Nem láttam beszámolót a terephez, gondoltam pár gondolattal segítek azoknak, akik gondolkodnak rajta, hogy kipróbálják Hohentauernt. 2014 január közepén próbálkoztunk itt a síeléssel. A sípályához az A9-es autópályán kell letérni a 114-es útra, ahol egy pár kilométeres szerpentin után érkezünk meg a településre. Két lehetőségünk van az autót leparkolni. Az egyik a faluban az „E” jelű csákányos felvonónál, a másik pedig egy kicsit tovább menve az „A” és „C” jelű felvonóknál. Mi itt tettük le az autót. Innen körülbelül 100 métert gyalogoltunk és ott is voltuk a kis fabódénál, ahol a jegyet árulták. Megvettük a bérletet, majd irány egy bemelegítő csúszás a 6-os pályán. A bemelegítő csúszás után egy hosszú utazás következett az „A” jelű csákányos felvonóval. Mivel a 7-es számú pálya is le volt zárva a hó hiánya miatt (csak egy-egy családot láttunk rajta szánkózni a kisgyerekekkel), ezért a „B” jelű felvonóval mentünk tovább fel a hegycsúcsra.
A 4-es számú fekete pálya le volt zárva, így 2-es és 3-as pálya közös szakaszán indultunk le és a 3-as pályán folytattuk az utunkat egészen a „B” felvonó aljáig. Nem a legjobb minőségű volt a pályán a hó, ezért a következő csúszásunk a 2-es pályán történt egészen az „E” jelű felvonó aljáig. Ez a pálya már egy fokkal jobb minőségű volt, kevésbé volt kicsúszkálva. Az „E” felvonót több ízben is igénybe vettük, hiszen az 1-es számú pályán több alkalommal is csúsztunk a pálya jó vonalvezetése miatt.
Napközben pihenéssel és táplálkozással a „B” felvonó tetején lévő hütte-ben próbálkoztunk. Tömeg egyedül itt volt, egy picit várnunk is kellett, hogy a teraszon szabad helyhez jussunk. A kávé iható volt, az étel tekintetében sem kell Michelin csillagokra számítani, de a Goulasch tartalmas és ehető volt, nagyon jól jött a nap közepén.
A 8-as számú pálya egy keskeny átvezető pálya, kis élvezeti értékkel bír, tényleg csak a pályák összekötésére alkalmas.
Mindent egybevetve nagy pozitívum Hohentauern-nek, hogy egyáltalán nincs tömeg, a sorban állás ismeretlen dolog errefelé. A síbérlet ára sem drágább összehasonlításban, mint bárhol máshol Ausztriában egy ilyen jellegű pályán. Ezzel szemben nagy gyengesége a terepnek, hogy kizárólag csákányos felvonók üzemelnek. A hegyekre fölfelé közlekedni emiatt ugyanúgy fárasztó, mint lefelé.