Sziasztok!
Most jöttem rá, hogy bár az évek alatt többször is jártunk Obertauern-ben, de eddig még nem írtam értékelést róla, így ezt most pótolom.
Idén Február 8-15. között töltöttünk itt egy hetet, a csúcsidőszak és síszünetek kellős közepén. A pályákon ezt szerencsére nem lehetett érezni, nem volt nagyobb tömeg, mint szokott. Obertauern-nek amúgy is nagy előnye, hogy mivel számos lift indul a völgyből, eloszlik a reggeli tömeg, 1-2 percnél többet sosem kellett várnunk. Az egyik kedvenc síterepemről van szó, de igyekszem nem túl elfogult lenni:
Pozitívumok:
+ a 100km-nyi pálya jó eloszlásban tartalmaz kék-piros-fekete lejtőket, mindenki találhat szintjének megfelelőt
+ a legtöbb lift ülőlift, így majd' lecsatolás nélkül lehet a völgy két oldalán elterülő pályákat besíelni
+ nagyon hóbiztos, az elhelyezkedése és tengerszint feletti magassága is segít ebben, még sosem kellett csalódnunk a pályák állapotában, voltunk már Január-Február-Márciusban
+ azon kevés pályarendszerek egyike, ahol tudsz pont-kártyát venni (400 v 250 pont) és minden liftnél ezekből vonogatja a liftnek megfelelő pontot (a legtöbb talán 67 pont, a legkevesebb 9). Ezt aztán rugalmasan tudod több napon keresztül is használni. Mi nagyon szeretjük, mert a gyerekek pl. pár csúszás után bemondják az unalmast vagy simán csak lassabban és kevesebbet csúsznak, de így nem kell horror összegeket fizetni napi szinten. Aki pályanyitástól-zárásig csúszik, annak persze már jobban megéri a napijegy, ami egyébként kb egy árban van Murau-val
+ mivel Obertauern egy üdülőtelepülés, rengeteg hütte, sportbolt és szórakozóhely található a völgyben, van hol elütni az estéket
+ több oktatópálya is van szerte a völgyben (a legtöbb valamelyik síískolához tartozik) de pl. a 19a mindenkinek elérhető
Negatívumok:
- többen kiemelték, hogy a liftek nem a legmodernebbek, és ez sajnos igaz, szerintem évek óta nem volt fejlesztés, sok 2 és 4 üléses régebbi lift van - főleg a völgyből indulók. Rossz időben nem a legkellemesebb ezeken üldögélni, ezt érdemes belekalkulálni. A modernebb 6-8 üléses fűtött/buborékos liftek inkább a felsőbb piros pályákat szolgálják ki
- a pályák 1-2 kivételtől eltekintve nem a leghosszabbak és van jópár, aminek inkább átkötőpálya, több botozós résszel (12a, 13a, 16d-e)
- a kék pályákon is előfordul 1-1 meredekebb letörés, ami délutánra eléggé elhasználódik, buckás és jeges lesz, a hazamenős 8-as pálya tipikusan ilyen
- valahogy a gyerekeknek nem annyira kedveznek dedikált pályákkal vagy egyéb szórakoztató elemekkel. Van 1-2 próbálkozás, de pl Schladming-ban ez ezerszer jobban meg van csinálva (hullám-pálya, akadályok, alagutak stb.) Van 1-2 slalom-pálya, de ebben kb ki is merül a dolog
- a pályák színezése nem mindenhol megfelelő, kevésbé gyakorlottaknak ez okozhat meglepetést, pl. 3c-d ugyanazon lejtőn futnak csak egy 5méteres erdősáv választja el őket, egyik fekete másik piros. Az igazság valahol a kettő között lehet. 16b pálya simán fekete meredekségű (volt alkalmam idén megtapasztalni) de pl az 5a pálya pirosnak van jelölve, de inkább sötét-kéknek mondanám
Egyebek:
Szállásunk a Hotel Leitner-ben volt idén, először próbáltunk ki pályaszállást. A kényelem nekem nem biztos hogy megér ennyi plusz kiadást, de tagadhatatlan, hogy vannak előnyei. Szerény berendezés, kis szobák és kevés hely a hotelen belül, nem gondolnám hogy ide még visszatérünk. A parkolók reggel gyorsan megtelnek, de ha valaki hajlandó időben kelni, jobban megéri szerintem kicsit messzebb szállást foglalni.
Obertauern-ben egyetlen Spar van nyitva és a monopolhelyzetük érződik az árakon is (k... drága :) érdemesebb Mauterndorf-ig leautózni egy bevásárlásra.
Összességében azoknak ajánlanám a síterepet, akik jó ár-érték arányban szeretnének egy viszonylag nagy (egy hét alatt kényelmesen besíelhető) pályarendszeren kikapcsolódni és nem zavarja őket a liftek öregecske állapota valamint a parkolási nehézségek (vagy hajlandóak a sibérleten megspórolt pénzt egy pályaszállásba invesztálni, ahogy mi tettük idén)