Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Élménybeszámolók

Ghost Rider kiemelt beszámolói
Ghost Rider
2 élménybeszámolót írt
2
14 éve tag
Ugyan nem idén voltam itt, hanem még 2009-ben, attól még jöhet egy beszámoló, jobb később, mint soha. Szóval 2009 márciusában jártam itt.

A terep az alacsony fekvésű Linz-Wels vidéktől délre fekszik, egy-két hegyecske után rögtön a Kasberg jön, vagyis nem is gondoltuk volna, hogy a márciusi melegben lehet síelni az autópályától számított első komolyabb hegyen, márpedig a Kasbergen általában jó hóviszonyok vannak, szűk völgy, északi fekvés és előtte egy árnyékoló hegyvonulat miatt. A völgyben persze lehet meleg, emiatt ott általában nincs túl sok hó, de a tetőn szinte mindig van komolyabb, egy méter feletti mennyiség.

A szállásunk az alsó kabinos lifttől párszáz méterre volt egy hostel-szerű helyen. Nem is volt rossz, egyéb szállások Grünauban és környékén vannak, ami kb 5 km, ez meg kvázi pályaszállás volt. A parkoló is elég meredeken emelkedik felfele, de izzasztó caplatás helyett vannak ingyenes buszok, amik felviszik az embert a parkolótól a kabinos lift völgyállomásáig.

A pályákról annyit, hogy ez egy kifejezetten családosoknak ajánlható hely. Nincs zsúfoltság, és a kabinos lift felső állomásánál több kifejezetten könnyű pálya van (3,4,5 és zauberteppich). Vannak itt kellemes piros pályák is, az 1, 7 és 8 jelűek nem voltak rosszak. A hosszú völgymenetben vannak fekete részek is, de építettek elkerülő piros pályát is a meredek részekhez, így kényelmesen le lehet menni ott is, ha van elég hó, illetve ha jeges lenne középen. Van egy elkerülő kék erdei út is (2-es "pálya"), ami nem túl érdekes és keskeny, de ott mindenki le tud menni a völgybe.

A jobb pályák azonban még feljebb vannak, egy régi kabinos lift megy fel a Regenkar nevű csúcs felé (Gruppenumlaufbahn). Elég érdekes megoldással, 3 db kabin van egymás mellé téve a drótkötélre, és a kötél 4 pontján van elhelyezve ilyen kabinhármas. A ki-és beszállásnál megáll a lift, ilyenkor a félúton levő kabinok megállnak. Nem túl jó érzés a két hegy közötti szakadék felett álldogálni percekig.

A csúcstól egy többféle nehézségben síelhető 4-üléses felvonó jár, talán ez volt az általam legtöbbet használt lift, a 9, 10, 11-es pályákkal. Jó még a kissé távolabb fekvő Spitzplaneck 12 és 13-mas pályája is.

Erről a hegycsúcsról a 2-es kék pálya visz vissza a Talabfahrt felé. Ugyan hosszúnak hosszú, de a nagy része a két hegy közötti gerincen húzódó keskeny hegyi út, ami alig lejt. Rossz időben (erős szél például) a két hegy közötti kabinos nem jár, ilyenkor a felső pályák megközelíthetetlenek.

A terep előnye, hogy általában kevesen vannak, ugyanakkor 40 km pálya van. Sajnos azonban a 40 km úgy jön össze, hogy van két hosszú Talabfahrt, van egy kb kilométer hosszú ülőfelvonó, amihez többféle pálya megy, és van egy csomó 6-800 méter hosszú húzólift, amikhez tartozó pályák hasonló hosszúságúak. Vagyis azért ilyen hosszú a pályarendszer, mert egy-egy rövid felvonóhoz sokféleképpen el lehet jutni. Aki szeret jó és érdekes pályákon hosszan, több kilométer hosszan síelni, annak ezt a helyet nem feltétlenül ajánlom. Hétvégére jó volt, mert a 40 km sok variációs lehetőséget ad, de igazán hosszú pálya csak az Spitzplaneckről lejövő 1-es piros, de a völgyben a pluszok miatt a hó elég kásás lett délutánra. Ha a 10, 11, 12, 13 pályák kétszer ilyen hosszúak volnának, akkor ez egy kiváló terep lenne.
h i r d e t é s
Ghost Rider
2 élménybeszámolót írt
2
14 éve tag
Ausztria
Lackenhof
2010.02.16.
Nemrég jöttünk haza egy hosszú hétvégéről Lackenhofból. Ez volt az első alkalom itt és nem csalódtam egyáltalán, azt kaptam, amire a leírásokból és a pályatérkép alapján számítani lehetett.

A terep a viamichelin szerint 404 km-re van Budapesttől, amiből csak az utolsó kb 50 km nem autópálya, ugyanakkor a mellékutakat is folyamatosan tisztítják, mondanom se kell, hogy csontszárazra, nem pedig jégbordásra.

Nagyjából 16 km pálya van és lényegében négy lift, ami nem tűnik soknak, de 2-3 napra pont jó. Pénteken alig voltak és ugyan a hétvégén a parkolók megteltek, de ez a pályákon alig látszott, szerencsére a felvonók elnyelték a tömeget és így nem a pályán volt zsúfoltság. Várni ugyanakkor szombaton sem kellett egyik liftnél sem 2-3 percnél tovább, ami azért igencsak kedvező tud lenni, ha valaki síelni szeretne és nem sorbanállni. Az idő nem volt ugyan túl jó, felhős volt végig, szemerkélő hóval és mínusz 7-8 fokokkal, de legalább szél és hóvihar nem volt.

A pályákról röviden. A Grosser Ötscher liftje ugyan csak kétszemélyes, de nem probléma, mert itt nincsenek sokan, sorban állás nélkül lehet feljutni kb 12 perces liftezés után. Az 1-es pálya klasszikus, nagyon szerettem, jó kis fekete pálya, kanyargós és elég széles. Sajnos azonban a meredeksége miatt több helyen a délutáni órákban elkezdett kilátszani a pálya alja, noha 80 centis havat mondtak rá. Akinek ez túl meredek, a 2-es piros egy rövid keskeny hegyi átvezető út után kiváló pályává válik, kellően tempós, az alsó részén sok enyhe szakasszal. Mindkét pálya nagyon jó, az 1-es pálya egyik hátránya talán még az, hogy a végénél a parkolóhoz vezető úttesten halad át, néha dobhatnának oda egy kis friss havat. Összefoglalva, a Nagy Ötscher nem kezdőknek való, így nem is zsúfolt.

A Kleiner Ötscher pályái a következők: a tetőről induló 3-5-ös pálya jó meredek és nyílegyenes, jól belátni a faluba is a tetőről. Az 5-ös fekete szerintem meredekebb az 1-esnél és délután a felső részén könnyen jegesedik. Kezdőknek itt nem igazán ajánlom. A 3-mas pálya tökugyanaz a nyomvonal, vagyis ez sem piros, hanem fekete, de az elágazásuk után az erdőság felénél kb enyhébb lesz és itt ráadásul kevesebben is jönnek le, mint középen az 5-ösön. A tetőről induló 7-es pálya bemelegítésnek és levezetésnek jó, a középső része érdekes és jól is lejt, ugyanakkor az utolsó 1500 m alig lejt és ennek nagyrésze egy kétsávos út szélességű erdei nyomvonal, nem igazi pálya. A dupla húzólift két oldalán haladó mindkét pálya nagyon jó, a 4-es piros és a 6-os kék is. Érdekes, hogy a 6-oson sincsenek sokan, pedig ezen mehetnének a családosok a gyerkőcökkel meg a síískolások, de mégis alig vannak itt. Talán azért, mert húzófelvonó van az alján. Ebből viszont adódik, hogy ha a kezdők és síiskolások eddig sehol sem voltak, akkor nyilván a 8-as pályán vannak és valóban. Az enyhe lejtésű pálya a 4-es ülővel a kezdőknek van kitalálva, ezért itt nem is síeltünk, csak a nap végén hazafelé menet. A 9-es lift külön van egy kicsit, de át lehet csúszni, viszont ez is húzólift és szerintem meredekebb, mint a 8-as vagy 6-os pályák.

Arra is lehet számítani, hogy versenyek vannak, olyankor a 4-es, 6-os pályák felét el szokták keríteni, de a maradék is elég széles. Pénteken azonban a 7-es is le volt zárva teljesen, ezért a Kleiner Ötscherről csak a feketén lehetett lemenni, érdemes ezeket figyelni a liftek alján, mert meglepődhet az ember odafent.

Jól síelőknek tehát az 1-es, 2-es, 3-4, illetve 5-6 kombináció ajánlott, kezdőknek pedig a 7, 8, de a 6-ost is meg lehet próbálni.

A sorban állás hiánya nagyon feldobja az ember napját, aki szokott Stuhleck-re járni, az tudja, hogy hétvégéken a félórás sorban állás sem lehetetlen, itt azonban egy Grosser Ötscher 1-es pálya lift aljától lift aljáig sorral együtt 17 perc alatt teljesíthető, vagyis óránként akár 8-10 km-t is lehet síelni. Nekem a három nap alatt (a skiline szerint) 140 km jött össze, pedig nem is vártuk meg a liftzárást (igaz, nem is nagyon volt hüttézés, a nap sem sütött).

Jó kis terep, egy hosszú hétvégére baráti társasággal ideális, családoknak és kezdőknek azonban inkább nem ajánlanám, vannak kevésbé zsúfolt terepek a környéken, ahol talán több könnyű pálya van.
lack03.jpg
lack01.jpg
lack02.jpg
Te is írnál beszámolót? Nem kell mást tenned, csak regisztrálni, és leírni az élményeidet . A szerkesztőség az informatív írásokat kiemeli és beszámolóként a síterephez csatolja.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE