Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Élménybeszámolók

imvb kiemelt beszámolói
imvb
2 élménybeszámolót írt
2
9 éve tag
Svájc
Saas-Fee
2015.01.26.
Saas Fee, mint talán tudjuk automentes övezet, ami egyrészt érthető, mert az utcák keskenyek másrészt jó indok az falunak extra bevételhez. Az autót a parkolóban kell hagyni, az első nap 19 CHF utána csökken valamennyit. A szállodák "elvileg" szállítják a vendégeket a terepig, de gyakorlatilag a vadászni kell az elektroautókat, mivel próbálnak spórolni, ugyanis 3-4000 euro egy aku, ami kb. 3/4 évig húzza plusz az áramköltség. Pofára nálunk a Köztemetőben látni hasonlókat, de mint kiderült többe kerülnek mint egy Bentley. A szocreál kivitelezést (szegecselt sorjás alulapok +/- 1cm tolerancia, stb.) tekintve igen csodálkozom.

Vannak buszok is, ha éppen nem töltik őket. Szóval a gyaloglásra sícipőben fel kell készülni, vagy vannak depok a síliftnél és akkor váltócipőben is neki lehet indulni.

A bérlet ca. 70 CHF (most 1:1), 12-től 58 CHF. Mejegyem St. Moritz-ban 35 CHF egész napra. Én a pályáktól nem dobtam el az agyam. Nem egy kis terület, de nem is nagy. A "metro" ugyan vicces, de 50 perc alatt ér fel az ember, többszöri átszállással, várakozásokkal, hosszú, zárt folyosón való gyaloglásokkal (kb. Párizsban vannak ekkora távolságok a metrók között). A pályák hol szélesek és laposak aztán átmennek meredek keskenybe, ahol az a pár ember is (mivel amikor én voltam nem is voltak sokan) egymás nyakába tódul, snowboardostul, kezdőstül haladóig. Nem véletlen, hogy minden nap legalább egyszer, de inkább kétszer helikopteres mentést tudtam végignézni. Általában a tessék-lássék módjára felrakott hálókon esnek át az emberek, mivel a pályajelzéseket nem nagyon rakják ki.

Aztán nem tudom, hogy hogy jön össze az a 14 kilóméter, mert én ripsz-ropsz leértem és nem fényezni akarom magam. Viszont már semmi kedvem nem volt a ca. 1 órás feljutási tortúrához, így maradtak a kabinos liftek. Ebben a "műfajban" viszont vannak jobbak (Davos, Madonna d. C., etc.)

A legcélirányosabbnak a Plattjen-t találtam, ami rövidebb ugyan (de nem sokkal) mint a többi átlagban, viszont a kabinok itt gyorsak és kevesen vannak, szóval neki lehet ereszteni. Külön jegyet is lehet venni (48 CHF egész napra), de ezt senki nem mondja, tehát rá kell kérdezni (kétszer is, mert próbálják elsumákolni). Én is logikából jöttem rá, ugyanis különálló terep, gondoltam biztos van külön bérlet.

Összefoglalva: a táj vitathatatlanul szép, a falu édes, a szálloda remek (mi a Ferienart-ban voltunk), de nem jönnék vissza mindenáron.
imvb
2 élménybeszámolót írt
2
9 éve tag
Ez a Pohorje jó kis "házi" síterep lehetne - az alacsony elhelyezkedése ellenére - ha minden pálya üzemelne. De mivel például ma (2015. január 2.) csak a kabinos lift meg 2 ülős és egy húzos működik és az egész maribori iskolások, a szülők, egyebek plusz a túristák ott tolonganak, ezért szinte élvezhetetlen. A hó minősége nagyon gyenge....nem elég, hogy csak műhó van, de az sincs karbantartva. Van itt minden....latyak, jeges hó, normális rész (jobbára szétsnowboardozba).

Amúgy az infrastruktúra jó, jók a "Hütte-k", jó, hogy vannak pályaszállások. Mi a Dras-ban voktunk, pár lépésre a kabinos lifttől. A szobák modernek, a reggeli so-so, végül is minden van csak kicsit gyengus minőségben, viszont az étterem jó.

Azt nem értem viszont, hogy ha valaki csak úgy, akármilyen elgondolásból kocsi nélkül akarna Magyarországról idejöni, miért kell átlagos esetben 16 órát utaznia mondjuk vonattal, mert busz nincs, pedig Maribor a legközelebbi nagy város Szlovéniában.
Te is írnál beszámolót? Nem kell mást tenned, csak regisztrálni, és leírni az élményeidet . A szerkesztőség az informatív írásokat kiemeli és beszámolóként a síterephez csatolja.
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.