Helló Attila!
Az SL12 az Atomic top SL léce, 07/08-as darab, az SL az Elan második SL léce, 06/07-es.
Az Atomic definitíve kölcsönzői, ez a kötés jóval drágább, mint bármelyik sima Neox, a kereskedő hülye lenne ilyet rendelni eladásra. Itthon nemigen van olyan kereskedő, aki top lécet rendelne a kölcsönzőjébe, ez csak pálya mellett külföldön rentábilis, ergo külföldi pálya melletti kölcsönző széthajtott síje, ergo hazudik az eladó.
Másik irányból levezetve: 100 ropiért ezt a sít, ami 200 felett volt jóval, csak 07/08 végén, vagy még inkább 08/09 elején tudta megvenni újonan (tételezzük fel, hogy volt olyan hülye kereskedő, aki ezzel a drágább kötéssel rendelte, amit abszolúte nem tud érvényesíteni az eladásnál). Azaz a tavalyi szezonban használta (volna) először. 7 nap sízés szerintem az átlag, ráadásul ennyit kibír még jégen is egy jó élezés. Hosszabb sízés szerintem inkább 2 hét. Szóval elég sokat kellet mennie ebben az 1 szezonban (1,5 szezon vagy 4 év nem tudom honnan jön), hogy
ennyiszer élezzék.
Fontos még tudni, hogy az Atomic a carving korszak hajnala óta nem gyártott fa magos lécet, a beta szerkezetű lécek intenzív használatnál sajnos ki tudtak puhulni, nem beszélve a vastag kantni miatti jellegzetes kantni szakadásról, ezt nem könnyű észrevenni. (idéntől gyártanak).
Az Elan famagos, oldalfalas szendvics konstrukció, a famag alatt titanium lappal.
A fa mag sem garancia, ismerek olyan oktatót, akit szponzorál az egyik hazai nagy nevű forgalmazó egy nagyon jó, elismert szlalom léccel, és a napi több órás gyötrés miatt egy(!) szezon végén úgy eláll a léc eleje, hogy ha összetesszük a két lécet, majdnem középen találkoznak....
Szóval külföldi kölcsönzős lécekkel vigyázni, főleg a pályakölcsönzősekkel.
Külföldi kölcsönzős lécet az erős kantni oldalkopásról lehet felismerni (a kerámiaköves gépek miatt), a hazai kölcsönzős kantni inkább talpfelől kopik (csak "rásunnyan" a szalagos csiszolóval, hogy fényes legyen a kantni, és a végén a talp hordó keresztmetszetű lesz, és nem tudod miért bizonytalan a léc-riszpekt a kevés kivételnek, én már ránézésre megmondom, melyik lécet hol szervizelték, néha azt is, hogy ki....)
Minden használt léc annyit ér, amennyi talpa van, mert ha az elfogy, akkor dobható a léc. Egy odafigyelő szervizes 0,5-1 tizedet szed le egy szerviznél, egy flegma, vagy külföldi gép 2-3 tizedet. Tekintve hogy külföldről jött a léc, 6 szervizt figyelembe véve szerintem 3 tizednél több talpa nem lehet. Ha 100-ért vette újonnan, és most 3 tized talpa van, akkor pont 30-at ér. ez csak annyira jó biznisz, mintha 1/3 csokit vennél 1/3 áron, mondjuk ha csak ennyire van pénzed, akkor okés. Illetve nem, mert nem vettem bele, hogy sz@rrá van hajtva a bele (micsoda allegória).
A mostani Atomicoknak lehet hogy vékonyabb az élük, de a talpuk garantáltan annyi, mint a többi lécnek: 1mm. És a talp kopik el előbb, mint az él, tehát tökmindegy, milyen vastag a kantni. A vastagabb kantni a Beta szerkezetnél ridegebb, kevésbé flexibilis, jóval nagyobb sansszal szakad (pattan) el.
Üdv:
Bartus Péter - Slalom Sport