Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

Élménybeszámolók: Tignes síterep leírás cikk fotóalbum videó fórum

Értékelés:     
    
Átlagos érték 194 szavazat alapján 4.9.
Alább a síterep fórumából kiemelt írások olvashatóak.
2018.02.04. bongi
Jan. 27-febr. 03. között életünk legjobb síélményét szereztük a területen. Ezt nyilván megalapozta a 280-400 cm közötti hó, a ragyogó napsütés és az, hogy ebben az időszakban láthatóan nem volt teltház. 40nm-es, felújított két szobás apartmant foglaltam 600 euróért Tignes Lavachet-ben a Tour Du Lac-ban (besiklás az erkélyen keresztül!). Fullos konyha, meleg, tisztaság, szóval jó választás volt. Pályaszállás, de feketén közelíthető meg, ezért a család szempontjából jó volt a ház előtt 5 percenként megálló síbusz (Val Claret-Tignes 2100).
A felvonók alapjában gyorsak és modernek, de van néhány jól karbantartott régi, valamint cseréért könyörgő ósdi is (Grand Huit, ez zárás előtt kerülendő!, Col Des Ves, Vallon) A lift-, és pályarendszer átlátható, logikus. További segítség a folyamatosan cirkuláló busz. A pályák többsége nagy magasságban fut gyönyörű kilátással és kiváló, természetes hótakaróval. Aki szereti a síhintát, vagy síkört itt mindkettőre talál alkalmat. A lehullott óriási hó miatt a hóágyúzásról nem tudok véleményt alkotni.
Saját pálya Top listám:
1. Arcelle
2. Sache (délelőtt)
3. Dahu-Double M
4. OK
Kihívás: FACE
A legkeményebbek: Foret, Leisse (Chopok dél ’89)
A legjobb családi pálya: Genepy-Prariond
A családi kör: Fresse-Fresse-Borsat-Genepy-Grand Pré-Grand Pré-Fontaine Froide-Verte-Tommeusses-Henri
Tipp: Pramecou
Off piste: gyakorlatilag bárhol, csak a bátorság és a tudás szab határt.
Zárásig kiváló minőségű pályák: Toviere és Grand Pré közötti és a Tetté de Solaise feletti területek.
Nem a legjobb: Sache alja délután, Trolles szűkülete záráskor, Val’d Isere felvonó csomópontjának elérése komoly sífutást igényel néhány pályáról.
Szuper a gyors Funiculaire és a Funival, de a bevarrott címeres Solaise-re vivő, fekete kabinos lift nálam mindent vitt.
A legjobb élményelem: Leissieres felvonó
Nemcsak síelőknek: Teté de Soalise, Toviere.
Sajnos pechünkre a gleccserre vivő nagykabinos egész héten karbantartás alatt volt, bár nem biztos, de mintha azt olvastam volna, hogy kabint cserélnek rajta.
Sífutópályák, koripálya, kutyás szánok, esti szánkózás 3km pályán, tandem ugrás, magaslati sétautak stb.-stb. A fürdőkben (Lagon, Aquasportif) nem túl meleg a víz, de síbérlettel ingyenesek, a wellness részleg 12,5 euró.
Pécsről, oda és vissza is 12-13 óra volt az út. Hazafelé szombat reggel 8.20-as indulással alig több, mint egy óra alatt el tudtuk érni az AVIA olcsó(bb) benzinkútját Albertville-ben, ami után már nincs dugó.
Ez egy más dimenzió, osztályzat: csillagos 6-os! Bármikor visszatérnék.
2013.02.18. arsenal
Mi is megjártuk Tignes-t Február első hetében szintén Skilines-szal. Nem volt zökkenőmentes az út mivel a busz rossz műszaki állapota miatt kétszer is meg kellett állni rövid időre már Magyarországon, ennek ellenére továbbhaladtunk. Majd aztán Olaszországban, már közel a francia határhoz két alagút között hirtelen füstölve megálltunk egy viadukton. Innen rendőri segítséggel legurultunk egy oázishoz ami teljesen zárva volt a mosdó kivételével, majd itt dekkoltunk 5 órát míg jött egy busz ami már végzett a franciáknál és felvitt minket.


Szállásunk Val Claret negyedben volt, mégpedig a Bollin nevű apartmanházban. Egy felől a lifttől pár méterre voltunk ami igen kedvező, másrészt mivel a település széle volt ezért eléggé hűvös volt az apartmanban a működő fűtés ellenére. Szerencsére a villanytűzhellyel feltaláltuk magunkat.

Maga Val Claret nem egy szép település, de azt meg kell hagyni az örökségeket próbálják minél jobban eltakarni szóval nem olyan vészes, sőt a főutca egész hangulatos. Mi a Sherpa boltba jártunk vásárolni, reggelit pedig a bolt melletti pékségben szereztük be (bagett 1,1€, croissaint 1€)

Reggel érdemes korán menni mivel a Bollin/Fresse, Tichot illetve a Les Lanches alján nagy sorok alakulhatnak ki. Ez utóbbi lift alatt futó double M pálya reggel nagyon ajánlott szépen meglehet rajta ereszteni, később már nagyon telítődik. Ha friss porhó van érdemes feldöcögni a Col Des Ves felvonóval, főleg a jobb oldalán lehet szépen szűzhavazni. Kiemelném még a L' Aiguille Percce -egyébkénr gyönyörű- csúcsról induló cyclamen nevű pályát ami fenséges panorámát kínál. A csúcsról a másik irányba haladva érhetjük el a sache pályát ami különösen ajánlott, nehézsége azért igen erős túlzás, hogy végig fekete. Ezután megérkezünk Les Brevieres-be amit látszik, hogy az utóbbi években dobtak fel modern liftekkel. Itt mindig kevesen vannak pl. a Boisses nevű új kabinoson alig van ember, nem lett volna rossz az a lift a Marais ülőliftje helyett.

A parádés hóviszonyokat a kezeletlen feketéken (Golf, oeillett) meglehetett tekinteni. A pálya közepén a leszúrt bot teljesen elmerült a hóban. A Toviere csúcsot érdemes a Val Claret-i Tufs felvonóval megközelíteni mint a kényelmetlen és gyakran sorbanállós Aeroski-vel. Szerencsére jövőre már egy hipermodern új lift váltja majd fel. Ezen a hegytetőn illetve a Tignesbe vezető szűk trolles pályán gyakran alakul ki tumultus.


Val D' Isére egy pár fokkal szebb település mint a fenti szomszédok. Aki szeret erdőben kalandozni annak ajánlott a legszélén a triffolet, a "pályázóknak" pedig az "ok" nevű pálya. Érdemes kiprónálni a Funiculart, szinten hihetetlen, hogy 4 és fél per alatt felrepít a Bellevarde csúcsra. Ha már itt az ember akkor érdemes lejönni a Face pályán, ami az elején szűk, majd a végén kiszélesedik ezt a szakaszt ismerhetjük a FIS világkupa versenyről. Még tovább haladva ajánlott a kis eldugott "arcelle" pálya a Manchet Express mellett, amely meglepően hosszú főleg a térképre ránézve. Csodás panorámát nyújt a kacskaringós "Germain Mattis" nevű pálya is és a legszélén fekvő "mangard" nevű kék pálya is. A Vallon De L' Iseren lifttel feldöcögve érhetjük el a Col De L'Iseran-t ahol a Cascade express alatt a természetesen ugratókon lehet bohóckodni a hatalmas hóban. Innen Tignes felé a híres/hírhedt Leissieres lifttel juthatunk fel. Sajnos mikor mi mentünk vele ködös idő volt.

Ha már időjárás, sajnos nem volt tökéletes az idő, igencsak februári volt, de azért szerencsére a végére kisütött a nap amikor mi is egyből nekivágtunk a Grande Motte-nak, aminek a tetején meglepő szélcsend fogadott minket azonban a pár másodperc alatt lemerülő telefonok és fényképezők figyelmeztettek a hidegre. (reggel a Les Lanches tetején 2800 méteren -20 fok volt)
Innen a glacier nevű piros pályán fantasztikus minőségű hó fogadott minket, kár, hogy nem volt gyakrabban nyitva.
L Carline (Tignes) Úton a Col Des Ves lifttel (Tignes) A fekete pramecou (Tignes) Toviere csúcs távolról Toviere szintén Piros pavot útban Les Brevieres felé Piros cyclamen stade Olympique de Bellevarde (Val d A kék "mangard", Val d Funicular felső állomás Le Fornet, Val d Funival, Val d Reggel Tignesben. Les Lanches tetején, hattérben Val Claret La Grande Motte Les Lanches (Tignes)
2013.02.10. Tobi
Tignes - Val d'Isere 2013. február 1-10. között. Évek óta terveztük, hogy elmegyünk Franciaország és Európa egyik TOP-terepére és most összejött. Gyakorlatilag a gimnáziumi még Szlovákiába járó társaságunk adta a magot, 18-an gördültünk nyugatnak. Az odaút teljesen kellemesen telt, habár este 11-kor még csak Siófok magasságában voltunk. A busz kényelmes volt, erős, modern.

Torinót elhagyva már Oulx felett esett a hó, látszott, hogy a hóból hiány nem lesz. Orelle-ben kiraktuk a 3 völgybe tartókat és irány Tignes. Simán feljutottunk, habár a hó esett, a forgalom minimális volt.

Val Claretben volt a szállásunk egy 12-es(!) és egy 6-os apartman képében. Hát finoman szólva, még francia viszonylatban is kicsi és elavult volt, tipikusan a 70-es évek funkcionalista stílusa köszöntött vissza ránk. A fűtés gyenge, minden tiszta pára, a falak "izzadtak". Hát na, kibírtuk.

Ottlétünk alatt kb. 5 napon át esett a hó kisebb-nagyobb szünetekkel, vasárnaptól szerdáig, szerda délelőtt tiszta volt. Csütörtöktől péntek hajnalig szakadt a hó, míg pénteken, utolsó napon végre egész nap verőfényes napsütés és tiszta hideg volt. Szinte imádkoztunk már egy ilyen időért. Amúgy életemben nem láttam ennyi havat, "lent" hozzávetőlegesen 1,5-2 méter, míg fent 3 méter körülire saccoltuk. Tény, hogy kővel nem találkoztunk ottlétünk alatt.

Tignes:
Az egész egy katlanban fekszik, ezért talán jobban szélvédett, mint Val d' Isere, amit ellensúlyoz magasabb fekvése, nincs meg az erdők szélvédése. Jó, hogy minden a központ felé lejt, így kezdőbb síelőknek sem kell állandóan térképezni. A katlan nyugati oldala (térképen a jobb oldal) igen népszerű, viszonylag sok síelő volt rajta mindig, mivel itt zömében kék és piros pályák futottak le aránylag egyszerű vonalvezetéssel. A L' Agille Perce-nél van a híres fül, avagy barlangmaradvány, Tignes jelképe. Gyönyörű a kilátás, érdemes felmenni. Ezen pályák köze, amik itt fekszenek ideálisak off-piste-re, de ez így van gyakorlatilag az egész rendszerrel is. A lefelé, Les Breveries-be vezető piros és feka pálya (Sache) kiváló, de korán kell menni, mert nagy meredeksége és északi fekvése miat hamar jegesedik. Lentről kiválóan látszik a gát is.

A Grand Motte gleccser aljáig a legegyszerűbb a funicular-ral felmenni Val Claretből, amely gyors, kényelmes és nagy kapacitású hegyivasút. Viszont csak 9:30-kor nyit, ez turnusváltások kezdetén általában látszik is, sok a tanácstalan síelő, akik várják a nyitást. Az innen levivő pályákon mindig nagy tömeg volt. Magát a gleccsert csak nagyon tiszta időben nyitják meg, a vasút meg csak 3032 m-ig, az aljáig jár, mi is sem tudtunk rá felmenni egészen péntek délutánig.

A Toviere (2704 m) a rendszer egyik sarokpontja, központi rendkívül fontos csúcsa. Gyakorlatilag mindenki, aki nyugat-keleti irányban halad és Tignes és Val d' Isere között akar haladni, annak itt át kell mennie, ezen felül még sok pálya indul innen és több hütte is található itt. Egyszóval csúcsforgalom van állandóan, 3 nagy kapacitású felvonó önti ide a síelőket, és maga a csúcs teteje sem túl nagy, így gyakorlatilag állandó jelenség a tömeg. A Tovieréről zömében kék pályák visznek le, amik reggel-délelőtt még jók, de késő délutánra az óriási terhelés hatására erősen jegesednek-buckásodnak, el se hinné az ember, hogy reggel ezen síelt?

Tignes 1800, 2100 és Val Claret között sűrű autóbuszforgalom van, kb. 5 percenként járnak a modern gépek. Erre nagy szükség is van, ugyanis nehéz és körülményes a településenkénti eljutás, nincs közvetlen Val Claret - Tignes 2100-1800-1550 sípálya. Soha nem szerettem síterepen buszozni, de itt pozitív csalódás ért, nagyon sűrűn és gyorsan járnak a buszok.

Val d'Isére:
Teljesen más, mint Tignes. Nem a modern nagy apartmanok jellemzik, hanem a kisebb, kőből és fából készült szállások. Itt 4 völgy szabdalja a terepet, teljesen változatos. Itt a Rocher de Bellevarde a rendszer egyik sarokköve, hasonló funkciót tölt be, mint odaát Toviere. Csapatunk kedvence az innen levezető OK nevű piros pálya volt. Elképesztően jó vonalvezetés, jó lejtés, tényleg 10/10, életem talán legjobb lesiklópályája. A mellette párhuzamosan jövő kék és pirosak valamint fekete nem olyan jók. Leérve La Daile-be a Funival nevű felvonó jó gyorsan felröpít, itt délelőttönként jó volt pörögni, a pályák errefelé még délután is tartották magukat. A Bellevarderől lejövő, Val d'Iseré-be tartó pályák nem voltak kedvenceink, ugyanez elmondható a Solaise nevű csúcsról lefutó pályákról is is. A Face nevű olimpiai fekete egyébként jó, de csak délelőtt. Egy völggyel arrébb jobb a helyzet, az Arcelle nevű piros eldugatott pályája szintén nagyon jó volt még délután is. A Lesserriers nevű felvonót mindenkinek ki kell próbálnia egyszer az életében, olyan élmény ahogy átbukik nagy sebességgel a gerincen.

Ez amúgy az egész rendszer egyik gyenge pontja, hogy sok időt vesz el Iserében a völgyek közötti hintázás. Ezt úgy oldottuk meg, hogy reggel sível fel Toviere, majd le La Daile, innen buszoztunk Le Fornet-ig.

A Le Fornet-völgy csapatunk másik kedvence volt, az alsó kékek remekek, a Signal felvonók tetejéről egészen letoltuk off-pistével Le Fornet-ig, ami 850 m-es szintkülönbség. A Col d' Iseran hágótól felfelé (ami nyáron hágóút, az Alpok legmagasabb kiépített hágója) kiváló piros pályák vannak a gleccseren és mellette, ott is sokat pörögtünk. Illetve itt van egy nagyon olcsó hütte is, érdemes betérni. Ide már kevesebb síző jut, ezért a pályák egész nap kiválóak.

Pénteken meghallgatásra találtak imáink, délután kinyitott a Grand Motte! Most-vagy-soha alapon 1 órán vártunk, de végre fenn voltunk! Elképesztő hóviszonyok, ratrak nyomok 16 órakor a pályán, -23 fok, a Mont Blanc látképe... A non plus ultra. Nagyon jó pályák voltak fönt, kár, hogy csak egyszer volt alkalmunk kipróbálni.

Hazaúton Albertvillét 4 óra alatt értük el a turnusváltás okozta dugó miatt, Triesztnél kifogyott a buszból a diesel, 1 órát rohadtunk a hidegben, de megérte.

Pozitívumok: Nagy magasság, rendkívül kedvező off-piste lehetőségek, jó pályakezelés, jó vonalvezetésű pályák, nagy kapacitású felvonók, szép táj.

Negatívum: Val Claret-i szállások minősége, kevés bolt, völgyek közti átjutás időigényes.

Ment az 5 csillag.
Reggel 08:00 tájban a lemenő Hold Val Claret városrészből fényképezve Grande Motte, 3656 m Rocher de Bellevarde 2827 m Tignes 2100 látképe a Toviére-csúcsról 2704 m Off -piste 2500 méter magasan: előtérben Le Fornet, háttérben Val d Val Claret látképe Tignes 2100-ból Face olimpiai feketepálya Val d 10-Breverriers.jpg Grande Motte csúcsa délután 15 órakor A Mont Blanc a Grande Mottéról Tignes híres látványa, a "fül" A L A Sache nevű fekete pálya Les Breveriers-nél Rálátás Le Fornet (1930 m) házaira off-piste közben A gát látványa Les breveriers-nél (1550 m) Óriási magasságkülönbségek (1550 - 3700) A képen az Orion és a Göncölszekér Val Claret városrész a Toviére-ről
2012.08.31. Xero
A megkésett beszámoló (ami megmaradt):


A szállásunk Tignes Val Claret településén volt. Jellemzően mindenki ide kerül, hiszen itt vannak a low cost apartmanok többségben. A szállás a település központjában volt a Toviere oldalában. Az apartman kényelmes volt és jól felszerelt francia viszonylatban. A 6 fős apartmanban egy normál méretű francia ágyas szoba, egy előszoba benne egy emeletes ággyal és egy nappali-étkező-konyha részb kihúzhatós ágy volt. Az erkélyről a látvány sem volt rossz, bár a harmadikon tanyázó többiek azért ilyen szempontból jobban jártak.


A Sherpa 50m-re, a szórakozóhelyek 100-400m-re voltak. Lényegében az utca egy bevásárló utca, szóval nagy gond nincs.


A legközelebbi felvonókhoz mindenképpen sétálni kellett reggelente kb 4-500m-t a végén minimálisan fölfelé. Innen vagy felültünk a Tufs-re, vagy lecsúsztunk kicsit a Tichot-ig. Ez utóbbi résszel kezdeném.

A térkép jobb oldali része leginkább a funpark miatt érdekes. Nagyon jól kiépített, nem túl zsúfolt és több nehézségi fokú vonal is van rajta. Jó muri, bár egyszer sikerült pofára esni (Ne próbálkozzatok az ugrás közben a levegőben leérintett csőrrel. Előbb utóbb úgyis leakad. Tapasztalat.) Van egy Big Air párnás ugrató is. Ez kötelező. Jó móka.

A funpark mellett kellemes széles kék pálya húzódik, bemelegítésre, gyakorlásra kiváló.

A funpark aljából megy fel balra a Col des ves. Ennek a tetejéről vissza lehet csúszni egy közepes feketén, de a jobbik választás a szaggatott fekete. Igazi kis szűzhavazó paradicsom.

Ha elindulunk a funpark-tól jobbra a térképen, akkor közepes-piros kékeken eljuthatunk a Sache tetejéig. A társaságból két srác úgy gondolta egyik nap, hogy jó móka lesz letérni róla board-al és szinte teljesen lemenni a térképről. Halál közeli élményük volt, lévén egy 10-15 méteres szakadék előtt éppen hogy megálltak. Vissza kellett mászni az igencsak meredek falon és kis hasadékokon hátsón lecsúszni.

Másnap mi is arra mentünk. Én csak az erdőbe csúsztam be a pályáról, de én is megjártam. A többiek egy laza fél órát vártak rám. :)
Ettől függetlenül nagyon jó pálya, csak javasolni tudom. A végén egy jó forraltbor társaságában a gát látványa a jutalom.

Innen mehetünk is vissza a Sache felvonóval, ahonnan kellemes piroson tudunk lecsúszni Tignes-be, ahol egy aranyos kis szinkron pályához érkezünk. Itt is el lehet bolondozni.
Innen vagy felmegyünk kicsit és hazacsúszunk vagy átszállunk a Tufs felvonóra a Toviere-ig.

Innen kis libalegelőn lecsúszunk a Marmottes felvonóig, vagy lemegyünk egészen La Daille-ig.
Itt van egy piszkosul jó piros és fekete pálya Coupe du Monde és stade de compétition-raye névvel. Ez sokat mond el róla. Az egyik napomat szinte végig itt töltöttem. Alig vannak rajta és rettentő jó a vonala.

Innen vagy visszamegyünk a felvonóval és a Folie Douce hüttébe érkezünk, vagy felszállunk a vasútra és felmegyünk a Rocher de Bellevarde-ra. Ez utóbbival folytassuk.

Ha felértünk a vasúttal, máris indulhat a móka az olimpiai feketén. Elsőre "orromigselátokködben" mentünk rajta. Nem volt vicces. Másodikra már nagyon kellemes pálya volt. Van benne kihívás.

Innen a Solaris Express-el megyünk tovább, majd föl a Glacier Express-el, és onnan tovább a Leissieres Express-el. Ez utóbbi érdekes, mert a gerince olyan közel megy a talajhoz, hogy simán ki lehet ugrani menet közben a szűzhóba. :)
Ha innen átcsúszunk a Signal felvonóhoz, akkor a gerinc bal oldalán ismét szűzhavazó paradicsom vár "meghalsztáblával".
A móka vége a Fornet felvonónál van.

Mi kb ennyit láttunk a terepből, bár nyilván nem írtam le mindent részletesen. Mindenhol vannak kellemes szakaszok, de amit ki kell emelni azok a következő pályák:
-Face Olympique de Bellevarde
-Coupe du Monde
-triffolet
-Guerlain Chicherit
-golf (ha fel tudtok rá jutni)
-le mur - merles
-bleuets
-sache
-archosses - chardons - pavot

A glecserre sajnos nem tudtunk feljutni, mert vagy az idő miatt lezárták, vagy mire észrevettük, hogy megy a nagy kabinos és odaértünk, már bezárt.

A szórakozási lehetőségek kiválóak. A már említett Folie Douce-ban piszok jó aprés ski partik voltak. Élő zene, dj, pia. Az egyetlen probléma, hogy 5 körül lépni kellett a felvonók miatt.
Val Claret-ban több disco is van. Mi a felvonókhoz vezető útnál jobbra tértünk, majd balra egy épület alá. Az árak nem vészesek, a zene jó.
Elsőre mi is csak néztünk, hogy merre kéne menni, de pár francia lánykával szóba elegyedve megvoltak az idegenvezetőink. :)

Többen a társaságból lementek Tignes-be az ingyenes busz járattal fürdeni-szaunázni, de mi inkább a pálinkát pusztítottuk ennyi csúszás után. Nekünk picit macerásnak tűnt ez a része a dolognak.

Az árak a megszokottak a boltban és a szórakozó helyeken is. A két meredek ár a sache aljában elfogyasztott 15€-s forraltbor, és a Grande Motte alsó állomásánál kikért 10€-s sör volt. Ez utóbbi még kikerülhető, de a sache aljában nem nagyon van választása a szomjas sízőnek a megpróbáltatások után. :)

Ha bármi kérdés van szívesen megválaszolom, mert nyilván nem tudtam kitérni mindenre és nem is olyan pontosak már az emlékeim sem.

Aki ide utazik idén, annak jó utat, nem fog csalódni. Egyik kedvenc terepem. ;)

ui: Pár saját video:
Folie Douce: http://www.youtube.com/watch?v=Oomj...5EeoqE0
Big Air: http://www.youtube.com/watch?v=68YY...-sBkMXo
http://www.youtube.com/watch?v=-bP6...lgND9oA
Big Air "érdekesen": http://www.youtube.com/watch?v=rs3y...nwS7Wn8 (na hol a hiba? >:) )

Picike album: https://sielok.hu/fotoalbum/tignes-...2012-02/galeria/
2011.07.24. Békássy Szabolcs
Sziasztok!

Július elején egy hetet töltöttünk Tignes Val Claret városrészben. A hat napból két napot síeléssel töltöttünk, így megismerkedtünk Európa egyik legnagyobb egész nyáron nyitva tartó gleccser pályarendszerével. Tignes egy un. Sport Tignes kártyával csábította idén a vendégeket, ennek keretében lehetőségünk volt kipróbálni a downhill kerékpározást is. A szálláshoz személyenként járó sport kártya keretében több alkalommal ingyenesen használhattuk a Lagon élményfürdőt, két felvonót (a túrákhoz, valamint biciklizéshez), számtalan sportolási lehetőség közül választhattunk (tenisz, mini golf stb...), valamint a csodálatos tignesi tavon vízibiciklizhettünk. A Grande Motte gleccserre a Val Claretből induló hegyi vasút repít fel 7 perc alatt(Európa leggyorsabb hegyi vasútja)3000 m-re felérve elénk tárul a Grande Motte csúcsa, és az onnan levezető széles, még nyáron is minden igényt kielégítő pályák sora. A Funiculaire tetejétől egy nagy kabinos felvonóval juthatunk fel a csúcsra. Ezen kívül 5 csákányos, egy négy üléses és egy két üléses felvonó áll a rendelkezésünkre. A besíelhető pályák hossza 25 km, a szintkülönbség (2700-3500 m-ig) pedig 800 m!! Ez nyári viszonylatban nagyon jónak mondható. A nyári gleccser nyitvatartás 7 órától 13 óráig terjed. A hóviszonyok kiválóak voltak. (köszönhetően a június eleji hatalmas havazásnak) Megismerkedhettünk a nyári Tignes-vel, valamint Val D'Iserrel, s a felvonók és pályák sokaságát látva ( ahol most tehenek legelésztek és mormoták ugráltak) alig várom, hogy egyszer télen is visszatérjek a 300 km-es pályarendszerre :):)

Fotóalbum: https://sielok.hu/fotoalbum/tignes-...2011-julius/galeria/
2011.02.07. Koty
Második francia síelésemen Tignes - Val d'Isere síterepét volt szerencsém tesztelni, ráadásul szikrázó, napsütéses időben.
Bár egy hónapja nem esett friss hó, a gleccser pályák melletti területeken még így is lehetett kb. 30 cm-es porhavat találni - igaz a szűz területekért 40-50 perces kimerítő kitérőt kellett tenni. Nem is mentem el ilyen messzire csak egyszer, aztán maradtam inkább a pályán ( 300 km ! ) a többiekkel, illetve közvetlen a pályák melletti összetúrt, letaposott lejtőket választottam.
Sajnos csak az utólsó napon tévedtünk rá a snowpark ugratóira. Nagy élmény volt a párnás, nagy ugratón próbálkozni a hátraszaltóval.
Eddig ez a legjobb síterep, amelyen valaha jártam.

Képek:
https://sielok.hu/fotoalbum/tignes-...koty/galeria/
2010.02.14. sanovit1
2010.01.09-16 Tignes
Röviden: tökéletes hét volt, csodálatos pályák,sok sielés (sikerült kihasználna a nagy bérlet minden előnyét ),az időjárás is összeségében kedvező volt. A szállással teljes mértékben meg voltunk elégedve, hatan béreltünk egy kilencfős app.-t, helyhiányban nem szenvedtünk.Ennyi plusz kiadást érdemes hozzátenni, elhanyagolható az összköltséghez képest.Nekem ( ill. társaságunknak ) ismét 100% bejött Franciao.
Jövőre ismét megyünk egy hétre.Travellines szervezte, minden o.k. volt , korrekt, segitőkész volt az iroda.
Csak javasolni tudom mindenkinek. Nemsokára feltöltöm a fotókat is.

Üdv.mindenkinek :Pisti
2010.01.21. Gabriel
Sziasztok!!
Január 10-től 15-ig síeltünk Espace Killy-ben. Idén sem csalódtunk :) Sőt, még jobb volt mint tavaly! 6 napból, 5 napot sütött a nap, kék volt az ég... pompás volt! 1 napon havazott (szerdán), 1-2 órás síelés után pihengettünk, wellness-ben voltunk.

Idén Le Lac-ban laktunk a Hotel le Bec Rouge-ban a 7-ik emeleten, káprázatos kilátással. A szobánk sokkal jobb volt mint tavaly Val Claretban.

További újdonság még az volt, hogy az Espace Killy-s síbérlettel, ingyenes volt a belépés a Le Lac-ban lévő Le Lagon wellness centrum medencés részébe (úszómedence+élménymedence, csúszdákkal).

Ha a szaunás+jakuzzis részre akartunk menni, kellet fizetni + 10 eurót.

Ha érdekelne még valakit némi infó, írjon :)


Gábor
2009.12.30. cesar
Üdv a sielő társaknak!
Hogy merre menjünk Tignesbe?
Én dec. 5-én vittem egy csoportot.Torino, Frejus alagut, Albertville útvonalon. Bp- Tignes Val Claret 1520km :( Csak tankolni álltam meg . Mikrobusszal 110-120 km/h-val 21 óra volt. Nagyon vártam a megérkezést.
Pályadíj + alagút >220 Euro.
Saját tapasztalatom szerint km-ben kicsivel rövidebb A,D,CH útvonal,és haladósabb is.
De minden útvonaltrevező ELLENÉRE a következő útvonalat javaslom: Passau, Deggendorf, München, Stuttgart, Karlsruhe, Bazel, Genf,Tignes.
Kb. 100 km-el hosszab, de kb.:45- 50 euro osztrák+ svájci matricával együtt.
Nos ez az öszz. negatív ami Tgnes számlájára írható.
A pályák kitűnőek, hó és a táj csodás. December elején minden felvonó és pálya nyitva volt, ami nem csoda ugyanis a legalsó pálya is 1900m felett van , de a zöme 2500 m körül.
Csak jót tudok írni midenről.
A szállás természetesen franciásan kicsi , de mindenért kárpótol, hogy reggel háztól csúszol a felvonóig este pedig vissza.
Nos mindenkinek ajánlom!
Sok kellemes csúszást mindenkinek!
2009.01.14. Gabriel
Vasárnap reggel értünk haza. Nagyon szuper volt a síelés! Az idő is jó volt! 3 napig napsütés volt, 2 nap nagyon gyenge havazás, de láthatóság jó volt... és csak egy nap volt olyan gyenge (köd,szél...). Első nap balhé volt a szobákkal, de aztán minden okés volt. Végül a Bollin felvonó melleti apartmanban voltunk.
Esténként egy csomó Supermant,Batmant,tündért...és egyébb marhaságot láttunk rohangálni erre-arra :-D De lehetett velük találkozni síelés közben is...igen, ezek voltak a britt fiatalok. Rengetegen voltak. Még skót szoknyában is síelt egy-két állat :-D
Január 4-9 között megrendezték a Tignes Airwaves 5-ik évfordulóját. Nagyon hangulatos, és elképesztő volt amit műveltek a versenyzők :-o :-)
2008.03.30. fanya
Márc. 22-től töltöttünk egy hetet Tignesben, és egy 6 napos Espace Killy bérlettel a zsebünkben hódítottuk meg a környéket. Az összegzés: 6 napból 1 délelőtt és 1 du. volt rossz idő(köd,csak vakláltunk), ezt kivéve ezerrel sütött a nap. Szinte minden reggelre esett friss hó, végig porhó és enyhe minuszok, szóval ideális körülmények. Kicsit sokan voltak, ami reggel a felvonók nyitásánál és du. a hazafelé sielésnél okozott pár perces "gondot".
Pályák minden reggelre legyalulva, mellettük lehetett szűzhavazni is.
Csodás volt, Tignes és Val d'Isere hegyei még mindig gyönyörűek:)
reggeli-tajkep.jpg Tignes-Sziklak.jpg utban-hazafele.jpg hovastagsag.jpg
h i r d e t é s
h i r d e t é s
UTASBIZTOSÍTÁS -10% » SÍELŐK NAPTÁRA »
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »
KÖVESS MINKET!
facebook twitter youtube instagram
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 3 vendég és 0 regisztrált felhasználó látogatja.