Szia!
A talpát kell ellenőrizni egy Truebarral vagy acél élvonalzóval.
Sajnos keserű sztorim van ezzel a témával, majd írok erről hosszabban.
Általában azok a lécek, amelyeket csak kiköp a gép és nincs mellé kézimunka, azok 99%-ban konkávak az orr-kötés és az első kontaktpont között, valamint a sarok-kötés és a hátsó kontaktpont között. Ez Truebarral ellenőrizhető, hogy át jön-e alatta a fény, tökéletesen sík vagy épp konvex (újonnan ilyen nem lesz).
Másik dolog a talp szerinti él, amivel probléma szokott lenni, főleg a hátsó kontaktpont mögötti területen, de az első kontaktpont előtt is.
Ennek is gyártástechnológiai oka van a 100% gépi lécgyártásnál.
Ezeket a szakaszokat lap szerint preparálni kell, és gumi kővel úgymond éltörni kell (feltételezem, hogy nem versenyzel vízinjektált pályán, úgyhogy mindenképp)
Innentől pedig olyan, mint a főzés. Ismeretanyag, tapasztalat, egyéni preferenciák, a léc jellege, stb. Ahogy szeretni az ember.
Vagyis:
1. Talp síkjának ellenőrzése Truebarral vagy élvonalzóval
2. Kontaktpontok előtti és mögötti szakaszok preparálása sablonnal, gyémánt élezőkkel.
3. Éltörés gumikővel MINIMÁISAN (mert növelni bármikor lehet egy hátitáskában lévő gumikővel, de csökkenteni csak újabb élezéssel)
4. Waxolás mindenképp
5. Próba
A próba eredményének ismeretében el lehet dönteni, hogy szükséges-e egy teljes új élezés mind talp felől, mind oldal felől.
Ami nagyon fontos:
Talp szerinti élszöget CSAK növelni lehet, (és sielés közben sajnos folyamatosan növekszik), tehát óvatosan szabad csak próbálgatva növelni egyéni preferencia szerint. Ha sok lett, akkor csak talpcsiszolással lehet rendbe hozni.
A léc viselkedését a talp szerinti szög sokkal-sokkal jobban befolyásolja, mint az oldal él.
Az oldal felőli él általában rendben szokott lenni újonnan.