perc alatt érjük el a Tátralomnici sípályát autóval.
Magyarul beszélünk Wellness Pályaszállás
Grandhotel Praha csillagcsillagcsillagcsillag
A Grandhotel Praha egy több mint 100 éves múlttal rendelkező, ugyanakkor modern és elegáns, minden igényt kielégítő wellness hotel csupán 1 km-re a tátralomnici síközpont völgyállomásától.
Penzion Cikovsky
Teljesen felújított panzió igényes és modern szobákkal és reggelis ellátással a Magas-Tátrában, Tátralomnic sípályáitól 4,5 km-re.