Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Élménybeszámolók

MocsáriZerge kiemelt beszámolói
MocsáriZerge
2 élménybeszámolót írt
2
14 éve tag
Németország
Zugspitze
2020.02.10.
Most töltöttünk fent egy hosszú hétvégét Zugspitzén a gleccseren, íme egy rövid élménybeszámoló:

Mindennap az Eibsee tónál parkoltunk a német oldalon (5 euró a parkolás). Itt van a közvetlenül a csúcsra felvivő felvonó végállomása (1000m ről 2960m re megy). A tónál lévő parkolóhoz nem lehet lesíelni, először fel kell menni a Zugspitze csúcsra és utána a gleccser lifttel vissza le 2600m-re, ott kezdődik a pályarendszer. A hegycsúcsra felvivő modern kabinos liftet 2017-ben adták át és állítólag több rekordot tart (szintkülönbség, tartooszlop magasság).Gyönyörű belőle a kilátás, gyors, a végén majdnem függőlegesen megy felfelé, a felső állomásra a megérkezés vagy "dokkolás" kicsit Star Wars hangulat. Nekem nagyon tetszett.

Fent 2900m en van étterem és panoráma terasz, megéri körülnézni.

Aztán átszállás, le a gleccser lifttel a sípálya központjába 2600m re, és itt lehet a léceket felcsatolni. Van itt egy sikolcsonző, én itt bereltem komplett felszerelést. (Két napra 60 euró). Érdemes előre neten lefoglalni! (Google: Zugspitze Skiverleih) Van egy fogaskerekű vasút is, aminek itt van a végállomása. Ez ugyanonnan lentről jön egy hosszú alagúton keresztül, a parkoló ezzel is elérhető, és ez köti össze a közeli falvakat/siterepet. Én a feljutasra az átszállás ellenére a kabinos liftet ajánlom, nem a fogaskerekűt, mert utóbbi eléggé lassú, és az alagútban a kilátás sem olyan jó.

Sípályák:
Nem túl nagy a pályarendszer, de nekem két napra bőven elég volt. 2600m ről megy egy csakanyos lift felfelé, ezzel elérjük a siterep tetejét, kb. 2700m. Innen két rövid kék pálya indul, pazar kilátással, ezek bemelegítésre vagy tanulásra jók.
Két gyors, modern 6 üléses lift van, mellettük kék és piros pályák vannak.
A leghosszabb piros pálya kb 2.5 km, az a távolabbi 6 üléses felső állomásánál kezdődik, és egy csakanyos lift / 6 üléses lift kombinációval lehet újra elérni.
A pályák vonalvezetése remek, szélesek, kényelmesek.
Fekete pályával nem találkoztam, de aki izgalmakra vágyik, annak rengeteg freeride lehetőség van. A liftből nézelődve hajmeresztő helyeken is lehetett sínyomokat látni.

A pályák jól elő voltak készítve, porhó mindenütt, nem jeges, nem buckás, egyszerűen tökéletes volt.

Tömeg:
A kabinos liftnel, a huttekben, a síkölcsönzőben, a parkolókban sokan voltak. A huttek közül az üvegezettet nem ajánlom mert sokat kell várni mindenre (mint kiderült, valami szuper előkelő étteremről van szó).
Viszont a 6 üléses lifteknél semmilyen tömeg vagy sor nem volt, néha egyedül mentem a székes lifttel vasárnap, szikrázó napsütésben. Rengeteget tudtam síelni, piros pályán le, 1 perc a sorban, székes lifttel föl. A pályákon alig voltak. Lehet, hogy a siszunet Bajorországban még nem kezdődött el, és ezért, vagy a közeli siterepek elszívják a síelők tömegét, nem tudom.

Érdemes jó korán elindulni, mert ha az ember el is csípi az első liftet az Eibsee tónál 8:30-kor, akkor is kb. 9:15-re érünk fel legkorábban a palyakhoz.

Extra:
Van egy jégből épült szálloda rövid sétára felfelé a huttektol, előtte egy bár és nyugagyak. Jó időben egy italra és napozasra kiváló a hely, ajánlom a huttek helyett! Az Iglu házba be lehet menni, a falak jégből, van bent villany és jegszobrok a falon, érdekes belülről.

Mindent egybevetve én nagyon ajánlom a helyet a szuper hóviszonyok miatt. A siberlet érvényes a közeli, nagyobb, picit alacsonyabban fekvő Garmisch Partenkirchen nevű palyarendszerre is, de mivel odalent parkolónál 1000m-en tíz fok volt, úgy döntöttünk, nem próbáljuk ki. Fent 2600-on ideális nulla fok körüli volt hőmérséklet. Nagyon klassz hétvége volt! Már azt nézem, mikor lehetne visszamenni még egy pár napra. A szezon állítólag májusig tart...

Utazás:
Munchenbol jöttünk autóval (senkit se tévesszen meg hogy autópálya és csak 110km, sajnos több mint két óra kellett a dugók miatt visszafelé). Van közvetlen vonat is Munchenbol, lehet, hogy az még jobb választás, mint az autó.
20200209-154951.jpg
20200209-164000.jpg
20200209-125948.jpg
20200209-164440.jpg
20200209-154941.jpg
20200209-151917.jpg
20200209-162441.jpg
20200209-154944.jpg
20200209-142849.jpg
MocsáriZerge
2 élménybeszámolót írt
2
14 éve tag
Szlovákia
Jasná - Chopok
2010.02.11.
Sziasztok, csak egy rövid élménybeszámoló:
Két napra mentünk Jasnára, én most voltam ott először. Hétköznap ellenére azért volt némi zsúfoltság a jobb pályákon - a hatos lift aljánál. A piros pályák vonalvezetése nagyon tetszett, szélesek, kanyargósak, technikásak, porhó van rajtuk. A pályakezelés valóban hagy némi kívánnivalót maga után, mert elég sok helyen jeges, buckás volt, főleg délután, meg a felső részeken. Szerintem mondjuk nem a szlovák mentalitás, hanem a szél a hibás ezért, mert lefújja a havat a pályákról.
Első nap nem lehetett a csúcsra felmenni a fent tomboló hóvihar miatt (lent idill és napsütés volt közben), másnap a gyengülő szélnek köszönhetően viszont átsíelhettünk a déli oldalra is.
A kilátás a csúcsról fantasztikus, meg belehaladni a székes lifttel a hóviharba egészen különleges látvány volt, a nap átsütött a felhőkön. Az is nagyon tetszett, hogy a hegy tetején nincs pálya, csak felvonó, síelhetsz, ahol akarsz, akár szűz hóban is, itt egyáltalán nem kellett sorba állni. A déli oldal kezelt pályái, főleg a hosszú piros, kiválóak voltak.
Az apró bosszúságok és a néha váratlanul előbukkanó jégfoltokon történő egy-két esés ellenére azt mondom, hogy remek síterep ez (főleg észak-dél együtt). Tetszik, hogy nem csak "mesterséges" körülmények között lehet síelni, meg a hegy lábánál lévő kezelt pályák tényleg jók.

Dani
Te is írnál beszámolót? Nem kell mást tenned, csak regisztrálni, és leírni az élményeidet . A szerkesztőség az informatív írásokat kiemeli és beszámolóként a síterephez csatolja.
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.