Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Élménybeszámolók

nimbus2
6 élménybeszámolót írt
6
9 éve tag
Franciaország
Tignes
2023.03.31.
2023 március 18-25 között síeltünk itt 6 napot. Szállás Val Claret Borsat IV apartmanban, ami tökéletes pályaszállás, közvetlenül a Tufs felvonó mellett. Hó bőven volt a völgyekben lévő pályákon és a hegyen is: 95-390cm.
4 nap ragyogó napsütés, nem túl meleg, 1 nap felhős, de csapadék nélkül, utolsó nap hó és havaseső, tehát az időjárásra nem lehetett panasz, a teljes pályarendszer működött és betudtuk síelni.

Szállás: szokásos francia 4 személyes apartman, elhúzható ajtóval 2 légtérre osztható, a célnak tökéletesen megfelel. Régebben rosszakat írtak a Borsat-ról, mi ezt nem tapasztaltuk. Néhány éve felújításon eshetett át, mert újszerű bútorok, felszerelések, gépek voltak és a tisztaság is teljesen rendben volt. Pékség, síkölcsönző, pizzéria közvetlenül az épület alatt-mellett, az éttermek, élelmiszerbolt, sportboltok, stb. 5 percen belül elérhetők.
Autóval érkezőknek jó tudni, hogy a szállások mellett csak a ki-be pakolás idejére lehet megállni, utána zárt vagy nyitott fizetős parkolóba kell vinni az autót.

Val Claret tökéletes kiindulópont a teljes síterep bejárásához, a legtávolabbi pont is elérhető 1 óra 15 perc alatt sítalpon. Minden jól kitáblázva, nehéz eltéveszteni, nem is értem azokat akik mást írtak...
Hasznos a Tignes mobiltelefonos applikáció az aktuális hírekkel és folyamatosan frissülő pályainformációkkal. Plusz a heti rendezvények, programok, közlekedési információk is elérhetők a felületen.

Sok étterem van a pályarendszeren. Több önkiszolgáló rendszerű étkezési lehetőség is van, ami nagyon gyorssá teszi az ügymenetet.
Nem mindenhol lehet leülni a teraszon, ha nem fogyasztasz, de ezt kiírják vagy ábra jelzi: No Pic-nic :-)
Van ahol ilyen esetben 5 EUR/fő díjat kérnek, de ez ki volt írva.

A pályaszínezések nem mindig fedik a valóságot, van néhány "marketing" kék, hogy úgy tűnjön mindenhová el lehet jutni kezdő tudással, de ez más országokban is így van. Szerencsére sok felvonóra le irányba is be lehet szállni.

A pályák jól karbantartottak voltak minden nap, rengeteg off-piste lehetőség, snow parkok, varázsszőnyegek kezdőknek, stb. , minden adott a jó síeléshez.

Összességében nagyon elégedettek voltunk, tökéletes pályarendszer, rengeteg lehetőséggel, bátran ajánlom mindenkinek!
h i r d e t é s
k-balint
8 élménybeszámolót írt
8
8 éve tag
Franciaország
Tignes
2023.01.29.
2023. január utolsó hetében síeltük be Tignes és Val d’Isére pályáit a Skilines problémamentes szervezésében, és kettős érzésekkel jöttünk haza. Egyrészt abszolút jó síterepről van szó, minden megvan benne, ami a legjobb francia alpesi terepek sajátja, aki idejön síelni, biztosan nem fog csalódni. Másrészt viszont szerintem a híréhez azért nem ér fel: mi évek óta vágyakozva néztük ezt az Európa egyik, ha nem „A” legjobbjának nevezett, az összes többinél jócskán drágább pályát, hogy majd egyszer talán ide is eljutunk – de valójában nincs ekkora különbség a többi nagy francia pálya és e között, sőt, szerintem mind 3 Völgy, mind Serre Chevalier/Briancon sokkal nagyobb élményt nyújt. Ha nem is igazán nagyok Tignes hibái, ahhoz azért sok van ezekből a kicsit zavaró tényezőkből, hogy ezt lehessen a legjobb terepnek nevezni. De leírom részletesen a tapasztalatainkat.

Hol érdemes megszállni:

Mi Tignes 2100-on, a Le Lac régióban, Lavachet-ben szálltunk meg, de mindenkinek azt javasolnám, ha tud, inkább Val Claret-ban foglaljon szállást, a két nagy tájegységből, Tignes-ből és Val d’Isére-ből álló terep tignes-i oldalának az a központja, szinte minden pálya oda fut be a nap végén ezen az oldalon, és reggel is könnyű innen továbbindulni, míg a legszélen található Le Lac/Lavachet régió elég elszigetelt, egyetlen egy, fekete pályán lehet ide becsúszni, ha kéken vagy piroson akar becsúszni az ember, a nap végén minimum 4 felvonót kell hozzá elérni, azaz zárás előtt jó másfél órával már el kell indulni egy egyébként nem is túl izgalmas körre. Cserébe viszont tökéletes a buszközlekedés: mi az első napi felvonózgatás után inkább hagytuk a fenébe az egészet, 16:45-kor Val Claret-ban végeztünk, és itt a központból, pontosan a sípályák végétől 5-10 percenként induló, ingyenes síbusszal tíz perc alatt hazabuszoztunk. (Az ilyenek miatt is beszélek kettős érzésekről: oké, egyrészt nagyon könnyen megoldható a buszos hazajutás, másrész viszont számomra a kiemelkedően csodálatos síterepnek az is tulajdonsága, hogy nap végén szinte az ajtómig csúszhatok, és nem kell buszon nyomakodnom a hatalmas tömegben.)

Ezt leszámítva Le Lac/Lavachet/Tignes 2100 egyébként teljesen megfelelő hely megszállni, a kis központban három szupermarket mellett minden van, aminek lennie kell (kölcsönzők, olcsó és drága éttermek, bárok, gyógyszertár, wifis közösségi tér stb), és reggel az új Toviére felvonó révén azonnal, egyetlen csúszással átjuthatunk Val d’Isére-be, azon keresztül pedig a terep bármely más részére.

Az átsíelhetőségről:

Szerintem ide semmiképp nem szabad olyan bérlettel jönni, ami csak Val d’Isére-be vagy csak Tignes-be érvényes, vitán felül megéri kifizetni a felárat a teljes terepes bérletért. Hatalmas, 300 kilométeres terepről van szó, ennek ellenére nagyon gyorsan át lehet jutni egyik oldalról a másikra: a térkép két ellentétes oldalán lévő Le Lac régióból a másik szélre, Le Fornet-ba kevesebb mint egy óra alatt át lehet csúszni, és visszafelé se kell ennél sokkal több. FONTOS: engem elsőre megtévesztettek az itteni beszámolók és egy helyi információhiány, de NEM KELL BUSZOZNI Le Fornet felé, még kezdőknek sem: ha a Santons nevű piros pálya a Bellevarde csúcs felől Val d’Isére központja felé le is lenne zárva, és az ember esetleg félne felmenni fekete pályára, akkor az Olympique felvonóval le lehet ereszkedni a völgybe, ez mindkét irányba szállít utasokat (amit a sítérképen csak egy apró szmájli jelez). Innen tovább a Le Fornet feletti csúcsra pedig a Leissiéres felvonó visz, ez szintén mindkét irányba szállít utasokat (és jó élmény is átkelni vele a hegygerincen, és hirtelen meredeken lefelé indulni vele, mint egy hullámvasúttal). Visszafelé Le Fornet és Val Claret között szintén nem kell több másfél óránál. Egy tipp: hazajutásnál a Solaise csúcson van egy kis plusz szintkülönbség, amit a Pim-Pam nevű kis mozgójárdával lehet kiegyenlíteni. Egyébként pedig ha megcsúszik valaki idővel, a Val d’Isére-i részen folyamatosan, pár percenként jár ingyenes síbusz Le Fornet és La Daille között, ezt a távot negyed óra alatt meg lehet tenni busszal. Ha pedig valaki a Tignes-be való visszajutáshoz elengedhetetlen, 16:30-ig nyitva tartó Tommeuse felvonót kési le, 18:10-kor indul egy ingyenes síbusz Tignes-be.

A pályákról:

Ahogy azt sejteni lehet, egy 300 kilométeres rendszer ad annyi besíelni valót, hogy hat nap után is új helyen lehessen csúszni, sőt noha mi lényegében besíeltük az egész rendszert, azért így is kimaradt végül egy-két pálya. Ráadásul ha van terep, ami tényleg hóbiztos, és nem csak ezt mondják rá, hát ez az, szinte minden pálya 2000 méter fölött indul, sok pedig 3000 méter környékén, akár több száz méterrel afölött húzódik, és több gleccsert is magába foglal a terep. Ennek egyébként van egy sajátos velejárója: Tignes közmondásosan a leghidegebb síterep Franciaországban, erre készüljetek. Ez azt jelenti, hogy amúgy tiszta időben is mínusz 13 fok volt már a szállásnál (!) reggel és este is, így 3500 méteren simán mínusz 20 alá is süllyedhet a hőmérséklet.

Ami számunkra egy kis negatívum, hogy itt kevesebb volt az igazán hosszú csúszási lehetőség; ezt persze francia viszonylatban kell érteni, persze itt is gyakoriak a 3 kilométeres, egybefüggő pályák, de máshol azért vannak olyan terepek, ahol 8-10 kilométeren át lehet siklani felvonózás nélkül. Tignes-ben talán a leginkább ilyen a pálya legszélső része, az Aguille Percée felvonó tetejétől egészen Tignes 1550-ig, akár piroson, akár a végén zöldön. A zöld Myrtilles fák közti andalgó pálya ugyan csúszásban nem nagy élvezet, majdnem vízszintes, viszont azt hiszem, ez adja a leggyönyörűbb látképet siklás közben, amit valaha sípályán láttam, a fák között előbukkanó tóval, patakkal és a hegyekkel; egyszer érdemes végigmenni rajta csak emiatt. Viszont valamiért az Aguille Percée felvonó ezen a héten nagyon sokszor zárva volt, amit nem igazán értettünk, mert teljesen jó idő volt, szinte minden más pálya mindig nyitva volt.

Egy másik kis negatívum a táblázás: bár a 300 km nagyobb részén ez teljesen rendben van, akadnak azért problémás kereszteződések, pl. itt is, ahol a tábla szerint csak az egyik irány visz x irányba, noha valójában lehetne a másikon is menni, mert lesz még később is megfelelő kereszteződés, de pl. a Marmottes felvonó lábánál lévő nagy csomópontban nekünk hat nap alatt sem sikerült megtalálnunk mindazt, aminek a térkép és a táblák szerint ott kellene lennie (jellemzőek az olyan helyzetek, mint amikor azt mutatja, jobbra van a piros pálya, ehhez képest jobbra kizárólag zöld cölöpök látszanak).

Ami haladóknak jó így, de kezdőknek érdemes rá figyelni: a pályaszínek sokszor elég véletlenszerűek. Sok zöld, azaz a bevett szokás szerint abszolút kezdőknek való pálya indul csúcsokról, amelyeken azért nagyon nem szívesen lettem volna kétnapos kezdő, nagyon kellemesen beillenek ezek kéknek is, de pár kék pályán is vannak olyan letörések, amik rövidek ugyan, de akár feketével is jelölhetnék (elég sok megdöbbent arcot látni pl. mindig a Mangard pálya első letörésén Le Fornet felett). Ugyanez a feketékre viszont fordítva érvényes: egyébként elég jó ötlet, hogy a megszokottal ellentétben itt a fekete csíkkal jelölt pályák szinte mindegyike ratrakolt, kezelt, csak épp meredek pálya, ami nem igazán jelenthet kihívást bárkinek, aki bevállal egy piros pályát, amit pedig más pályán hívnának feketének (brutális, kezeletlen lejtőket), azt itt fekete csillagozással jelölik.

Tippjeink:

Kék: záráskor, amikor már más nem fér bele, nagyon jól el lehet még körözgetni a Tichot és a Grattalu felvonók alatt húzódó kékeken, ráadásul a Grattalu kezelője jófejségből mindig kicsit tovább nyitva tartott, hogy beleférjen még egy búcsúmenet. Szintén zárásra jó a Tommeuse felvonó alatti Creux-n körözni az utolsó felvonóig, a Tommeuse-ről már el lehet csúszni a központi buszmegállóig felvonó nélkül. A terep szélén, Le Fornet felett a Mangard lendületes kék (viszont ez a hegyoldal elég rossz adottságú, efölött nagyon-nagyon sok a sík rész, ahol botozni kell. Tipp: ha a Vallon felvonó tetejétől csúszna a faluig az ember, érdemes mindig jobbra tartani – Pré-Chemin, Vallon –, így nagy lendületet véve talán megúszható a botozás).

Piros: nekünk a két sláger, az OK és az Orange annyira nem jött be, már délelőtt is eléggé rossz állapotban voltak mindig, aki errefelé száll meg, érdemes lehet nyitás után próbálkozni vele. Jó viszont a Les Lanches alatti hosszú piros, a félreeső Arcelle, a Germain Mattis (ne tévesszen meg az első párszáz méter unalmas lankája). Egy nagyon különleges pálya: a Bellevarde-ról induló Santons (az elején a Fontaine Froide-dal együtt). Ez szokatlan módon végig egy szűk szurdokban húzódik, körén magasodó falak között, nagyon különleges a hangulata, még úgy is megéri, hogy becsúszik a faluba, és a végén lehetetlen akkora lendületet venni, hogy ne kelljen több száz métert botozni. (Viszont sajnos hiába van kiírva, hogy nehéz pálya, csak haladóknak, ennek ellenére is rengetegen bejönnek, hogy aztán az első szűkületnél halálra rémüljenek, és elzárják azok elől az utat, akik szeretnének lecsúszni, úgyhogy saját és a többiek érdekében is tényleg csak magabiztos síelők jöjjenek erre :) ). A Solaise felvonó alatt húzódó piros is jó a nap elején, de mivel ez az egyetlen út vezet vissza a pálya összes többi részére, délutánra már borzalmas állapotban van.

Fekete: a Toviére csúcsról induló Crétes – Combe Folle – Johan Clarey trióból valójában csak a Johan Clarey nevezhető feketének, az előző kettő szakasz még csak nem is piros, inkább kellemes kék. Sajnos időhiány miatt pár itt javasolt feketét kihagytunk, viszont a Face de Bellevarde számunkra az egész terep legrosszabb pályája volt: még délelőtt jöttünk le rajta, de már ekkor annyira le volt gyalulva az egész, mintha végig tükörjégen csúsznánk, irányíthatatlan lécekkel, minden élvezet nélkül, ezt nem ajánlom senkinek, vagy gyertek rögtön nyitás után. Ez egyébként a pályarendszer egy újabb kisebb negatívuma: több olyan pálya is van, ami mindenki számára kihagyhatatlan a hegyek közti átjutáshoz, így hiába a 300 kilométer, nap végén már nagyon sok helyen kell buckákon eső-kelő embereket kerülgetni vagy élvezet nélkül jégen csúszni.

A híres gleccser:

Ahogy azt korábban már többen írták, a pálya legmagasabb pontját, a La Grande Motte gleccsert tényleg csak tökéletes időben nyitják ki, és hát tudjátok, mennyire gyakori 3500 méteren a tökéletes idő… Viszont nagyon szimpatikus tőlük, hogy tényleg mindent megtesznek, hogy ide lehessen jönni: ottlétünk alatt egyik nap a Val d’Isére telefonos appról vettük észre (amit emiatt érdemes letölteni), hogy délután 2 körül mégis megnyitották az addig zárt pályát még arra a maradék másfél órára. Azonnal elindultunk, de épp a rendszer másik végén voltunk, így csak 15:35-re értünk oda, noha a Grande Motte felvonó csak 15:30-ig üzemel, de a kezelő, kezében tartva a lakatot, még megvárta az utolsó érkezőket is, így a késés ellenére is kijutottunk a csúcsra. Elképesztően gyönyörű a kilátás, tehát emiatt érdemes egyszer feljönnie mindenkinek, és kiállnia a sajnos mindig hatalmas sort a nagyon kis kapacitású felvonó előtt. Ugyanakkor a gleccseren futó pálya rövidke, csak azért a kétperces, amúgy persze kellemes csúszásért nem érdemes sokszor kiállni a hatalmas sort.

Tipp: láthatóan ezt senki nem tudja, de érdemes NEM a „hivatalos” gleccserjárattal, a hegy gyomrába fúrt metrószerű Funiculaire Perce Neige-zsel menni a gleccserre, ugyanis ez csak 20 percenként (!) egyszer jár, és ha bement a bejáraton annyi ember, amennyi elfér egy járaton, ki se nyitják az ajtót, tehát garantált minimum 40, de akár 60 perc várakozás. De ez teljesen felesleges: mellette megy a Les Lanches felvonó, annak a végétől indul a Vanoise, ami ugyanoda visz, ahová a Funiculaire, azaz eljutsz háromszor olyan gyorsan, szinte sorban állás nélkül ugyanoda. (A másik metrószerű felvonó, a Funival ezzel szemben folyamatosan jár a Bellevarde csúcsra, így oda pár perc csak a feljutás.)

Egyéb tippek:

Ha nem hüttében akarsz enni, érdemes megkeresni a térképen egy kis sörpaddal és felette tetővel jelölt piknik-szobákat (Salle Hors-Sac), ahová szabadon bevonulhatsz a szendvicseddel, van fűtés, kanapé, wifi, olcsó kávé-, ital- és snack-automata, ez mínusz 15 fokban elég jól tud jönni :) Plusz csap, vécé, kesztyűmelegítő, telefontöltő – elképesztően komfortos és persze ingyenes szobák ezek. Az egyikben még műkandalló is van :D

Hüttéből nagyon köszönjük az itteni fórumos ajánlást: a Le Fornet felett, a Col de l’Iseran csúcsnál a Cascade felvonó lábánál lévő Cascade étterem tényleg zseniális hely, valami érthetetlenül olcsón, 15 évvel ezelőtti árakon. Összehasonlításként: itt 12 euró egy napi menü (egy tál hús körettel), míg pl. a Daille felvonó fölött ugyanez 28 euró. A Cascade-ban 15 euróért akkora steaket (entrecote) adnak, mint az alkarom.

Összességében tehát: Tignes/Val d’Isére alapvetően minden igényt kielégítő síterep, ahol senki nem fog unatkozni, aki idejön, és bár az itt a fórumban megfogalmazott éles kritikák egyike sem igaz (teljesen jók a felvonók, jók a buszjáratok, lehet olcsó ételt-italt találni stb), de szerintem a fent sorolt, kisebb bosszantó tulajdonságok miatt azért azt korántsem lehet mondani, hogy tökéletes vagy a többi közül kiemelkedő síterepről lenne szó. Jó síterep, de nem éri meg azt, amennyivel drágább a többinél.
Tobi
21 élménybeszámolót írt
21
18 éve tag
Franciaország
Tignes
2022.04.11.
2013 januárjában voltam itt utoljára, akkor 5 csillagot adtam ennek a helynek. Akkor már lényegében november végétől egy permanens havazás volt, mire odaértünk január közepére, 3 méter hó volt fent és 2,5 méter Val Claretben, életemben nem láttam még annyit, mint akkor.

Most nem ez volt a helyzet, március 13-18. között síeltünk itt, és kifogtunk a téli félév kb. legmelegebb hetét, az afrikai (szaharai) homokkal együtt. Vasárnap és hétfő még viselhető volt, de keddtől csütörtökig a fagyhatár 3000 méteren volt napközben, a völgyben, 1500-on akár +12 és +14 fok is volt. Ha ehhez hozzávesszük, hogy indulásunk előtti egy hónapban összesen esett 25 cm friss hó, ez nem sok jóval kecsegtetett. Látszott már odafelé, hogy az olasz oldalon nagyobb a hó, mint a francián, és hogy eléggé le van olvadva a Nyugati-Alpok. Sokszor voltam már Franciaországban márciusban, de ennyire leolvadva még sosem láttam, főleg visszafelé volt elszomorító a látvány. (Fun fact: most jobbak a hóviszonyok, így április közepén, mint egy hónapja vola9, és az idő is azóta végig hidegebb volt.

Szóval nagy mázlink volt, hogy ilyen északra és magasra mentünk, a velünk egy busszal utazók, akik Sybelles-be és AdH-ba mentek nagyon panaszkodtak, hogy még éjjel sem fagytak ki a pályák. Nálunk ez azért megvolt. Jobb időjárás lehetett volna, de ez egy kültéri sport, benne van, hogy néha az ember kikap egy ilyet is. Nap végére sok zöld és kék pálya is már merő bucka volt, mivel sokan, akik alapból piroson vagy feketén síeltek volna, ide jöttek az erős olvadás miatt, így a kezdőknek nagyon nehéz dolguk volt. Igen, ez a rendszer nem a kezdőknek való. :D

Ez a pályarendszer még mindig nagyon jó, hatalmas és jól összekötött. Nagyon jól jött az, hogy főleg Val'd Isére-ben bőven vannak pályák 2800 méter felett, a nagyon meleg napokon, oda menekültünk, sok síelővel egyetemben. Hátránya, hogy ez volt a legmesszebb Tignes 1800-tól, ahol a szállásunk volt egy négycsillagos apartman képében. Vegyesen, felvonóval, busszal úgy 1 óra 10 perc alatt oda lehetett érni. És itt mosolygom meg azt, aki szerint nem jó itt a tömegközlekedés és nem járnak sűrűn a buszok. Ja, milyen gáz, hogy reggel és este 10-15 percenként jártak fel 2100-ra és 2100 és Val Claret között 10 percenként. Hát, nem tudom, hogy lehet ennél sűrűbb követést még értelemsebbé tenni. Persze tud kell térképet és menetrendet olvasni. Az vlaó igaz, hogy Tignes és val'd Isére között nincs síjárat, helyette naponta négyszer van kb. Volán-szerű járat. A leggyorsabban úgy lehet a völgyek közötti mozgást abszolválni, hogy Tignes 2100-ból, vagy Val Claretből fel a Toviére-csúcsra, majd lesöpörni az "OK", vagy "Orange" pályákon La Daillé-ba, majd buszra fel és elmenni Le Fornet-ig. Ott aztán felvonóra fel.

A főbb fundamentumok változatlanok:
- a Grande Motte az egyik legjobb esésű gleccser, ahol eddig valaha csak síeltem;
- az "OK" nevű pálya életem legjobb lesiklópályáka,
- a Sache nevű fekete Tignesben nagyon jó, főleg nap elején;
- a Lesserieres felvonó továbbra is zseniális
- a Signal nevű fekete Val d' Iséreben továbbra is kiváló, kihívás a felvonóval felmenni;
- a Col de L'iséran feletti pályák és gleccser jók, nagy melegben ideális menekülőút.

A hütték közül a Cascade volt csapatunk kedvence 9 éve és most is, Col de L'Iséran-hágó felett. Olcsó, bőséges és finom adagok. La Dailléban is a buszmegálló és a felvonó között volt egy jó kis hely, de szigorúan csak kiülni, a forró csokijuk zseniális (Restaurant Le Barillon Val d' Isére). A La Folie Douce a nagy zenés-táncos hely, délutéán sokszor hatalmas tömeg volt itt.

Negatívum volt a szállásunknál (CGH Résidences & Spas - Le Kalinda) az, hogy hiába volt négycsillagos, ez nem nagyon érződött. Ugyanúgy heverőágy volt a nappaliban két főnek és finoman szólva sem volt ez teljes értékű ágy, inkább pótágy. Szűk, a párna is gatya. Egy törülközőt adtak egy egész hétre úgy, hogy volt welness! :D Amúgy minden esténket ott töltöttük. A falu nem egy nagy szám, egy zenés-táncos hely van, pár bolt. Mindneképp Tignes 2100 vagy Val Claret jobb síelés szempontjából.

Pozitívum, hogy legutóbbi ottjártunk óta jó pár felvonót kicseréltek, a leglényegesebb a Toviére nevű felvonó, amit nagy kapacitásúra cserélek, ezáltal a nap eleji nagy sorok ott mérséklődtek. Összességben nem bántam ismét, hogy erre jöttünk.
Szállásunk, a Le Kalinda apartmanból a kilátás Tignes 1800-on érkezésünk napján
Susa, friss hó odafelé, a galéria végén ugyanerről a helyről egy kép, ahogy le van olvadva
Tignes 1550, az első nap jöttünk le a rendszer aljára. Távolban a víztározó.
Toviére-csúcs és a hasonló nevű felvonó.
A Solaise és a Glacier felvonók között valahol félúton, kb. 2800 méter magasan.
Nap végi erős forgalom lefelé Val
Kilátás a Grande Motte gleccserről, 3456 méter magaból.
Csúcsforgalom délután 15:00 körül a Le Foile Doche fölött
Val
Tartunk a Col de L
La Foile Douce, a hegyi zenés-táncos hely igazi nagyüzemben
Val
Restaurant Le Barillon, kiváló forró csokit adtak
Beterített mindent az ócska szaharai homok
A terep jelképe előtt, Auigille Perce.
Susa, visszafelé, teljesen leolvadva, kora tavaszi hőmérséklet volt. Ami odafele télibaát, az visszafelé egy szál póló volt.
tomika
2 élménybeszámolót írt
2
16 éve tag
Franciaország
Tignes
2020.02.24.
Sziasztok egy kis élménybeszámoló, ha ezt lehet egyáltalán élménynek nevezni:)))
Életem egyik legszürreálisabb síelésében volt részem, és sajnos csak az ellenkezőjét tudom írni, mint amit a legutolsó élménybeszámoló tartalmazott erről a terepről.
Kijutás: autó csomagokkal hungexpo buszra felpakolás-másnap repülő-majd ezt követően még potom 4,5 óra szerpentines zötyi-mötyi.
Szállás: Hotel Kalinda azzal nem volt baj,de csak a 4*-nak köszönhetően az utitársak,akiket feljebb vittek Borsat, és más egyéb bungalók" na nekik elég 90-es évek Jasnája jutott. Az időjárás egy rémálom volt vasárnap 12-ig szakadó eső 2500m-en is majd átváltott havas darába,amit nem könnyítettek meg az igen """"modern felvonók tényleg 100 idézőjelben, ugyanis kb 30 de lehet 40 évesek ezek a tákolmányok vas háttámlával jéghideg műbőr ülésekkel, és hihetetlen csiga tempóval (megkérdeztem az egyik möszijőt, hogy ugyan mondja már meg az egyik ilyen "csodának a korát és hát zavarba jött:). Na erre mondják azt,hogy az érzés megfoghatatlan és felfoghatatlan. Elmész nyugatra síelni és visszacsöppensz a 90 évek Szlovákiájába. A döbbenet akkor jött,amikor az egyik ilyen kiszuperált felvonó 20 de inkább 25 perc alatt "repített fel minket 2800-m re mindezt plexi nélkül kb 60-70 es széllel , hódarával, és némi esővel, amit egyenesen arcba kaptunk... Egyébként lemértem gps -el 6.5km/h-val repesztett:) (1 modern lift 12-13km/h -val teszi ugyanezt. Jó persze az időjárásról nem tehet senki, de az állapotokról és a körülményekről na arról igen.Itt az egyik talán legucssó beszámolóban az egyik lelkes sporttárs említést tett, hogy a síelést a folyamatosan cirkuláló minden igényt kielégítő síbuszok könnyítették meg. Na itt megállnék 1 percre.
Szóval van ugye 'tínyyy '(továbbá fonetikusan írom) 1800 ahol mi laktunk feljebb tínyy'2100 még feljebb vál kláré'':) és végül de nem utolsó sorban vál dizér":))) asszem így mondják szóval ezek között úgy történik a folyamatos cirkuláció".Tínyy 2100 és vál kláré között valóban 10 percenként de tínnyy 1800-ra 30 percenként járnak,magyarul akik lejjebb laknak, és már nem tudnak csak busszal menni hát űber ciki, és így jártak,mert amint beáll a busz iszonyat tumultus, ahol mindenki az életéért küzd (JAsna 10 éve) Na és most jön a hab a tortán. Gondoltunk egyet na nézzük meg azt a híres "lá föli duzt"tudjátok azt a pályán lévő hírös páriplészt" El sem lehet téveszteni, mert már messziről szól a csimbumcirkusz odaérvén lecsatolás, 1 kis kaja, csapatás előtt, hát mégis, ott ritkán ehet az ember fia.. 15 juroért mérik a negyed "bágettet 1 kis feltéttel:))) hát kérem szépen azé nyugaton vagyunk mégis mit képzelünk ingyé nincs kaja:) sőt ha a 8 eurós 3.3 as sör után esetleg wc-re támad kedved menni a pári hevében, hát finoman rádszólnak franciásan, hogy itt apukán fifty cent:))) Na szóval, még gondoltam picit elnézegetjük, ahogy az "érdekes" fiatalok bőrszerkóban,apácaruhában csinálják a hangulatot a teraszon,majd,azért gondoltam el kéne indulni,ugyanis mindjárt zárnak a felvonók.. na sikerült is tínny2100-ig eljutni,majd onnan busszal bődületes tolongás közepette vissza 1800-ra 20 perc várakozás után.Na és akkor most jön a meglepi,a haverék ott maradtak zárásig, és hát lecsúsztak vál dizerbe mondván ,hogy apukám az egész rendszerre van bérlet mi ingyé buszozunk,na itt jött a meglepi, busz ugyan volt de 7 juroért/per kop vitték vissza őket... Szóval akkor most mi van? Bérlethez nem jár az egész redszert áthidaló buszbérlet is????????? Na,arról említést sem tettem, minekután ez a rendszer bőven a fahatár felett terül el iszonyatosan nagy a lavinaveszély gyakorlatilag semmi nem áll útjába a lezúduló hónak. Egy ilyenbe sikerült is beleszaladni szerencsére 5 perccel később érkeztünk és maradt 2 m hely a hótömeg mellett elsíelni, hát nem volt 1 felemelő látvány, mert mi van ha előbb érek oda...Azt el is felejtettem leírni, ha ez még nem elég,hogy valakinek kedvet csináljak,izgi hajnalban arra ébredni, hogy kitört a 3.világháború ugyanis itt az a szokás,hogy a hegybe fúrt gázágyúkkal robbantják le a lavinákat, aminek olyan hangja van, hogy beleremeg az egész épület..
Szóval azért tök jó elmondhatom, hogy síelni voltam khmm Franciába érted:))) repülővel érted,de kb ennyi:))
Ja és egy jótanács vagy vigyél magaddal iszonyat mennyiségű kaját, vagy jól kitömött master cardot ugyanis a hegyen lévő magukat spar-nak mondó nem tom mik enyhén szólva is kimerítik a pofátlanság netovábbját bemész és nem fogsz hinni a szemednek, de majd meglátod.)))) 1 ismerősömék máshol voltak franciában nekik a pálya közelében sikerült találniuk valami helyi bótocskát na ott hasonló árak voltak, mint nálunk asszem, de ök nem tinnyy-ben voltak...
Na szóval kinek ajánlom:akik nagyot akarnak mondani és posztolni akarnak féjszre, hogy vazzee repcsivel vótunk csúszni
-akiket lenyűgöz a gigantikus méretű pályarendszer(az tényleg brutál nagy)
-akik szeretnek fél órát sorban állni egy 8 eurós sörért a hüttékben
-akik szeretnék elhitetni magukkal,hogy a tényleg olcsó (síbérlet,szállás,repülő) nem bosszulja meg magát ha beülsz bárhova fogyasztani
-akik szeretik az elavult már már balkáni felvonókat

Akinek nem ajánlom:szeretik a gyors igényes modern felvonókat
-akik szeretnék átélni a modern 21. sz-i síelés örömeit

Szóval végszóként még csak annyit,hogy 500-800 km-re bárhol találunk osztrákiában is 150-280 km egybefüggő rendszereket.Igaz a bérlet valóban drágább,de ez tükrözi a minőségi szolgáltatásokat (ami itt nem igazán volt) is, én személy szerint valószínűleg maradok a szomszédban:))
bongi
5 élménybeszámolót írt
5
15 éve tag
Franciaország
Tignes
2018.02.04.
Jan. 27-febr. 03. között életünk legjobb síélményét szereztük a területen. Ezt nyilván megalapozta a 280-400 cm közötti hó, a ragyogó napsütés és az, hogy ebben az időszakban láthatóan nem volt teltház. 40nm-es, felújított két szobás apartmant foglaltam 600 euróért Tignes Lavachet-ben a Tour Du Lac-ban (besiklás az erkélyen keresztül!). Fullos konyha, meleg, tisztaság, szóval jó választás volt. Pályaszállás, de feketén közelíthető meg, ezért a család szempontjából jó volt a ház előtt 5 percenként megálló síbusz (Val Claret-Tignes 2100).
A felvonók alapjában gyorsak és modernek, de van néhány jól karbantartott régi, valamint cseréért könyörgő ósdi is (Grand Huit, ez zárás előtt kerülendő!, Col Des Ves, Vallon) A lift-, és pályarendszer átlátható, logikus. További segítség a folyamatosan cirkuláló busz. A pályák többsége nagy magasságban fut gyönyörű kilátással és kiváló, természetes hótakaróval. Aki szereti a síhintát, vagy síkört itt mindkettőre talál alkalmat. A lehullott óriási hó miatt a hóágyúzásról nem tudok véleményt alkotni.
Saját pálya Top listám:
1. Arcelle
2. Sache (délelőtt)
3. Dahu-Double M
4. OK
Kihívás: FACE
A legkeményebbek: Foret, Leisse (Chopok dél ’89)
A legjobb családi pálya: Genepy-Prariond
A családi kör: Fresse-Fresse-Borsat-Genepy-Grand Pré-Grand Pré-Fontaine Froide-Verte-Tommeusses-Henri
Tipp: Pramecou
Off piste: gyakorlatilag bárhol, csak a bátorság és a tudás szab határt.
Zárásig kiváló minőségű pályák: Toviere és Grand Pré közötti és a Tetté de Solaise feletti területek.
Nem a legjobb: Sache alja délután, Trolles szűkülete záráskor, Val’d Isere felvonó csomópontjának elérése komoly sífutást igényel néhány pályáról.
Szuper a gyors Funiculaire és a Funival, de a bevarrott címeres Solaise-re vivő, fekete kabinos lift nálam mindent vitt.
A legjobb élményelem: Leissieres felvonó
Nemcsak síelőknek: Teté de Soalise, Toviere.
Sajnos pechünkre a gleccserre vivő nagykabinos egész héten karbantartás alatt volt, bár nem biztos, de mintha azt olvastam volna, hogy kabint cserélnek rajta.
Sífutópályák, koripálya, kutyás szánok, esti szánkózás 3km pályán, tandem ugrás, magaslati sétautak stb.-stb. A fürdőkben (Lagon, Aquasportif) nem túl meleg a víz, de síbérlettel ingyenesek, a wellness részleg 12,5 euró.
Pécsről, oda és vissza is 12-13 óra volt az út. Hazafelé szombat reggel 8.20-as indulással alig több, mint egy óra alatt el tudtuk érni az AVIA olcsó(bb) benzinkútját Albertville-ben, ami után már nincs dugó.
Ez egy más dimenzió, osztályzat: csillagos 6-os! Bármikor visszatérnék.
arsenal
28 élménybeszámolót írt
28
18 éve tag
Franciaország
Tignes
2013.02.18.
Mi is megjártuk Tignes-t Február első hetében szintén Skilines-szal. Nem volt zökkenőmentes az út mivel a busz rossz műszaki állapota miatt kétszer is meg kellett állni rövid időre már Magyarországon, ennek ellenére továbbhaladtunk. Majd aztán Olaszországban, már közel a francia határhoz két alagút között hirtelen füstölve megálltunk egy viadukton. Innen rendőri segítséggel legurultunk egy oázishoz ami teljesen zárva volt a mosdó kivételével, majd itt dekkoltunk 5 órát míg jött egy busz ami már végzett a franciáknál és felvitt minket.


Szállásunk Val Claret negyedben volt, mégpedig a Bollin nevű apartmanházban. Egy felől a lifttől pár méterre voltunk ami igen kedvező, másrészt mivel a település széle volt ezért eléggé hűvös volt az apartmanban a működő fűtés ellenére. Szerencsére a villanytűzhellyel feltaláltuk magunkat.

Maga Val Claret nem egy szép település, de azt meg kell hagyni az örökségeket próbálják minél jobban eltakarni szóval nem olyan vészes, sőt a főutca egész hangulatos. Mi a Sherpa boltba jártunk vásárolni, reggelit pedig a bolt melletti pékségben szereztük be (bagett 1,1€, croissaint 1€)

Reggel érdemes korán menni mivel a Bollin/Fresse, Tichot illetve a Les Lanches alján nagy sorok alakulhatnak ki. Ez utóbbi lift alatt futó double M pálya reggel nagyon ajánlott szépen meglehet rajta ereszteni, később már nagyon telítődik. Ha friss porhó van érdemes feldöcögni a Col Des Ves felvonóval, főleg a jobb oldalán lehet szépen szűzhavazni. Kiemelném még a L' Aiguille Percce -egyébkénr gyönyörű- csúcsról induló cyclamen nevű pályát ami fenséges panorámát kínál. A csúcsról a másik irányba haladva érhetjük el a sache pályát ami különösen ajánlott, nehézsége azért igen erős túlzás, hogy végig fekete. Ezután megérkezünk Les Brevieres-be amit látszik, hogy az utóbbi években dobtak fel modern liftekkel. Itt mindig kevesen vannak pl. a Boisses nevű új kabinoson alig van ember, nem lett volna rossz az a lift a Marais ülőliftje helyett.

A parádés hóviszonyokat a kezeletlen feketéken (Golf, oeillett) meglehetett tekinteni. A pálya közepén a leszúrt bot teljesen elmerült a hóban. A Toviere csúcsot érdemes a Val Claret-i Tufs felvonóval megközelíteni mint a kényelmetlen és gyakran sorbanállós Aeroski-vel. Szerencsére jövőre már egy hipermodern új lift váltja majd fel. Ezen a hegytetőn illetve a Tignesbe vezető szűk trolles pályán gyakran alakul ki tumultus.


Val D' Isére egy pár fokkal szebb település mint a fenti szomszédok. Aki szeret erdőben kalandozni annak ajánlott a legszélén a triffolet, a "pályázóknak" pedig az "ok" nevű pálya. Érdemes kiprónálni a Funiculart, szinten hihetetlen, hogy 4 és fél per alatt felrepít a Bellevarde csúcsra. Ha már itt az ember akkor érdemes lejönni a Face pályán, ami az elején szűk, majd a végén kiszélesedik ezt a szakaszt ismerhetjük a FIS világkupa versenyről. Még tovább haladva ajánlott a kis eldugott "arcelle" pálya a Manchet Express mellett, amely meglepően hosszú főleg a térképre ránézve. Csodás panorámát nyújt a kacskaringós "Germain Mattis" nevű pálya is és a legszélén fekvő "mangard" nevű kék pálya is. A Vallon De L' Iseren lifttel feldöcögve érhetjük el a Col De L'Iseran-t ahol a Cascade express alatt a természetesen ugratókon lehet bohóckodni a hatalmas hóban. Innen Tignes felé a híres/hírhedt Leissieres lifttel juthatunk fel. Sajnos mikor mi mentünk vele ködös idő volt.

Ha már időjárás, sajnos nem volt tökéletes az idő, igencsak februári volt, de azért szerencsére a végére kisütött a nap amikor mi is egyből nekivágtunk a Grande Motte-nak, aminek a tetején meglepő szélcsend fogadott minket azonban a pár másodperc alatt lemerülő telefonok és fényképezők figyelmeztettek a hidegre. (reggel a Les Lanches tetején 2800 méteren -20 fok volt)
Innen a glacier nevű piros pályán fantasztikus minőségű hó fogadott minket, kár, hogy nem volt gyakrabban nyitva.
L
Carline (Tignes)
Úton a Col Des Ves lifttel (Tignes)
A fekete pramecou (Tignes)
Toviere csúcs távolról
Toviere szintén
Piros pavot útban Les Brevieres felé
Piros cyclamen
stade Olympique de Bellevarde (Val d
A kék "mangard", Val d
Funicular felső állomás
Le Fornet, Val d
Funival, Val d
Reggel Tignesben.
Les Lanches tetején, hattérben Val Claret
La Grande Motte
Les Lanches (Tignes)
Tobi
21 élménybeszámolót írt
21
18 éve tag
Franciaország
Tignes
2013.02.10.
Tignes - Val d'Isere 2013. február 1-10. között. Évek óta terveztük, hogy elmegyünk Franciaország és Európa egyik TOP-terepére és most összejött. Gyakorlatilag a gimnáziumi még Szlovákiába járó társaságunk adta a magot, 18-an gördültünk nyugatnak. Az odaút teljesen kellemesen telt, habár este 11-kor még csak Siófok magasságában voltunk. A busz kényelmes volt, erős, modern.

Torinót elhagyva már Oulx felett esett a hó, látszott, hogy a hóból hiány nem lesz. Orelle-ben kiraktuk a 3 völgybe tartókat és irány Tignes. Simán feljutottunk, habár a hó esett, a forgalom minimális volt.

Val Claretben volt a szállásunk egy 12-es(!) és egy 6-os apartman képében. Hát finoman szólva, még francia viszonylatban is kicsi és elavult volt, tipikusan a 70-es évek funkcionalista stílusa köszöntött vissza ránk. A fűtés gyenge, minden tiszta pára, a falak "izzadtak". Hát na, kibírtuk.

Ottlétünk alatt kb. 5 napon át esett a hó kisebb-nagyobb szünetekkel, vasárnaptól szerdáig, szerda délelőtt tiszta volt. Csütörtöktől péntek hajnalig szakadt a hó, míg pénteken, utolsó napon végre egész nap verőfényes napsütés és tiszta hideg volt. Szinte imádkoztunk már egy ilyen időért. Amúgy életemben nem láttam ennyi havat, "lent" hozzávetőlegesen 1,5-2 méter, míg fent 3 méter körülire saccoltuk. Tény, hogy kővel nem találkoztunk ottlétünk alatt.

Tignes:
Az egész egy katlanban fekszik, ezért talán jobban szélvédett, mint Val d' Isere, amit ellensúlyoz magasabb fekvése, nincs meg az erdők szélvédése. Jó, hogy minden a központ felé lejt, így kezdőbb síelőknek sem kell állandóan térképezni. A katlan nyugati oldala (térképen a jobb oldal) igen népszerű, viszonylag sok síelő volt rajta mindig, mivel itt zömében kék és piros pályák futottak le aránylag egyszerű vonalvezetéssel. A L' Agille Perce-nél van a híres fül, avagy barlangmaradvány, Tignes jelképe. Gyönyörű a kilátás, érdemes felmenni. Ezen pályák köze, amik itt fekszenek ideálisak off-piste-re, de ez így van gyakorlatilag az egész rendszerrel is. A lefelé, Les Breveries-be vezető piros és feka pálya (Sache) kiváló, de korán kell menni, mert nagy meredeksége és északi fekvése miat hamar jegesedik. Lentről kiválóan látszik a gát is.

A Grand Motte gleccser aljáig a legegyszerűbb a funicular-ral felmenni Val Claretből, amely gyors, kényelmes és nagy kapacitású hegyivasút. Viszont csak 9:30-kor nyit, ez turnusváltások kezdetén általában látszik is, sok a tanácstalan síelő, akik várják a nyitást. Az innen levivő pályákon mindig nagy tömeg volt. Magát a gleccsert csak nagyon tiszta időben nyitják meg, a vasút meg csak 3032 m-ig, az aljáig jár, mi is sem tudtunk rá felmenni egészen péntek délutánig.

A Toviere (2704 m) a rendszer egyik sarokpontja, központi rendkívül fontos csúcsa. Gyakorlatilag mindenki, aki nyugat-keleti irányban halad és Tignes és Val d' Isere között akar haladni, annak itt át kell mennie, ezen felül még sok pálya indul innen és több hütte is található itt. Egyszóval csúcsforgalom van állandóan, 3 nagy kapacitású felvonó önti ide a síelőket, és maga a csúcs teteje sem túl nagy, így gyakorlatilag állandó jelenség a tömeg. A Tovieréről zömében kék pályák visznek le, amik reggel-délelőtt még jók, de késő délutánra az óriási terhelés hatására erősen jegesednek-buckásodnak, el se hinné az ember, hogy reggel ezen síelt?

Tignes 1800, 2100 és Val Claret között sűrű autóbuszforgalom van, kb. 5 percenként járnak a modern gépek. Erre nagy szükség is van, ugyanis nehéz és körülményes a településenkénti eljutás, nincs közvetlen Val Claret - Tignes 2100-1800-1550 sípálya. Soha nem szerettem síterepen buszozni, de itt pozitív csalódás ért, nagyon sűrűn és gyorsan járnak a buszok.

Val d'Isére:
Teljesen más, mint Tignes. Nem a modern nagy apartmanok jellemzik, hanem a kisebb, kőből és fából készült szállások. Itt 4 völgy szabdalja a terepet, teljesen változatos. Itt a Rocher de Bellevarde a rendszer egyik sarokköve, hasonló funkciót tölt be, mint odaát Toviere. Csapatunk kedvence az innen levezető OK nevű piros pálya volt. Elképesztően jó vonalvezetés, jó lejtés, tényleg 10/10, életem talán legjobb lesiklópályája. A mellette párhuzamosan jövő kék és pirosak valamint fekete nem olyan jók. Leérve La Daile-be a Funival nevű felvonó jó gyorsan felröpít, itt délelőttönként jó volt pörögni, a pályák errefelé még délután is tartották magukat. A Bellevarderől lejövő, Val d'Iseré-be tartó pályák nem voltak kedvenceink, ugyanez elmondható a Solaise nevű csúcsról lefutó pályákról is is. A Face nevű olimpiai fekete egyébként jó, de csak délelőtt. Egy völggyel arrébb jobb a helyzet, az Arcelle nevű piros eldugatott pályája szintén nagyon jó volt még délután is. A Lesserriers nevű felvonót mindenkinek ki kell próbálnia egyszer az életében, olyan élmény ahogy átbukik nagy sebességgel a gerincen.

Ez amúgy az egész rendszer egyik gyenge pontja, hogy sok időt vesz el Iserében a völgyek közötti hintázás. Ezt úgy oldottuk meg, hogy reggel sível fel Toviere, majd le La Daile, innen buszoztunk Le Fornet-ig.

A Le Fornet-völgy csapatunk másik kedvence volt, az alsó kékek remekek, a Signal felvonók tetejéről egészen letoltuk off-pistével Le Fornet-ig, ami 850 m-es szintkülönbség. A Col d' Iseran hágótól felfelé (ami nyáron hágóút, az Alpok legmagasabb kiépített hágója) kiváló piros pályák vannak a gleccseren és mellette, ott is sokat pörögtünk. Illetve itt van egy nagyon olcsó hütte is, érdemes betérni. Ide már kevesebb síző jut, ezért a pályák egész nap kiválóak.

Pénteken meghallgatásra találtak imáink, délután kinyitott a Grand Motte! Most-vagy-soha alapon 1 órán vártunk, de végre fenn voltunk! Elképesztő hóviszonyok, ratrak nyomok 16 órakor a pályán, -23 fok, a Mont Blanc látképe... A non plus ultra. Nagyon jó pályák voltak fönt, kár, hogy csak egyszer volt alkalmunk kipróbálni.

Hazaúton Albertvillét 4 óra alatt értük el a turnusváltás okozta dugó miatt, Triesztnél kifogyott a buszból a diesel, 1 órát rohadtunk a hidegben, de megérte.

Pozitívumok: Nagy magasság, rendkívül kedvező off-piste lehetőségek, jó pályakezelés, jó vonalvezetésű pályák, nagy kapacitású felvonók, szép táj.

Negatívum: Val Claret-i szállások minősége, kevés bolt, völgyek közti átjutás időigényes.

Ment az 5 csillag.
Reggel 08:00 tájban a lemenő Hold Val Claret városrészből fényképezve
Grande Motte, 3656 m
Rocher de Bellevarde 2827 m
Tignes 2100 látképe a Toviére-csúcsról 2704 m
Off -piste 2500 méter magasan: előtérben Le Fornet, háttérben Val d
Val Claret látképe Tignes 2100-ból
Face olimpiai feketepálya Val d
10-Breverriers.jpg
Grande Motte csúcsa délután 15 órakor
A Mont Blanc a Grande Mottéról
Tignes híres látványa, a "fül"
A L
A Sache nevű fekete pálya Les Breveriers-nél
Rálátás Le Fornet (1930 m) házaira off-piste közben
A gát látványa Les breveriers-nél (1550 m)
Óriási magasságkülönbségek (1550 - 3700)
A képen az Orion és a Göncölszekér
Val Claret városrész a Toviére-ről
Xero
12 élménybeszámolót írt
12
16 éve tag
Franciaország
Tignes
2012.08.31.
A megkésett beszámoló (ami megmaradt):


A szállásunk Tignes Val Claret településén volt. Jellemzően mindenki ide kerül, hiszen itt vannak a low cost apartmanok többségben. A szállás a település központjában volt a Toviere oldalában. Az apartman kényelmes volt és jól felszerelt francia viszonylatban. A 6 fős apartmanban egy normál méretű francia ágyas szoba, egy előszoba benne egy emeletes ággyal és egy nappali-étkező-konyha részb kihúzhatós ágy volt. Az erkélyről a látvány sem volt rossz, bár a harmadikon tanyázó többiek azért ilyen szempontból jobban jártak.


A Sherpa 50m-re, a szórakozóhelyek 100-400m-re voltak. Lényegében az utca egy bevásárló utca, szóval nagy gond nincs.


A legközelebbi felvonókhoz mindenképpen sétálni kellett reggelente kb 4-500m-t a végén minimálisan fölfelé. Innen vagy felültünk a Tufs-re, vagy lecsúsztunk kicsit a Tichot-ig. Ez utóbbi résszel kezdeném.

A térkép jobb oldali része leginkább a funpark miatt érdekes. Nagyon jól kiépített, nem túl zsúfolt és több nehézségi fokú vonal is van rajta. Jó muri, bár egyszer sikerült pofára esni (Ne próbálkozzatok az ugrás közben a levegőben leérintett csőrrel. Előbb utóbb úgyis leakad. Tapasztalat.) Van egy Big Air párnás ugrató is. Ez kötelező. Jó móka.

A funpark mellett kellemes széles kék pálya húzódik, bemelegítésre, gyakorlásra kiváló.

A funpark aljából megy fel balra a Col des ves. Ennek a tetejéről vissza lehet csúszni egy közepes feketén, de a jobbik választás a szaggatott fekete. Igazi kis szűzhavazó paradicsom.

Ha elindulunk a funpark-tól jobbra a térképen, akkor közepes-piros kékeken eljuthatunk a Sache tetejéig. A társaságból két srác úgy gondolta egyik nap, hogy jó móka lesz letérni róla board-al és szinte teljesen lemenni a térképről. Halál közeli élményük volt, lévén egy 10-15 méteres szakadék előtt éppen hogy megálltak. Vissza kellett mászni az igencsak meredek falon és kis hasadékokon hátsón lecsúszni.

Másnap mi is arra mentünk. Én csak az erdőbe csúsztam be a pályáról, de én is megjártam. A többiek egy laza fél órát vártak rám. :)
Ettől függetlenül nagyon jó pálya, csak javasolni tudom. A végén egy jó forraltbor társaságában a gát látványa a jutalom.

Innen mehetünk is vissza a Sache felvonóval, ahonnan kellemes piroson tudunk lecsúszni Tignes-be, ahol egy aranyos kis szinkron pályához érkezünk. Itt is el lehet bolondozni.
Innen vagy felmegyünk kicsit és hazacsúszunk vagy átszállunk a Tufs felvonóra a Toviere-ig.

Innen kis libalegelőn lecsúszunk a Marmottes felvonóig, vagy lemegyünk egészen La Daille-ig.
Itt van egy piszkosul jó piros és fekete pálya Coupe du Monde és stade de compétition-raye névvel. Ez sokat mond el róla. Az egyik napomat szinte végig itt töltöttem. Alig vannak rajta és rettentő jó a vonala.

Innen vagy visszamegyünk a felvonóval és a Folie Douce hüttébe érkezünk, vagy felszállunk a vasútra és felmegyünk a Rocher de Bellevarde-ra. Ez utóbbival folytassuk.

Ha felértünk a vasúttal, máris indulhat a móka az olimpiai feketén. Elsőre "orromigselátokködben" mentünk rajta. Nem volt vicces. Másodikra már nagyon kellemes pálya volt. Van benne kihívás.

Innen a Solaris Express-el megyünk tovább, majd föl a Glacier Express-el, és onnan tovább a Leissieres Express-el. Ez utóbbi érdekes, mert a gerince olyan közel megy a talajhoz, hogy simán ki lehet ugrani menet közben a szűzhóba. :)
Ha innen átcsúszunk a Signal felvonóhoz, akkor a gerinc bal oldalán ismét szűzhavazó paradicsom vár "meghalsztáblával".
A móka vége a Fornet felvonónál van.

Mi kb ennyit láttunk a terepből, bár nyilván nem írtam le mindent részletesen. Mindenhol vannak kellemes szakaszok, de amit ki kell emelni azok a következő pályák:
-Face Olympique de Bellevarde
-Coupe du Monde
-triffolet
-Guerlain Chicherit
-golf (ha fel tudtok rá jutni)
-le mur - merles
-bleuets
-sache
-archosses - chardons - pavot

A glecserre sajnos nem tudtunk feljutni, mert vagy az idő miatt lezárták, vagy mire észrevettük, hogy megy a nagy kabinos és odaértünk, már bezárt.

A szórakozási lehetőségek kiválóak. A már említett Folie Douce-ban piszok jó aprés ski partik voltak. Élő zene, dj, pia. Az egyetlen probléma, hogy 5 körül lépni kellett a felvonók miatt.
Val Claret-ban több disco is van. Mi a felvonókhoz vezető útnál jobbra tértünk, majd balra egy épület alá. Az árak nem vészesek, a zene jó.
Elsőre mi is csak néztünk, hogy merre kéne menni, de pár francia lánykával szóba elegyedve megvoltak az idegenvezetőink. :)

Többen a társaságból lementek Tignes-be az ingyenes busz járattal fürdeni-szaunázni, de mi inkább a pálinkát pusztítottuk ennyi csúszás után. Nekünk picit macerásnak tűnt ez a része a dolognak.

Az árak a megszokottak a boltban és a szórakozó helyeken is. A két meredek ár a sache aljában elfogyasztott 15€-s forraltbor, és a Grande Motte alsó állomásánál kikért 10€-s sör volt. Ez utóbbi még kikerülhető, de a sache aljában nem nagyon van választása a szomjas sízőnek a megpróbáltatások után. :)

Ha bármi kérdés van szívesen megválaszolom, mert nyilván nem tudtam kitérni mindenre és nem is olyan pontosak már az emlékeim sem.

Aki ide utazik idén, annak jó utat, nem fog csalódni. Egyik kedvenc terepem. ;)

ui: Pár saját video:
Folie Douce:
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:

Big Air:
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:

Kattints a képre a videó megtekintéséhez:

Big Air "érdekesen":
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:
(na hol a hiba? >:) )

Picike album: https://sielok.hu/fotoalbum/tignes-...2012-02/galeria/
Békássy Szabolcs
10 élménybeszámolót írt
10
19 éve tag
Franciaország
Tignes
2011.07.24.
Sziasztok!

Július elején egy hetet töltöttünk Tignes Val Claret városrészben. A hat napból két napot síeléssel töltöttünk, így megismerkedtünk Európa egyik legnagyobb egész nyáron nyitva tartó gleccser pályarendszerével. Tignes egy un. Sport Tignes kártyával csábította idén a vendégeket, ennek keretében lehetőségünk volt kipróbálni a downhill kerékpározást is. A szálláshoz személyenként járó sport kártya keretében több alkalommal ingyenesen használhattuk a Lagon élményfürdőt, két felvonót (a túrákhoz, valamint biciklizéshez), számtalan sportolási lehetőség közül választhattunk (tenisz, mini golf stb...), valamint a csodálatos tignesi tavon vízibiciklizhettünk. A Grande Motte gleccserre a Val Claretből induló hegyi vasút repít fel 7 perc alatt(Európa leggyorsabb hegyi vasútja)3000 m-re felérve elénk tárul a Grande Motte csúcsa, és az onnan levezető széles, még nyáron is minden igényt kielégítő pályák sora. A Funiculaire tetejétől egy nagy kabinos felvonóval juthatunk fel a csúcsra. Ezen kívül 5 csákányos, egy négy üléses és egy két üléses felvonó áll a rendelkezésünkre. A besíelhető pályák hossza 25 km, a szintkülönbség (2700-3500 m-ig) pedig 800 m!! Ez nyári viszonylatban nagyon jónak mondható. A nyári gleccser nyitvatartás 7 órától 13 óráig terjed. A hóviszonyok kiválóak voltak. (köszönhetően a június eleji hatalmas havazásnak) Megismerkedhettünk a nyári Tignes-vel, valamint Val D'Iserrel, s a felvonók és pályák sokaságát látva ( ahol most tehenek legelésztek és mormoták ugráltak) alig várom, hogy egyszer télen is visszatérjek a 300 km-es pályarendszerre :):)

Fotóalbum: https://sielok.hu/fotoalbum/tignes-...2011-julius/galeria/
Koty
6 élménybeszámolót írt
6
18 éve tag
Franciaország
Tignes
2011.02.07.
Második francia síelésemen Tignes - Val d'Isere síterepét volt szerencsém tesztelni, ráadásul szikrázó, napsütéses időben.
Bár egy hónapja nem esett friss hó, a gleccser pályák melletti területeken még így is lehetett kb. 30 cm-es porhavat találni - igaz a szűz területekért 40-50 perces kimerítő kitérőt kellett tenni. Nem is mentem el ilyen messzire csak egyszer, aztán maradtam inkább a pályán ( 300 km ! ) a többiekkel, illetve közvetlen a pályák melletti összetúrt, letaposott lejtőket választottam.
Sajnos csak az utólsó napon tévedtünk rá a snowpark ugratóira. Nagy élmény volt a párnás, nagy ugratón próbálkozni a hátraszaltóval.
Eddig ez a legjobb síterep, amelyen valaha jártam.

Képek:
https://sielok.hu/fotoalbum/tignes-...koty/galeria/
sanovit1
2 élménybeszámolót írt
2
19 éve tag
Franciaország
Tignes
2010.02.14.
2010.01.09-16 Tignes
Röviden: tökéletes hét volt, csodálatos pályák,sok sielés (sikerült kihasználna a nagy bérlet minden előnyét ),az időjárás is összeségében kedvező volt. A szállással teljes mértékben meg voltunk elégedve, hatan béreltünk egy kilencfős app.-t, helyhiányban nem szenvedtünk.Ennyi plusz kiadást érdemes hozzátenni, elhanyagolható az összköltséghez képest.Nekem ( ill. társaságunknak ) ismét 100% bejött Franciao.
Jövőre ismét megyünk egy hétre.Travellines szervezte, minden o.k. volt , korrekt, segitőkész volt az iroda.
Csak javasolni tudom mindenkinek. Nemsokára feltöltöm a fotókat is.

Üdv.mindenkinek :Pisti
Gabriel
3 élménybeszámolót írt
3
16 éve tag
Franciaország
Tignes
2010.01.21.
Sziasztok!!
Január 10-től 15-ig síeltünk Espace Killy-ben. Idén sem csalódtunk :) Sőt, még jobb volt mint tavaly! 6 napból, 5 napot sütött a nap, kék volt az ég... pompás volt! 1 napon havazott (szerdán), 1-2 órás síelés után pihengettünk, wellness-ben voltunk.

Idén Le Lac-ban laktunk a Hotel le Bec Rouge-ban a 7-ik emeleten, káprázatos kilátással. A szobánk sokkal jobb volt mint tavaly Val Claretban.

További újdonság még az volt, hogy az Espace Killy-s síbérlettel, ingyenes volt a belépés a Le Lac-ban lévő Le Lagon wellness centrum medencés részébe (úszómedence+élménymedence, csúszdákkal).

Ha a szaunás+jakuzzis részre akartunk menni, kellet fizetni + 10 eurót.

Ha érdekelne még valakit némi infó, írjon :)


Gábor
cesar
1 élménybeszámolót írt
1
16 éve tag
Franciaország
Tignes
2009.12.30.
Üdv a sielő társaknak!
Hogy merre menjünk Tignesbe?
Én dec. 5-én vittem egy csoportot.Torino, Frejus alagut, Albertville útvonalon. Bp- Tignes Val Claret 1520km :( Csak tankolni álltam meg . Mikrobusszal 110-120 km/h-val 21 óra volt. Nagyon vártam a megérkezést.
Pályadíj + alagút >220 Euro.
Saját tapasztalatom szerint km-ben kicsivel rövidebb A,D,CH útvonal,és haladósabb is.
De minden útvonaltrevező ELLENÉRE a következő útvonalat javaslom: Passau, Deggendorf, München, Stuttgart, Karlsruhe, Bazel, Genf,Tignes.
Kb. 100 km-el hosszab, de kb.:45- 50 euro osztrák+ svájci matricával együtt.
Nos ez az öszz. negatív ami Tgnes számlájára írható.
A pályák kitűnőek, hó és a táj csodás. December elején minden felvonó és pálya nyitva volt, ami nem csoda ugyanis a legalsó pálya is 1900m felett van , de a zöme 2500 m körül.
Csak jót tudok írni midenről.
A szállás természetesen franciásan kicsi , de mindenért kárpótol, hogy reggel háztól csúszol a felvonóig este pedig vissza.
Nos mindenkinek ajánlom!
Sok kellemes csúszást mindenkinek!
Gabriel
3 élménybeszámolót írt
3
16 éve tag
Franciaország
Tignes
2009.01.14.
Vasárnap reggel értünk haza. Nagyon szuper volt a síelés! Az idő is jó volt! 3 napig napsütés volt, 2 nap nagyon gyenge havazás, de láthatóság jó volt... és csak egy nap volt olyan gyenge (köd,szél...). Első nap balhé volt a szobákkal, de aztán minden okés volt. Végül a Bollin felvonó melleti apartmanban voltunk.
Esténként egy csomó Supermant,Batmant,tündért...és egyébb marhaságot láttunk rohangálni erre-arra :-D De lehetett velük találkozni síelés közben is...igen, ezek voltak a britt fiatalok. Rengetegen voltak. Még skót szoknyában is síelt egy-két állat :-D
Január 4-9 között megrendezték a Tignes Airwaves 5-ik évfordulóját. Nagyon hangulatos, és elképesztő volt amit műveltek a versenyzők :-o :-)
fanya
1 élménybeszámolót írt
1
16 éve tag
Franciaország
Tignes
2008.03.30.
Márc. 22-től töltöttünk egy hetet Tignesben, és egy 6 napos Espace Killy bérlettel a zsebünkben hódítottuk meg a környéket. Az összegzés: 6 napból 1 délelőtt és 1 du. volt rossz idő(köd,csak vakláltunk), ezt kivéve ezerrel sütött a nap. Szinte minden reggelre esett friss hó, végig porhó és enyhe minuszok, szóval ideális körülmények. Kicsit sokan voltak, ami reggel a felvonók nyitásánál és du. a hazafelé sielésnél okozott pár perces "gondot".
Pályák minden reggelre legyalulva, mellettük lehetett szűzhavazni is.
Csodás volt, Tignes és Val d'Isere hegyei még mindig gyönyörűek:)
reggeli-tajkep.jpg
Tignes-Sziklak.jpg
utban-hazafele.jpg
hovastagsag.jpg
Te is írnál beszámolót? Nem kell mást tenned, csak regisztrálni, és leírni az élményeidet . A szerkesztőség az informatív írásokat kiemeli és beszámolóként a síterephez csatolja.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE