Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Offtopik üzenetek mutatása bekapcsolva
Svájc
Verbier, Nendaz, Tyon, Veysonnaz (4 Vallées)
síterep infó oldal
ÜZENETEK (74)Időben csökkenő Időben csökkenő
Radvanyi84
7 élménybeszámolót írt
7
8 éve tag
2025.03.17. 22:41
Marcius 8-15 kozott sieltunk ezen a siterepen. La Tzuomaz ban volt a szallasunk, egy 4 fos apartman. Halloszoba duplagyal, szoba emeletesaggyal tagas nappali kanapeval nem kihuzhato. 4 en kenyelemesen elfertunk. Szallas 50m-re volt a kabinos lifttol.
La Tzuomaz nagyon kicsi telepules 1 boltal 2db sikolcsonzovel( 1 par halado jo allapotu Atomic lec 1 hetre biztositassal 139svajci frank,bakkancs sajat.) es talan 2 etterem es 1 bar. Ajandekbolt 0.
Maga az egesz siterep nagyon nagy tavolsagokat olel fel. A La Tzuomazi resz 1 nap alatt meg lehet unni. Verbier feletti resz egy ujjab nap. Burson egy fel nap igaz mivel szinte egesz nap talan ha 50 en voltunk ezen a reszen a palyak a legjobbak voltak.
Es akkor ami szerintem a leggyengebb resze az egesz palyarendszernek,hogy Verbierbol vagy felfelvonozol es le is, vagy 1m magas meredek jegcsucsok kozt probalsz leevickelni Tortin majd Siviez reszre, hogy utana szuk reszeken probalj meg eljutni Nendazba vagy Thyhonba. Hat ez kezdoknek semmikep sem ajanlott. Thyhonba raadasul sok tanyeros es csakanyos felvono is.
En tobbet vartam ettol a sitereptol.
Viszont a palyak kezelese szerintem mindennapos. Sok friss havunk is volt 1700m felett es igy azert a palyan kivuli sielest is nyomattuk.
Verbierbol La Tzuomaz-ba buszozss es egy 4 fos 30+ eves kabinos lift se emeli a terep szinvonalat.
Szerintem ez inkabb 5 kisebb siterep bonyolult idoigenyes atjutassokal egyikrol a masikra.
Jo situdassal elvezheto de kezdoknek szerintem sok negativ elmenyt hozhat.
Csapolt sor 7.5tol 10 frank
Aperol Spritz 10-12 frank
Burger 25-35 frank
Pizzak 17-25 frank
Tatar beefsteak 29 frank
1000023545.jpg
1000023501.jpg
1000023428.jpg
1000023429.jpg
1000023449.jpg
1000023569.jpg
1000023593.jpg
Lalo85
16 élménybeszámolót írt
16
8 éve tag
2022.02.11. 19:24
Sziasztok!

Január 31.-február 5. között töltöttünk el hat napot a terepen (Skilinesszal mentünk), a szállásunk Nendazban volt, mindnyájan megvettük a teljes 4 völgyre szóló kieg. bérletet. Az apartman 30 méterre volt a kabinos felvonótól, a levezető kék pálya kb. 15 méterre vitt tőle, tehát ez tényleg pályaszállás volt, mindennap léccel egész a tárolóig csúsztunk.

A nendazi rész elég furcsa, ugyanis mint az a térképen is látszik, ahhoz, hogy elérjük a pályarendszert, le kell mennünk először a Prarion nevű piros pályán, ami nem kezdőknek való, lévén nem túl széles, és mivel mindenki erre jön, hamar kijegesedik az északi fekvés miatt is. Szóval aki nem biztos a tudásában érdemes 8:45-ös kabint elcsípni, és elsők közt lemenni, akkor még nem rossz a pálya. Innen ismételten egy kabinos felvonó visz fel a Plan de Fou csúcsára, melyről a Printse nevű piros pálya visz le Siviezbe. Emiatt itt szintén nagy a forgalom, bár szélesebb, és kevésbé meredek, mint az előző pálya. Itt elérünk a pályarendszer leggyengébb láncszeméhez, ugyanis aki Thyon-Veysonnaz felől akar Verbier felé haladni, illetve fordítva, vagy Nendazból indulna mindkét irányba, azok mind ezen a kis kék pályán kell lejönniük Tortin és Siviers között. Emellett ezt a kék pályát használják kezdő, és gyerek oktatásra is, szóval itt mindig sokan vannak, hétvégén főleg.

A Thyoni részen a völgyállomáshoz tartozó pirosak nagyon klasszak voltak, és nem is voltak sokan rajta. Azonban nagyon időigényes átérni Siviezből oda, visszafelé még rosszabb, mert minimum 4x kell húzó felvonózni, és emiatt rá kell szánni kb. 1 órát. Combatseline-Siviers között a piros pályán amúgy is sokan síelnek, és mivel szintén csak itt lehet átjárni a két rész között, ez a pálya is elromlik délutánra, viszont délelőtt kifejezetten élvezhető.

Verbierbe átjutni két úton lehet, hétvégén célszerűbb nem a nagy kabinost választani, mert ott sokat kell várni. A csúcsról, a Mont Fortról induló fekete pálya felső 25 métere nagyon kemény, a meredeksége miatt a ratrak sem megy fel, így az kezeletlen pálya, 1-1,5 méter magas jégtömbbé fagyott buckák vannak a fenti részen, tényleg csak haladó síelőknek ajánlott lejönni léccel. Viszont ez a pálya nem a nagy kabinoshoz visz, hanem egy húzó felvonóhoz (térképen ez is látszik), de hiába toltuk meg golyóban a végét, mindig kellett botozni legalább 30 métert. Szóval ez a kialakítás nem épp ideális. Innen lefelé Verbier felé a Gentianes nevű piros pálya nagy kedvencünk volt, jó széles, kellemes meredekséggel, zermatti érzést adott. Itt is ugyanaz a probléma azonban, mint a terep többi részén. Csak La Chauxig lehet lecsúszni, innen felvonózni kell Fontanethez, és innentől lehet lecsúszni a faluba végig. Szóval a pályarendszer két völgyében is ugyanaz a probléma, hiába mész fel a hegycsúcsra, nem tudsz lejönni egy lauffal a völgyig, legalább egyszer felvonózni kell még. A Fontanettől induló piros pályák vagy zsúfoltak, vagy keskeny erdei pályák voltak, nem nyerték el a tetszésünk. Ami viszont nagyon bejött, a Fis nevű fekete, jó meredek pálya, a legtöbb helyen megvan a megfelelő szélessége is, emiatt sokáig tartja magát.

Megnéztül a La Tzoumazi részt is, nem volt rossz, mert nem voltak sokan, viszont buszozni kellett a településen belül, nem volt természetes átkötés Verbier felől, a pályák pedig keleti tájolásúak voltak, emiatt délután végig árnyékban voltak, és erősen jegesedtek. De visszacsúszni legalább lehetett lécen Verbier felé.

Ami nekem személy szerint nagyon tetszett az volt, hogy a verbieri részről Nendaz felé csak kezeletlen pályákon lehetett átcsúszni, ahol bőven volt lehetőség freeridera is. Megtévesztő lehetett a sárga jelzés, ugyanis ez is haladó tudást/vagy ennek hiányában kellő bátorságot követelt meg, nem egy embert láttunk a léceit a kezében hozva visszafelé sétálni a Chassoure csúcsnál. Sokan egyébként inkább a felvonókat választották lefelé is.

Ami reggel hátrány volt, az a síelés végén is az volt. Nendaz felé Siviersnél el kellett érni az utolsó 16:30-as felvonót, ha ez nem sikerül, akkor stoppolni, vagy taxit hívni. Ha ezt a felvonót elérjük, akkor még le kell jönni a Plan de Fou csúcsáról az egyetlen lefelé vezető fekete pályán, ami főleg hétvégén, nap végére már szintén megkövetelt egy komolyabb tudást. Viszont az innen induló 57 Prarion felvonó hálisten megvárt mindenkit, aki elérte a sivieri felvonót. Nendaz előtt kb. 100 méterrel van egy hütte, volt hogy itt megálltunk, söröztünk, és sötédeséig itt maradtunk, utána csúsztunk le a szálláshoz.

Hütték: A Tortinnál lévőt, illetve a Les Ruinettesnél lévőt kifejezetten ajánlom, önkiszolgálós jellegűek, 10-15 frankért már lehetett főételt kapni, amivel jól is lakott az ember, és finom is volt

Összességében egy 4/5-öt adnék neki, voltam ennél jobb pályán Svájcban, és Franciaországban is. Sajnos az adottságok behatárolják a lehetőségeket, de talán egy kicsit átgondoltabb felvonó elhelyezés segíthetett volna ezeken a bosszantó dolgokon, amiket leírtam. Ami bosszantott még, hogy Nendazban nem volt egyetlen normális szuvenír shop sem, illetve az is fura volt, hogy a boltok egy része bezárt 16/17 órakor (egy síterepem?).

Bár sokat vártam a tereptől, az én top 5 pályám közé nem nyert bebocsátást.
Kilátás a Mont Fortról Verbier irányába
Kilátás a Col de Gentianesről a verbieri völgy felé
Kilátás az Attelas csúcsról
Kilátás a Mont Fortról induló fekete pályára
Ilyen a meredksége a fekete pályának alulnézetből
Veysonnazi részen a 17 Cheminié pályára felfelé igykezeve
Nendaz előtti hütte, háttérben a Rhone völgye
Peter Szekely
360 élménybeszámolót írt
360
10 éve tag
2021.03.02. 22:07
Szia Andor, szuper, érezzétek jól magatokat. Nekünk is ez volt a tapasztalatunk ott is, Zermatt-ban, és Engelberg-ben is. Ebben a szezonban Svájc a biztos pont, aki teheti menjen.
Előzmény: (AHEGE 211953)
AHEGE
5 élménybeszámolót írt
5
4 éve tag
2021.03.02. 21:46
Szia Péter!

Még mindig kint.
Többnyire Verbierben és Nendazban csúszúnk.

Nagyon könnyen kezelik a ‘COVID miatt kialakult helyzetet’, mindenkinek ajánlani tudom.

Andor
AHEGE
5 élménybeszámolót írt
5
4 éve tag
2021.03.02. 21:45
Szia Péter!

Még mindig kint.
Többnyire Verbierben és Nendazban csúszúnk.

Nagyon könnyen kezelik a ‘COVID miatt kialakult helyzetet’, mindenkinek ajánlani tudom.

Andor
Peter Szekely
360 élménybeszámolót írt
360
10 éve tag
2021.02.28. 20:42
Köszi, az út nagyobb részét ma tettük meg, alig volt forgalom Németországban és Ausztriában. Tegnap Svájcban nagy volt a forgalom a suli síszünet és a szombat váltónap miatt. Örülök ha tetszettek a beszámolók. :)
Előzmény: (Zsuzsi1 211904)
Peter Szekely
360 élménybeszámolót írt
360
10 éve tag
2021.02.28. 20:40
Kedves Andrea, köszi, nagyon nagy élmény volt kipróbálni ezt a terepet. Óriási, rengeteg lehetőséggel, remélem segít másoknak tervezni. :)
Zsuzsi1
9 élménybeszámolót írt
9
4 éve tag
2021.02.28. 20:14
Szia Péter!
Örülök,hogy szerencsésen hazaértetek!Nagyon szuper volt az élménybeszámolód!
Sz. Andrea
16 élménybeszámolót írt
16
15 éve tag
2021.02.28. 19:54
Kedves Péter,gratulálok a részletes élménybeszámolóidhoz!
Peter Szekely
360 élménybeszámolót írt
360
10 éve tag
2021.02.28. 18:09
Most jöttünk meg Svájcból, egyik határon sem volt ellenörzés kivéve a magyart. Ott annyit kérdeztek a rendörök, hogy magyarok vagyunk-e, és jó utat kívántak.
Peter Szekely
360 élménybeszámolót írt
360
10 éve tag
2021.02.27. 06:13
Szia Andor, remélem rendben megérkeztetek. Hol szálltok meg? Merre csúszkáltok? Érezzétek jól magatokat. 👍
Előzmény: (AHEGE 211858)
Peter Szekely
360 élménybeszámolót írt
360
10 éve tag
2021.02.26. 17:10
2021. február 26.

Utolsó napunkon azt terveztem, hogy eltúrázunk a 116 Lac des Vaux 1 és 118 Lac des Vaux 2 lifteknél lévő piros és kék pályákhoz. Ezt leszavazták a gyerkőcök és inkább itt helyben a Thyon területen köröztünk a gyerkőcök kedvenc pályáin 39 Ethérolla és 31 Trabanta liftekkel.

Összegezve a hat nap tapasztalait:
- A 4 Vallées egy óriási pályarendszer (400 km) ahol mindenki megtalálja a kedvenc pályáit.
- Ehhez a 400 km-hez jön hozzá a szinte végtelen off piste lehetőség. Mi ezt nem próbáltuk ki, mert túl régen esett hó és a túl meleg idő miatt nem volt élvezhető a kezeletlen hó.
- A Thyon 2000 terep, ahol mi szálltunk meg egy nagyon család barát terep. Magasan van és rengeteg kék, könnyű piros pálya van plusz rengeteg kis ösvény pályán kívül a fenyőfák között, amit imádnak a gyerekek.
A tegnapi Lavina robbantás a 39 Etherolla lift mellett
Jobbközépen a Matterhorn a reggeli párában
Ilyen COVID Angel személyzet figyeli minden liftnél a szabályok (maszk, stb.) betartását
Tölem 10-böl 10 pontot kap ez a terep rendszer 😁
Peter Szekely
360 élménybeszámolót írt
360
10 éve tag
2021.02.25. 17:36
Mai csúszás a gyerkőcök egyik kedvenc pályáján, a 31 Trabanta lift tetejéről az aljáig.

Kattints a képre a videó megtekintéséhez:
AHEGE
5 élménybeszámolót írt
5
4 éve tag
2021.02.25. 16:27
Sziasztok!

Mi ma érkezünk, még úton, de már Svájcban.
Határátlépés tapasztalatok:
Mo.- Ausztria: Mondjuk hogy Svájcba megyünk síelni, kicsit kötekszik, hogy a sílécek hol vannak, de meg már nem nézi, megyünk tovább.
Ausztria - Németország: Braunau-nál nincs ellenörzés.
Németország - Ausztria: mondjuk hogy Svájc, már papírokat sem kérik.
A svájci határör már meg sem szólal, csak csuklóból legyez, hogy mehetünk.

Szóval az utazás zökkenömentes, egyedül az osztrák határon kellett várnunk 15 percet.

Késöbb jelentkezem a síterepröl.

Andor
Peter Szekely
360 élménybeszámolót írt
360
10 éve tag
2021.02.25. 15:55
2021. február 25.

Ma pihenős napot tartottunk mivel az első négy nap nagyon toltuk az új pályarészek felfedezését. A Thyon 2000 terepen maradtunk egész nap és a gyerkőcök vezették a csapatot. A kedvencük a 31 Trabanta lift alatti kék/piros. Ezen köröztünk aztán mentünk néhányat a 39 Ethérolla lifttel onnan pedig körbe a 17 Cheminée lift melleti piroson végig, onnan meg keresztbe le a 39 lifthez. Tegnap nem volt idő ebédre, ma 11-kor megálltunk kajálni meg lazítani a sisulijuk előtt. Ezen a terepen sok a család kisgyerekkel, rengeteg jó pálya és pályaszállás (ski in/out) van ehhez a Thyon terepen, nagyon tudom ajánlani gyerekes családoknak. Tartottunk egy panoráma pihenőt is az Ethérolla 2450 tetején. Ma már kevesebb vagy szinte semmi szahara por volt a levegőben így jól látható volt onnan a Matterhorn és a Mont Blanc. Eddig is nagyon meleg volt, de ma annyira, hogy a 39 Ethérolla lift állt pár órát lavina robbantás miatt.
A 31 Trabanta lift teteje, panoráma északnyugati irányba
A 31 Trabanta lift teteje, panoráma délnyugati irányba, a piros pálya a 17 Cheminée lift mellett
Matterhorn látszik az Ethérolla 2450-röl
Középen a távolban a Mont Blanc az Ethérolla 2450 tetejéröl
A 31 Trabanta lift alatti kék pálya, jobbra a 34 Joc lift
A 31 Trabanta lift alsó állomásához vezetö kék pálya, sok ski in/out szállással
Peter Szekely
360 élménybeszámolót írt
360
10 éve tag
2021.02.25. 14:54
Üdv, köszi a tippeket. 👍 A 11 és 12 nagy kedvence a gyerköcöknek. Az 50-est még lehet megnézzük holnap, ott még nem jártunk, a térkép alapján én is úgy láttam, jó móka lehet.
pongormiki
19 élménybeszámolót írt
19
13 éve tag
2021.02.25. 12:47
Üdv! Ha belefér az időbe, ajánlom a veysonnaz-i részén a 11-12-es felvonók melletti piros pályákat! Szélesek, szuper vonalvezetésűek, simák, kb. 3,5 km hosszúnak, legalábbis mikor én ott voltam minden nap ugyanolyan élmény volt leszáguldani rajtuk! A Nendaznál lévő 50-es lift melletti piros kék kombináció ugyanolyan szuper!
Peter Szekely
360 élménybeszámolót írt
360
10 éve tag
2021.02.24. 19:43
Itt van pár videó is:

Kattints a képre a videó megtekintéséhez:

Kattints a képre a videó megtekintéséhez:

Kattints a képre a videó megtekintéséhez:

Kattints a képre a videó megtekintéséhez:

Kattints a képre a videó megtekintéséhez:

Kattints a képre a videó megtekintéséhez:
Peter Szekely
360 élménybeszámolót írt
360
10 éve tag
2021.02.24. 17:15
2021. február 24.

Ma a cél a Mont Fort volt, ezért megint az elsők között szálltunk fel a 39 Ethérolla liftre. Tortin 2050-ig a korábbi napok szerinti útvonal, onnan először fel az 1 Col des Gentianes gondolával a Col des Gentianes 2950-re. Tele volt a kabinos lift, de amit láttunk az alatta lévő pályából, az alapján úgy döntöttünk hogy nem fogunk ott lejönni. Kezeletlen free ride pálya, elég hosszú fekete buckát részekkel, ráadásul már rég nem esett friss hó. Onnan a 2 Mont-Fort lifttel mentünk tovább a Mont Fort 3330-ra, oda már a léceket sem vittük fel, mert a 2 Mont Fort lift alatti feket pálya teteje nagyon meredek buckás free ride pálya. A panoráma a Mont Fort tetejéről elképesztő. Jobbra a Mont Blanc, balra a Matterhorn, de mindefelé 4000 méter feletti csúcsok. Sajnos még mindig sok szahara por volt a levegőben, de így is elképesztő látványban volt részünk. A gyönyörködés után visszalifteztünk a Col des Gentianes-re. Ott felcsatoltuk a léceket, és irány a 3 Jumbo lift alatti Gentianes piros pálya. Hát ez valami csoda volt, széles, tökéletes porhó, és mivel korán értünk oda, nem sok ember. Lecsúsztunk a La Chaux 2260-ra, onnan fellifteztünk a Chaux Express lifttel a Fontanet 2482-re. Onnan le a Les Ruinettes 2200-ra, klasz piros Mix pályán. Onnan fel a 104 Funispace lifttel az Attelas 2727-re. Onnan le egy állati klassz kéken majd fel a 118 Lac des Vaux 2 lifttel a Chassoure 2740-re. Innen még vissza akartuk egyszer menni ennek a liftek az aljára de szorított az idő, így mentünk tovább visszafelé. A 119 Chassoure alatti fekete buckás free ride pályát ma se vállaltuk be, igy a kabinosssal mentünk le Tortin 2050-re. Onnan pedig már a jól megszokott útvonalon vissza a Thyon 2000-re. Pöccre fél egyre értünk oda az oktatóhoz, ebédre nem jutott idő a lecke előtt... le a kalappal a skacok előtt.
Beszállás elött a 2 Mont Fort liftnél, fent a Mont-Fort 3330
Kiszállás után a 2 Mont Fort liftböl 3330 méteren. Középen lent a Col de Géntianes 2950. Jobbra a free ride le Tortin 2050-re (900 méter szintkülönbséggel). Balra a Gentianes piros.
A Mont-Fort pálya teteje, fekete buckás. A háttérben a legmagasabb csúcs a Mont Blanc.
A Mont Blanc középen a távolban a Mont Fort 3330-ról.
Matterhorn a távolban középtöl kicsit jobbra a Mont Fort 3330-ról.
A Gentianes pálya felsö része, fent a 3 Jumbo lift állomás a Col des Gentianes 2950-en.
A Gentianes pálya felsö része
A böség zavara a Fontanet 2482-ön
Kubai desszert a nap végére Thyon 2000-en
Peter Szekely
360 élménybeszámolót írt
360
10 éve tag
2021.02.23. 17:11
2021. február 23.

A harmadik napon a cél Plan-du-Fou 2430 volt. Egy felhő sem volt az égen, viszont megint szaharai por miatt volt egész nap fátyolos a kék ég. Ma sikerült elsőnek lenni a 39 Ethérolle liften, és elsőnek lemenni a Thyon 2000-hez mielött elindultunk Plan-du-Fou felé. Siviez-ig ugyanaz volt a menet mint tegnap. Ott gyorsan át a 61 Siviez-Plan du Fou kabinos lifthez. Ezzel gyorsan fent voltunk a Plan-du-Fou 2430. A lift melletti piros egy klassz pálya, de a meleg és a déli fekvés miatt már a teteje is puha volt délelőtt. Ettől függetlenül nagyon klassz volt, mindkét oldalon fenyők és óriási sziklák, gyönyörű. Miután visszaértünk Siviez-be, onnan megint felmentünk a Combatseline 2238-ra, és onnan le az alatta lévő piroson, aminek az északi fekvése miatt kiváló volt az állapota. Ebédelni a Combatseline 2238 étterem teraszán álltunk meg, onnan be lehet látni a Siviez, Tortin, Chassoure és Plan-du-Fou pályáit. Fantasztikus. Holnap a cél a Mont Fort, a tegnapi és mai időmérések alapján bele fog férni a sísuli előtt. Remélem a szaharai por addigra odébb száll.
Ma végre sikerült elsönek lenni a 39 Etherolla liftnél a reggeli nyitásnál😁
A 61 Siviez-Plan du Fou kabinosból az alatta lévö piros pálya Siviez es PdF között
A 61 Siviez-Plan du Fou kabinos alatti piros pálya Siviez es PdF között
Panorama a Combatseline 2238 étterem teraszárol, szemben a Plan-du-Fou, Tortin és Chassoure pályák
A 64b Greppon Blanc 2 lift melletti fekete pálya
Panoráma a Greppon Blanc 2700 tetejéröl
A 20 Tsa melletti piros úton vissza Thyon 2000-be
A Thyon 2000 másik oldalán lévö hosszú erdei pálya ami vissza visz Thyonba
A 39 Etherolla lift teteje
következőutolsó