Múlt vasárnap Martinky felé vettem az utamat, mert ez volt az első hétvége, hogy az összes pálya kinyitott.
Honlap
Nagyon szuper, csak azt nem sikerült megtalálni, hogy mely pályák lesznek nyitva, azonban az üzemelő felvonók megjelennek rögtön a főoldalon. (továbbá van még négy videó, így virtuálisan is le lehet csúszni)
Utazás
Besztercebánya után elmentem balra át a hágón, mint ahogy három hete Valca felé. Ezúttal továbbmentem egészen Martinig, majd fel a szerpentinen. Pontosabban mentem volna, mert a falú határában mindenkit félreállítottak hóláncot szerelni. A bizonytalanoknak segítőkész helybeli oldotta meg a helyzetet öt euróért. Végül 8:50-re érkeztem meg, és már mentek a liftek. Budapestről 4 óra 10 percig tartott az utazás.
Első benyomás
Átlagosnál hosszabb szerpentin miatt – közel 10 km, mely csodálatos látványt nyújtott - éreztem, hogy jó síterepre jövök. 1200 méteres magasságba érve a parkolóban már a forgalomirányítók csapata irányított a legjobb rendelkezésre álló helyre. A parkolót körülvették a hótól roskadozó óriásfenyők. Míg a pénztár felé mentem több szállót is láttam, aztán megvettem a nem visszaváltható kártyát – a pénztáros rendesen tudott angolul.
Liftek
Parkolóból egy tányéros gyűjtős lift indul, ami egészen a csúcsig száguld, használata kényelmes volt, délelőtt 5 perceket kellett rá várni. Aki nem szereti a tányérosokat, annak egy kis felfelé gyaloglást be kell ütemezni. (Nem vészes csak az első hüttéig kell menni.) Ezen kívül van még két nagyobb tányéros egy az ülőszékes felvonó mellett, ami induláskor nagyot ránt és ugyancsak felmegy a csúcsig, illetve van még egy az erdőben eldugva.
Az ülőszékes modern kétsebességes 6 személyes behúzószalagos buborékos felvonó, panasz nem lehetett rá, a személyzet a kiszállórészt folyamatosan karbantartotta. Várakozási idő délelőtt és kora délután 5 perc volt, aztán elfogyott a tömeg. Ami egyébként érdekes volt, hogy nem tervezték a csúcsig, ez volt az egyetlen negatívuma.
Pályák
Alapjában véve széles, jól kezeltek. A két nagy kék pálya 2-es mely a parkolóból indul, a 3-as pedig az ülőszékeshez tartozik, feltűnően széles főleg a tetején a közös résznél - arra megyek amerre akarok érzés fogott el csúszás közben. Lejtésük kiváló sehol egy törés. Az ülőszékes alatt egy másik viszonylag keskeny piros pálya van, azonban a mellette lévő másik piros (tányérostól jobbra) annál szélesebb, mindkettő lejtése kellemes piros, kb. a közepétől lankásodik kékre. Itt is van erdei pálya (8-as), ehhez fel kell menni a tányérossal és élesen jobbra lefelé. A pálya a tetején nem volt számozva. Így egy darabon elindultam aztán úgy döntöttem, hogy inkább fenyőfákat kerülők. Aztán valahogy visszakeveredtem az erdei pályára. Ez alapján ítélve megfelelő szélességű és lejtésű volt ez is, plusz élményt adott a freeride lehetőség. A síterepen a pályaszámozások pár helyen hiányoztak, ez nehezítette a tájékozódást.
Hó volt bőven, rendesen le is kezelték. Egész nap szépen sütött a nap, jó idő volt. Délutánra a piros pálya tetején elkezdett kissé buckásodni és a jeges felületek is előjöttek egy-egy részen, bár ez nem okozott gondot, mert volt bőven hely kikerülni. Pályán kívül enyhén fagyos volt a hó.
Új Pohorka étterem
Tetszetős modern önkiszolgáló étterem, 4-5 főétel közül lehetett választani- ami csak szlovákul volt a táblára felírva - valamint helyben sütöttek pizzát is. Egy tíz percet azért kellett rá várni. A pincér tudott angolul, bár másodjára amikor hozzám szólt már szlovákul tette. Ettől függetlenül az étel finom volt és megérte az árát.
Összegezve
Hosszú szerpentinnel, hóláncszereléssel számolni kell, továbbá akik nem szeretnek tányérossal menni, azoknak valamelyest szűkül a pályakínálat. Egyébként a pályák nekem nagyon tetszettek, még akkor is, ha nem beszélünk nagy szintkülönbségekről (valamivel több mint 200m), tetszettek a pálya mellett található hütték is. Javaslom több napos túra egyik napjára (pihentető nap), vagy több naposra, ha nem a csúszás kerül a fókuszba.