Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

Peter Szekely kiemelt beszámolói

2021. február 26.

Utolsó napunkon azt terveztem, hogy eltúrázunk a 116 Lac des Vaux 1 és 118 Lac des Vaux 2 lifteknél lévő piros és kék pályákhoz. Ezt leszavazták a gyerkőcök és inkább itt helyben a Thyon területen köröztünk a gyerkőcök kedvenc pályáin 39 Ethérolla és 31 Trabanta liftekkel.

Összegezve a hat nap tapasztalait:
- A 4 Vallées egy óriási pályarendszer (400 km) ahol mindenki megtalálja a kedvenc pályáit.
- Ehhez a 400 km-hez jön hozzá a szinte végtelen off piste lehetőség. Mi ezt nem próbáltuk ki, mert túl régen esett hó és a túl meleg idő miatt nem volt élvezhető a kezeletlen hó.
- A Thyon 2000 terep, ahol mi szálltunk meg egy nagyon család barát terep. Magasan van és rengeteg kék, könnyű piros pálya van plusz rengeteg kis ösvény pályán kívül a fenyőfák között, amit imádnak a gyerekek.
A tegnapi Lavina robbantás a 39 Etherolla lift mellettJobbközépen a Matterhorn a reggeli párábanIlyen COVID Angel személyzet figyeli minden liftnél a szabályok (maszk, stb.) betartásátTölem 10-böl 10 pontot kap ez a terep rendszer 😁
h i r d e t é s
2021. február 25.

Ma pihenős napot tartottunk mivel az első négy nap nagyon toltuk az új pályarészek felfedezését. A Thyon 2000 terepen maradtunk egész nap és a gyerkőcök vezették a csapatot. A kedvencük a 31 Trabanta lift alatti kék/piros. Ezen köröztünk aztán mentünk néhányat a 39 Ethérolla lifttel onnan pedig körbe a 17 Cheminée lift melleti piroson végig, onnan meg keresztbe le a 39 lifthez. Tegnap nem volt idő ebédre, ma 11-kor megálltunk kajálni meg lazítani a sisulijuk előtt. Ezen a terepen sok a család kisgyerekkel, rengeteg jó pálya és pályaszállás (ski in/out) van ehhez a Thyon terepen, nagyon tudom ajánlani gyerekes családoknak. Tartottunk egy panoráma pihenőt is az Ethérolla 2450 tetején. Ma már kevesebb vagy szinte semmi szahara por volt a levegőben így jól látható volt onnan a Matterhorn és a Mont Blanc. Eddig is nagyon meleg volt, de ma annyira, hogy a 39 Ethérolla lift állt pár órát lavina robbantás miatt.
A 31 Trabanta lift teteje, panoráma északnyugati iránybaA 31 Trabanta lift teteje, panoráma délnyugati irányba, a piros pálya a 17 Cheminée lift mellettMatterhorn látszik az Ethérolla 2450-rölKözépen a távolban a Mont Blanc az Ethérolla 2450 tetejérölA 31 Trabanta lift alatti kék pálya, jobbra a 34 Joc liftA 31 Trabanta lift alsó állomásához vezetö kék pálya, sok ski in/out szállással
2021. február 24.

Ma a cél a Mont Fort volt, ezért megint az elsők között szálltunk fel a 39 Ethérolla liftre. Tortin 2050-ig a korábbi napok szerinti útvonal, onnan először fel az 1 Col des Gentianes gondolával a Col des Gentianes 2950-re. Tele volt a kabinos lift, de amit láttunk az alatta lévő pályából, az alapján úgy döntöttünk hogy nem fogunk ott lejönni. Kezeletlen free ride pálya, elég hosszú fekete buckát részekkel, ráadásul már rég nem esett friss hó. Onnan a 2 Mont-Fort lifttel mentünk tovább a Mont Fort 3330-ra, oda már a léceket sem vittük fel, mert a 2 Mont Fort lift alatti feket pálya teteje nagyon meredek buckás free ride pálya. A panoráma a Mont Fort tetejéről elképesztő. Jobbra a Mont Blanc, balra a Matterhorn, de mindefelé 4000 méter feletti csúcsok. Sajnos még mindig sok szahara por volt a levegőben, de így is elképesztő látványban volt részünk. A gyönyörködés után visszalifteztünk a Col des Gentianes-re. Ott felcsatoltuk a léceket, és irány a 3 Jumbo lift alatti Gentianes piros pálya. Hát ez valami csoda volt, széles, tökéletes porhó, és mivel korán értünk oda, nem sok ember. Lecsúsztunk a La Chaux 2260-ra, onnan fellifteztünk a Chaux Express lifttel a Fontanet 2482-re. Onnan le a Les Ruinettes 2200-ra, klasz piros Mix pályán. Onnan fel a 104 Funispace lifttel az Attelas 2727-re. Onnan le egy állati klassz kéken majd fel a 118 Lac des Vaux 2 lifttel a Chassoure 2740-re. Innen még vissza akartuk egyszer menni ennek a liftek az aljára de szorított az idő, így mentünk tovább visszafelé. A 119 Chassoure alatti fekete buckás free ride pályát ma se vállaltuk be, igy a kabinosssal mentünk le Tortin 2050-re. Onnan pedig már a jól megszokott útvonalon vissza a Thyon 2000-re. Pöccre fél egyre értünk oda az oktatóhoz, ebédre nem jutott idő a lecke előtt... le a kalappal a skacok előtt.
Beszállás elött a 2 Mont Fort liftnél, fent a Mont-Fort 3330Kiszállás után a 2 Mont Fort liftböl 3330 méteren. Középen lent a Col de Géntianes 2950. Jobbra a free ride le Tortin 2050-re (900 méter szintkülönbséggel). Balra a Gentianes piros.A Mont-Fort pálya teteje, fekete buckás. A háttérben a legmagasabb csúcs a Mont Blanc.A Mont Blanc középen a távolban a Mont Fort 3330-ról.Matterhorn a távolban középtöl kicsit jobbra a Mont Fort 3330-ról.A Gentianes pálya felsö része, fent a 3 Jumbo lift állomás a Col des Gentianes 2950-en.A Gentianes pálya felsö részeA böség zavara a Fontanet 2482-önKubai desszert a nap végére Thyon 2000-en
2021. február 22.

A második napon a cél Tortin volt, amit el is értünk, kicsit túl is szaladtunk, de a rossz irányba... :) A 39 Etherolla lifttel indultunk, onnan át Greppon Blanc 1 és 2 kettő liftekhez (64 és 64b). A 64 Greppon Blanc 1 a baloldali, a 64b Greppon Blanc 2 a jobb oldali. A térkép nem jelöli, de ha Siviez felé akar az ember eljutni minél gyorsabban (mint mi) akkor van rögtön kb 2-300 méter után egy kiszállási lehetőség ahonnan rövid úton lejut az ember a Combatseline 2238 állomáshoz. Mi ezt már csak akkor láttuk, amikor odaértünk, ráadásul az egyik gyerköc ment legelöl az egyszemélyes húzóliften, igy mentünk tovább a tetejéig. Viszont a húzólift melletti fekete pálya nagyon jó, sima és széles mint az autópálya. Egyébként jól ki van táblázva, hogy a jobb oldali lifttel lehet Siviez felé eljutni a baloldalival pedig Thyon felé. A jobboldali ugyanis nem megy fel olyan magasra, mint a baloldali, persze fel lehet gyalogolni, pár embert láttunk is, akik így jártak. A Combatseline 2238 és Siviez 1730 között egy nagyon frankó piros pálya van. A terv az volt, hogy ezen és a Tortin 2050/Sivies 1730 közötti kék pályán (71 Tortin lift) csúszunk párat mielőtt visszaindulunk. Siviez 1730-ból tehát felmentünk a 2050 Tortin állomásra. A térkép jelöli, hogy ha csak a kék pályán akar valaki visszacsúzni Siviezbe, akkor nem a végállomáson, hanem az előtt kb 200 méterrel kell kiszállni. Mi végig mentünk, mert úgy emlékeztem (nem néztem meg a térképet...), hogy Tortinbol van egy kabinos fel (61 Siviez - Plan du Fou), ami alatt egy hosszú piros pálya van. Szóval amikor Tortinba felértünk, akkor gyorsan átugrottunk a kis kabinos 119 Chassoure liftbe (amiről én akkor úgy emlékeztem, hogy a 61 Siviez - Plan du Fou). Innen van nagy kabinos is, ami a Mont Fort felé visz fel a Col de Gentianes 2950-re. Szóval ahogy mentünk fel a kis kabinossal esett le az alattunk látható terepből (térképen sárga szagatott fekete), hogy nem azon a liften vagyunk, amelyiken én azt hittem... Tanakodtunk, hogy bevállaljuk-e, de a végén úgy döntöttünk, hogy nem, a kisebbik gyerkőc nagyon nem akarta. Szóval benne maradtunk a liftben, vissza Tortinba, ott fel az ülősre és le 200 métert a 71 Tortin kék pályához. Ezen rengeteg sísulis csoport volt, gyönyörű pálya a völgy alján két oldalon fenyőfák. Siviezben a 63 Combatseline liftnél nem voltak sokan.

Délben gyors ebéd, aztán a gyerkőcöknek sísuli fél egytől fél háromig. Ez alatt a két óra alatt a Thyon terepen akartunk körözni, de kb egy óra elteltével nekem elég volt.

Az egyik nagy észrevétel a COVID alatti sielésnél, hogy totálisan hiányzik a napközbeni pihenő szünetek, amikor az ember ül és pihen. Itt ráadásul nagyon sok húzólift van, tehát akkor is lábon van az ember. Ebéd közben is állunk.

A másik észrevétel így a második nap után, hogy óriási ez a 4 Völgy terep rendszer. Ha valaki be akarja az egészet sielni, akkor a legjobb Siviez-ben megszállni. Onnan mindkét irányba el lehet indulni és a nap végéig visszaérni. Mi ráadásul kicsit megszivattuk magunkat a 12:30-as sísulival (reggeli időpont nem volt), mert igy csak előtte tudunk másfelé elmenni. Ma nagyrészt felhős volt az idő, tehát nem lett volna értelme a Mont Fortra felmenni, holnap ez van tervben.
2021. február 21.

Az első napon a Thyon terepet sieltük be mivel itt van a szállásunk. Bemelegítésnek lecsúsztunk a 30 Les Masses lift aljáig (a pályák nincsenek elnevezve, így a lifteket írom) ami egy erdei kanyargós pálya. A gyerkőcöknek nagyon tetszett, rögtön meg is akarták csinálni újra, de inkább felmentünk az Ethérolla 2450 csúcsra, hogy onnan neki induljunk a többi pályának. A 30 Ethérolla lift alatti pályát feketének mutatja a térkép, de inkább tűnt egy nagyon klassz pirosnak, széles, gyönyörűen ledolgozva. Ugyanez mondható el a 11 és 12 lift alatti pályákról. Innen kabinosok visznek vissza a Thyon 2000-re. Mindkét kabinosnál hosszú sor volt, kb. 10-15 perc. Egyrészt a lifteket nem lehet megtölteni (a nyolc személyesbe 6, a hatszemélyesbe 5 ember), másrészt ezen a héten van iskolaszünet. Ja, és szikrázó napsütés, kék ég, tehát aki tehette, ma kint volt. A 30 Ethérolla és a Thyon 2000 közötti részt teljesen keresztbe lehet síelni, ami nagyon praktikus, így ki lehet hagyni a húzólifteket.

Amig a gyerkőcök sísuliban voltak, feleségemmel elindultunk a Mont Fort felé. Tudtuk, hogy két óra alatt nem jutunk fel, igazából arra voltunk kíváncsiak, hogy meddig jutunk egy óra alatt, hogy a másik óra alatt visszaérjünk a Thyon 2000-re felvenni a gyerkőcöket. A 66 Grappon Blanc 3 tetejéig jutottunk, igaz oda fel se kellett volna menni, én szúrtam el ennek a liftnek az alján. Holnap újra neki indulunk. A 66 Grappon Blanc alatti feketének jelölt pálya de inkább egy tempós piros, nagyon klassz. A hó feljebb kiváló, 2000 méter alatt délutánra kicsit felpuhul. A Thyon 2000 teraszáról ahol palacsintáztunk meg söröztünk látszik a Matterhorn. Fantasztikus. Az Etherolla 2450 és a 16 Drus lift alja közötti piros nagyon klassz, szinte végig az erdőben kanyarog a pálya. Holnap reggel Tortin 2050 a cél, ha lesz idő, akkor a Mont Fort 3330 is.

Az első benyomások fantasztikusak. Széles, tempós, nagyon szépen kezelt pályák. No meg ha süt a nap, akkor minden oké. :)
DSC07823.jpgDSC07809.jpgDSC07829.jpgDSC07835.jpgIMG-20210220-162148685-HDR.jpgDSC07837-2.jpgDSC07817.jpgFB-IMG-1613849351141.jpg
2021.01.27. Síterep: Kékestető, mások beszámolói
Régóta terveztem felmenni Kékesre, ma végre összejött. Fél kilenckor parkoltam le a felsö parkolóban, a második vagy harmadik auto lehettem. Lebattyogtam a hütte teraszra egy bombardinora és gyönyörködni a még néptelen tájban, a frissen ratrakolt pályában, és kicsit fürödni a fákon átszürödö napsütésben.

Kilencre már a pénztárnál voltam, félnapos jegyet vettem. Ma próbáltam ki az új bakancson amit pár hete vettem a Király utcai Dockyardban. A pálya tökéletes volt, -6 fok, recsegö porhó, nulla szél. Úgy terveztem, hogy pörgök pár órát, aztán ha már sokan vannak, nagy a sör, abbahagyom, visszaülök a teraszra, iszok még egy bombardinot, és elszívok egy szivart miközben gyönyörködök a tájban és a sporttársakban. A sor nem lett hosszabb, nem lett nagyobb a nép, így hát a bombardino és a szivar helyett délután egyig pörögtem megállàs nélkül.

Szuper nap volt, a Mátra meg Kékes a szívem csücske, nálam ötcsillagos, csak ajánlani tudom. A bakancspróba jól sikerült, nem kell alakitani rajta. 😁🎿👍
FB-IMG-1611762275413.jpgOlasz Bombardino a magyar Alpokban 😁IMG-20210127-110143537-HDR.jpgFB-IMG-1611762256924.jpg
2020.12.18. Síterep: Zermatt, mások beszámolói
2020. december 17.

Ma visszamentünk a Sunnegga ér Rothorn pályákra mivel tegnapelőtt felhős havas idő volt. Ma tiszta volt az ég és fantasztikus pályák illetve panorámák vártak. A 6-os pálya mellett van egy nagyon kellemes hutte, tudom ajánlani. A 6-os és 7-es pályák nagyon kellemesek, ezeket a gyerekek újra és újra meg akarták sielni. Tegnapelőtt nem mentünk le a 11-es pályán, most hogy sütött a nap, kipróbáltuk. Fantasztikus pálya, fantasztikus panorámával (videok a Facebook oldalamon). Vissza megint a 19, ugyancsak fantasztikus a gleccser panorámával. A napot a 45-ös pálya melletti Igloo Bárban zártuk forro csoki, forralt bor, szivar. Hibátlan, a képek önmagukért beszélnek.

2020. december 18.

Utolsó napunk is parádésra sikerült, egy felhő sem volt egész nap az égen. A Matterhorn gleccser paradicsomban kezdtünk ahol láttunk két párt akik a saját repcsijükkel jöttek fel sielni, a 71-es sipálya mellett szálltak le. Fiammal odacsúsztuk pár képet csinálni és üdvözölni a pilótákat. :) A napot és a hetet a Gornergrat-on zártuk az Igloo bárban. Ez a hely varázslatos, ráadásul gyönyörü idöt fogtunk ki. Bakancslistás tétel. A szállásunkat is csak ajánlani tudom (https://www.allegra-zermatt.ch/en/)..., rögtön a Matterhorn Express kabinos felvonó mellett van.
2020.12.16. Síterep: Zermatt, mások beszámolói
2020. december 15.

Ezen a napon volt minden: havazás, napsütés, felhők. Tartottuk magunkat a tervhez, miszerint a harmadik napon a harmadik, még be nem sielt terepet (Sunnegga, Rothorn) fedezzük fel. A Gornergrat-ról csúsztunk át a 29 és 26-os pályákon. Onnan fel az ülőssel és le a 7-es és 6-os pályán. A 7-es Slow Slope-nak van jelölve, ehhez képest vannak piros részei. A 6-os nagy kedvencünk lett, házak és fenyők között kanyarog le, mókás pálya. Itt van egy iszonyú profi bébi sísuli is, nagyon cuki. Ebed után kisütött a nap igy felmentünk a Rothorn 3103-ra, majd onnan le a 19-es pályán. Innen fantasztikus látvány a Findel gleccser. A völgyböl aztá fel a Hohtalli-ra. Fárasztó nap volt, ezen a napon mentünk egyben legnagyobb szintkülönbségeket, de jól birták a gyerkőcök is.

2020. december 16.

A tegnapi hóesés (10 cm porhó fent) után reggel kék ég, nulla szélre ébredtünk. Igy aztán irány a Matternhorn gleccser paradicsom teteje, 3883. Fantasztikus látvány várt, mert amíg a svácji oldalon nem volt felhő, az olasz oldal egész nap felhőtakaró alatt volt. A 71 és 72 pályát toltuk egész nap, a nap végén a 69-es pályán lementünk és onnan kabinossal a faluba. Ebéd a Trockener Steg teraszán, szivar, Toblerone. Életem talán legfantasztikusabb sinapja volt a mai.

Fotók: https://sielok.hu/fotoalbum/zermatt...-2020-dec15-16/galeria/
2020.12.14. Síterep: Zermatt, mások beszámolói
2020. december 13.

December 12-én érkeztünk, az autót Täsch faluban kell hagyni, onnan taxi visz tovább, de az is csak Zermatt alján lévö elektromos taxi állomásig. Kicsit paráztam mert sok cucc + kutya + macska nem egyszerü logisztika. Nagyon hatékony volt a dupla transfer, le a kalappal. Az apartmanunk tulaja javasolta a Rocky taxi céget, én is tudom ajánlani. Az apartmanunk is szuper (Allegra) a kabinos felvonó melletti, 10 méter az ajtónktól.

Az elsö nap a Gornergrat-ra mentünk bemelegíteni a 36 és 45 számú pályán. Nagyon élveztük, széles kellemes pályák. A pálya alján lévö étterem üzemelt, de csak kint lehetett megenni a kaját. Mivel sütött a nap, jó piknik volt.

2020. december 14.

Ma is szép idö volt, kevés felhövel. Úgy döntöttünk, hogy felmegyünk a legmagasabb pontra, a Matterhorn Glacier Paradise-hoz. A 2018-ban átadott nagy kabinos ami a csúcsra visz nagy élmény, fütött bör ülések, hihetetlen panoráma. Onnan látható a lezárt olasz oldal, szomorú látvány. Ebéd a Trockener Steg állomás éttermében volt. Ott lehetett bent enni, az asztalok plexivel vannak szeparálva, korrekt. Egész nap a 71 és 72 pályákat karcoltuk, illetve a mellete lévö Snowparkot (ugratók, kanyargós pálya).

Vasárnal többen voltak de akkor se sokan, ma ( hétfö) szinte üresek voltak a pályák, a liftnél is kb a harmadikok voltunk a sorban (hatszemélyes). Az elsö két nap maga a csoda, felül múl minden várakozást ez a hely.
2020.11.11. Síterep: Engelberg, mások beszámolói
2020. 11. 11.
A harmadik napon november 10-én pihenőnapot tartottunk és délelőtt felmentünk a Ristis és Brunnihüttéhez. Jót mókáztunk a bobon, ebédeltünk egyet és még egy finom szivarra is jutott idő. Délután felmentünk a Titlis-re és megnéztük a gleccserbe vájt barlangot, fantasztikus élmény volt. November 11-én megint tökéletes idö volt, nulla szél és felhö, csak ragyogó napsütés, igy az egész napot a pályákon töltöttük. Reggel az 1-es pálya felét versenycsapatok használták edzésre, de nem volt zavaró. Mivel korán délelött ez a pálya árnyékos ezért hidegebb, a gyerköcök kérésére inkább az 1a felsö pályán csúsztunk ebédig. Ott az ülös felvonón jót lehet napozni.
2020.11.07. Síterep: Engelberg, mások beszámolói
2020.11.07.
Staninak köszönhetöen ma reggel hatkor elindultunk és délután 5-kor megérkeztünk. Az út sima volt, egy határátlépésnél kellett csak 30 másodperce megállni: az osztrák-magyar határ osztrák oldalán kérdezte meg a rendör, hogy mi az uticél. A többi határnál örség sem volt. A forgalom nagyon gyenge volt, a benzinkutak is elég üresek voltak.

2020.11.09.
Két nap csúszás utáni tapasztalatok: a fenti két pálya üzemel, szuper a pálya, éjszaka kiválóan ratrakolva. Vasárnap többen voltak, ma hétfön kevesen. Az étteremben se voltak sokan egyik nap se, könnyen be lehet tartani a tavolságtartást. A körbeforgó gondola lift fantasztikus élmény. Kiváló szezonnyitó síelésnek.
FB-IMG-1604938099471.jpgFB-IMG-1604938068765.jpgFB-IMG-1604936193924.jpgFB-IMG-1604937992467.jpgFB-IMG-1604938085067.jpgFB-IMG-1605112703577.jpgFB-IMG-1605112686855.jpgFB-IMG-1605113118984.jpgFB-IMG-1605114081144.jpgFB-IMG-1605114099188.jpgFB-IMG-1605196194635.jpgFB-IMG-1605196179089.jpgFB-IMG-1605196169433.jpgFB-IMG-1605196148629.jpg
2006.11.10. Síterep: Dubai Ski Aréna, mások beszámolói
Ma próbáltam ki, fantasztikus. Pár képet is feltöltöttem. Nagyon profin van megszervezve, a síbérlet chipkártyával lehet zárni és nyitni az öltözőszekrény ajtaját. Ha véletlenül elfelejti az ember a szekrénye számát, egy leolvasóhoz odatartod a kártyád, és megadja a gép a számot. Egy kör 6 perc az ülős felvonóval, a tányéros fele annyi idő alatt fent van. A középállomásnál ki lehet szállni, ott van az Avalanche Cafe hütte. Az érzés tényleg olyan, mintha az Alpokban lennél valahol. Érdemes pénteken nyitásra odamenni a tömeg elkerülése végett, mert itt a péntek az a nap, ami Magyarországon a vasárnap. Pénteken reggel mennek a muzulmán vallásúak imádkozni a mecsetekbe.

A hó meglepően jó ahhoz képest, hogy teljesen mesterséges. Ratrakolják minden nap, a ratrak garázsa az Avalanche Cafe alatt van. Van síovi, ahol sok expat meg helyi taníttatja a gyermekeiket. A felszerelés alap, de semmi gond nem volt vele. A lécem talpa nagyon rég nem volt vaxolva, de talán ez szándékos, hogy ne lehessen olyan nagyon gyorsan menni, mert tényleg nagyon rövid a pálya, és néha biztos sokan vannak.

A pálya alján van hócsúszda (egyenes meg kanyargós) is, de arról nem csináltunk képeket. Nagyon érdekes látvány, ahogy a helyiek nagy pufi dzsekiben de a helyi viseletnek megfelelő fejdísszel mennek be.

Aki Dubai-ban jár, mindenképpen próbálja ki. Kuriózumnak óriási, de 2 órát még élvezi is az ember. Egész napra szerintem nem érdemes menni, azt biztos meguntam volna.

Ez egyébként a harmadik legnagyobb fedett sípálya a világon (nem tudom hol van az első kettő), de fognak építeni egy újat, ami a legnagyobb lesz. Ugyancsak most épül az a toronyház, ami 180 emeletes lesz, és a világ legmagasabb toronyháza lesz.

Nem sítéma, de feltettem még 3 képet néhány autóról. Azt a képet, ahol a Lambo meg a Porsche parkol egymás mellett, a Dubai Creek marina parkolójában csináltam, a SLR és a másik Lambo meg annak a bevásárlóközpontnak (Mall of the Emirates) a parkolójában parkolt, ahol a sípálya is van. A Mall of the Emirates az USA-n kívüli legnagyobb bevásárlóközpont a világon.
Bottom-1-4-1.JPGSki-Dubai-Outside-29-1.JPGSki-school-for-children-30-1.JPGView-down-from-mid-station-1-3-1.JPGView-up-from-mid-station-31-1.JPGMid-Station-Avalanche-Cafe-28-1.JPGLamborghini-25-1.JPGMB-SLR-1-26-1.JPGLamborghini--Porsche-2-2-1.JPG
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »