1976-ban végeztem a BME Építő- és Anyagmozgató Gépész Szakán Építőgépész Ágazaton (ez a Közlekedésmérnöki Karhoz tartozott). Még ebben az évben munkába álltam a Győri Villamostechnika Szövetkezetben, személyes ismeretség alapján, mivel az építőiparban megfelelő helyet nem találtam városomban.
Tervező, részlegvezető, majd műszaki vezető voltam 1991-ig, ekkor már
140 fővel dolgoztunk. Fő tevékenységeink villamosgépjavítás, szivattyújavítás,
felvonószerelés, kábelhálózatszerelés-, üzemeltetés,
híradástechnikai gyártás, lakatosmunkák voltak.
A sífelvonókkal 1978-ban kezdtem el foglalkozni, mikor szövetkezetem elhatározta egy ilyen létesítését Pázmándfalun. (Győr megye, Pannonhalma mellett, ez a felvonó jelenleg saját tulajdonom). Tudomásom szerint ez volt az országban az első felső kötélvezetésű sífelvonó, mely szabályos tervvel és építési engedéllyel épült, de biztosan az első 5 között volt.
1982-ben GMK-t is alapítottam a felvonók tervezésére, ez érdeklődés hiányában 1992-ben szűnt meg. A kevés havú telek nem kedveztek (a gazdasági nehézségeket is figyelembe véve) a további berendezés-telepítésnek, azonban a meglevők üzemeltetése továbbra is volt igény. Ezért koruknál fogva is még inkább igénylik a szakmai felügyeletet és segítséget, hiszen ha beindulnak, napok alatt több ezer-, tízezer felvontatást teljesítenek. Az ez utáni munkákat már magántervezőként végeztem el.
Munkáim nyomán első ízben 1984-ben szereztem szakértői engedélyt még az Ipari Minisztériumtól. mely azóta is jogfolytonosan meg lett újítva, immár kamarai kötelékben.
A sífelvonók vasúti létesítmények, engedélyezésükről a 15/1987
(XII 27.) KPM-ÉVM rendelet intézkedik. Ún. "felügyelet alá vont" létesítmény,
melynek engedélyezése az adott nyomvonalon teljes
részletességű műszaki dokumentáció vizsgálata mellett lehetséges, ellentétben
az épületben elhelyezett személy-és teherfelvonókéval, ahol jóváhagyott
típuselemekből történő gyártást hagyományos, épülethez kapcsolódó építési
engedélyezés történik.
Szakmailag e téren saját költségemen képeztem magam, nemzetközi konferenciákon vettem részt, legutóbb 1996-ban (Innsbruck), egy ízben előadást is tartottam, két szakmai folyóiratot járatok (rajtam kívül csak a BME és a Közlekedési Főfelügyeletnek jár, ill. a Műszaki Egyetemnek már nem).
Tervezésemben létesült felvonók az alábbi referencialistában találhatók.
Információval szolgálhat: Major Péter, Közl. Főfelügyelet Budapest,
Dr. Kemenes Arzén Közl. Főfelügyelet Budapest (nyugdíjas már).
Részt vettem a magyar sífelvonó szabvány kidolgozásában is.
Jelenleg folyamatban levő munka:
Kékestető felvonórendszer beruházási programterv.
A legutóbbi napokban végzett szakértői munkám:
Sátoraljaújhelyi függőszékes pálya vizsgálata
Az általam tervezett sífelvonók:
Felső kötélvezetésűek
Más sportlétesítményi tervezések: