Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Pászti Vilmos által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (11)Időben csökkenő Időben csökkenő
Pászti Vilmos
11 élménybeszámolót írt
11
16 éve tag
2010.02.08. 21:48
Egyébként a Trabantot nem véletlenül emlegettem, csak az üzenet nem ment át, de talán jobb is így.
Pászti Vilmos
11 élménybeszámolót írt
11
16 éve tag
2010.02.08. 21:32
Én is csak alátámasztani tudom ezt az állítást. Csak míg külföldön a pálya jelenti a megmérettetést, addig a Kékesen az odajutás.
Előzmény: (kism 83382)
Pászti Vilmos
11 élménybeszámolót írt
11
16 éve tag
2010.02.08. 21:30
Ez így igaz! A a legjobb hólapátot a Trabant ajtóborítóból lehet csinálni.
Előzmény: (borzika 83375)
Pászti Vilmos
11 élménybeszámolót írt
11
16 éve tag
2010.02.04. 21:49
Jut eszembe. A rugós ablak spricni, csak a régi típusú Trabantokon volt. A 12 voltos rendszerűeken már elektronikus ablak spricni volt. Érdekesség, hogy a szivattyú megindítása után 2 mp-el indult el az ablaktörlő. Az ablaktörlésnek pedig 4 időzítése volt, a két sebességen kívül.
Látszik, hogy a rugós spricnit keveset használtad, mert akkor tudnád, hogy elég ritka volt, ha jól működött. Ezt ép ideje volt lecserélni. Nagy hiba volt azonban a régi karburátor helyett csináltak újat, ami egy kész horror volt. Közlekedésre ugyanis alkalmatlan volt. Nagy előrelépés volt az új típusú első futómű, ami örök életűvé tett a Trabi ezen problémáját.
A lealázással kapcsolatban, pedig az az érzésem, hogy fogalmad nincs arról, egy Trabantossal mit művelnek az olyan autósok, mit te vagy. Te észre sem veszed, hogy miközben a Trabis belekezdett a te előzésedbe, te gyorsítasz, ösztönösen, vagy szándékosan, ki tudja, mert ő nem akart mögötted 70-nel közlekedni. Tudod egy pár évig elmegy, hogy az ember bekényszerül valamelyik beképzelt autós mögé, és inkább lassabban megy, de én biztos vagyok benne, hogy kettőnk közül te vetetted volna le a szíjat előbb. Végül is mindig megoldottam. Ha úgy láttam, hogy előznöm kell, úgy kellett helyezkednem, hogy az autós kolléga ne vehesse észre, hogy mire készülök. Az előzéshez mindenkor lendületből kellett neki készülődni, mert ha erre ne figyeltem, akkor a kollégának az sem fájt, hogy a gyorsításával, engem keverjen bajba. Ott maradtam a szembejövő sávban, csak ezért, mert ez neki jó poén, hogy a Trabantossal jó kitol.
Bocsánat! Kinek van kisebbségi komplexusa?
Te azt mondod a Trabantosnak, aki ugye gyorsít azért, hogy a turbó Opel, BMW, Mercédesz ott maradjon a szembejövő sávba.
Látom, még mindig nem érted. Hagyjuk.
Bár a történetet a nyomaték kedvéért írtam és nem azért, hogy ilyen nem idevágó részletekről értekezzünk.
Csak azért ez egy nagyobb lélegzetű téma, mintsem, hogy egyetlen mondattal írj fricskát nekem.
Pászti Vilmos
11 élménybeszámolót írt
11
16 éve tag
2010.02.04. 21:10
Milyen autód is van?
De főkén, az érdekelne, hogy hány köbcentis, és hány lóerős?
Előzmény: (klaci 82849)
Pászti Vilmos
11 élménybeszámolót írt
11
16 éve tag
2010.02.01. 23:01
Szeretném elmondani nektek, melyik a legjobb autó.
Ez a Trabant.
Most, hogy ekkora hó esett, nagyon zavar, hogy nem hallom a Renault Megane motor hangját. Szeretek mindig úgy gyorsítani, hogy lehetőség szerint bárkit lehagyjak. A havas úton ugyanis azonosak a feltételek és ha megtalálom a csúszás határát, akkor lehet a legjobban gyorsítani. Csak emlékezni tudok a régi szép időkre, amikor a Trabantban kiválóan lehetett hallani, mikor kapar el a kerék. Emlékszek, ahogy Valkót elhagyva, a havas Gödöllői dombság felé közeledve a Zsigulis látta, hogy közeledek felé a Trabanttal. Kétségbeesésében annyira nyomta neki, hogy az autó oldalát többet láttam, mint a hátulját. Én pedig könyörtelenül lealáztam a Trabanttal. Pedig az út úgy csúszott, hogy ha meg kellett volna állni, kb 200 méteren belül biztosan nem sikerült volna. A Zsigulis, azóta már biztosan Trabantra cserélte az autóját. Emlékszek rá, amikor a Külföldi rokonok kérték, hogy hagy nézzék meg a Trabantomat. Én meg megmutattam nekik, és nem értettem, hogy miért röhögik körbe az autómat. Nem értették, hogy miért van két gyújtótrafó. Én meg elmagyaráztam nekik,hogy ha valamelyik tönkremegy, még a maradék egy hengerrel is haza tudok vergődni. Na még nagyobb lett a röhögés. Másnap azonban megkérdezték, hogy van-e vontató kötelem. Kiderült, hogy a fedélzeti számítógéppel ellátott csoda autójuk lamda szondája elhalálozott, így a számítógép letiltott. Ők sem hitték el, hogy a Trabant a legjobb autó.
A napokban olvasgattam, a legújabb BMW műszaki adatlapját és felfedeztem benne néhány ismerős adatot. A fogasléces kormányművet, a független hátsó futómű felfüggesztést, a Műanyag karosszéria elemeket és a hengerenkénti, gyújtási rendszer, mégpedig azért, hogy ha valamelyik meghibásodna, az autónak akkor se kelljen az út szélére kényszerülni. Elmondanám,hogy a Trabant már 40 évvel ezelőtt alkalmazta ezeket a megoldásokat. Egy Angol szaklap teszteredménye alapján a Trabant utasa közvetlen kapcsolatban van az úttal. Az igaz, hogy az utazási kényelmet ez befolyásolja, mert a jelzőtáblák mellett lassítani, kell hogy el lehessen olvasni, viszont ez egészséges, mert a Trabant tulajdonosa biztosan nem kap vese vagy epekövet. Na, mondtam én, de senki sem hisz nekem, hogy a Trabant a legjobb autó.
Pászti Vilmos
11 élménybeszámolót írt
11
16 éve tag
2010.02.01. 22:37
Így már érdekes a történet, hogy tudom, a sípark, a megtérülés határán van.
Biztos voltam benne, hogy még ez a kevéske lehetőség, amit a Kékesi üzemeltető összehozott, rengeteg buktatón és hivatali bürokrácián kellett végig verekedje magát.
Tippelek. A ződek a gyöngyösi önkormányzatban csücsülnek.
Rendszeresen járunk a Mátrába túrázni és látjuk, milyen méretű fakitermelés folyik mindenfelé. Ha a sípálya háromszorosára bővítéséhez szükséges fákat kivágnák, még akkor sem lehetne összemérni azzal a pusztítással, amit a fakitermeléssel művelnek. Mellesleg a fakitermelés során a különféle traktorok, úgy átszabják a domborzati képet, ahogy a bürokraták könyvében az meg van írva. Nyilván való, hogy a ződek közül senki sem tud sízni és csupán az irigység az, ami miatt nem engedik a bővítéseket. Én csak egy egyszerű játszóteret akartam építeni a fatornyos falumban, a saját pénzemen, és azt sem engedték. Sípálya!!! Ugyan!!! Hogy férhet bele ez egy punnyadó irodista gondolkodásába. Mit várunk olyan emberektől, akik még ímélt sem hajlandók kezelni, arra hivatkozva, hogy az nem biztonságos. Mondja ezt a műszaki analfabéta irodista. Ja! Repülőjegyet lehet foglalni interneten, meg banki átutalást is lehet bonyolítani interneten, de a kerítés átépítés kérelmét nem fogadják el csak faxon.
A kérdés továbbra is az, hogy mi történik Magyarországon? Miért ez a széthúzás? Ott voltam és hallottam azt a beszélgetést, ami a parkoló őr és a kpm-es kotró sofőrje között zajlott. A sofőr azt mondta, hogy neki a parkoló tisztítása nem feladata. És igaza van. Oké. De ha én ültem volna a kotróba, én biztosan elkotortam volna havat. És nem kértem volna érte semmit. Az más kérdés, hogy ha legközelebb, a pályát üzemeltető kijött volna egy bérlettel, valószínű, nem utasítottam volna el, és legközelebb is tutira elkotortam volna a havat. Mi van Olaszországban, hogy egyetlen sípálya közelében sem láttam tisztítatlan parkolót? Mit tudnak az Olaszok, hogy egyetlen parkolóban sem szednek parkolási díjat? Biztos vagyok benne, hogy ha én lennék a sípálya üzemeltető, akkor nekem is nagyon sok bürokratával kellene szembe nézni. Annak ellenére, hogy ismerjük a problémákat, nem fogja több vendég látogatni a sípályát. Tehát a feladat továbbra is az, hogy meg kellene keresni a legfőbb felelőst és folyamatosan addig nyomás alatt tartani, míg azt nem mondja, hogy rendben.
Azért, mert néhány szerencsés valahogy a sípálya közelébe keveredik, még nem mondható, hogy forgalmas a sípálya.
Tízen évvel ezelőtt fültanúja voltam, amikor Aigner Szilárd elkövette azt a hibát, hogy elmondta a kedves nézőknek, hogy " a hétvégén sízésre alkalmas idő lesz. Aki teheti, menjen fel a hegyekbe sízni, szánkózni" . A sok naiv meg azt hitte, hogy majd tényleg fogadni is tudják őket például a Kékesen. Mi már tudtunk valamit és korán reggel, jóval nyitás előtt felmentünk, és még épp volt helyünk. A felvonónál annyian voltak, hogy a második kanyar után be kellett látnunk, hogy ez már nem szórakozás, hanem küzdelem. Olyan 10 körül visszaindultunk. Ahogy leértünk Mátraházára, láttuk, hogy a parkoló tele van, a rendőrök már lezárták a Kékesre felvezető utat, és a kereszteződéstől pedig folyamatosan hajtották el, a Kékesre felmenni akaró, kedves vendégeket. Ahogy elindultunk lefelé, láttuk, hogy minden autó tetején valamilyen téli sporteszköz volt, tehát Szilárd utasítását ők komolyan vették. A teljes családdal felpakolt autóikból, itt-ott kiszállt és egymással indulatosan vitatkozó emberek látványa elég döbbenetes volt, de főként az, hogy ennek a sornak a vége Gyöngyösön volt. Ők, mind fel szerettek volna menni a Kékestetőre! Azt hiszem, akik ezt akkor átélték, már másképpen látják a Kékesi sípark adta lehetőségeket. És, hogy ennek mi a magyarázata? Nem hiszem, hogy bárkit is érdekel. Azért az érdekes, hogy a Gyöngyösi önkormányzat, minden síszezonban frappánsan megszervezi a síparkhoz vezető egyetlen út lezárását, és még csak lelkiismeret furdalásuk sincs, a sok csalódott ember miatt, akik egyébként bizonyára pont az önkormányzat kasszáját dagasztanák, ha hagynák. Jaj, de azt meeg kelll szeerveznííí, úútáánna jááárni, háát azt ki fizeti meg nekem??
Még egy apróság. Apróságokból is látszik, hogy az Olasz, sajátjának érzi a síterep színvonalának fejlesztését. Mivel megtehetik, mindig a legmodernebb hóágyúkat és hókotrókat veszik meg. De az apróság csak most következik. Ő annyira sajátjának érzi a feladatot, hogy az elnevezéseket is a saját nyelven mondja. Az Olaszoknak a sípálya-karbantartó nem ratrak, hanem egyszerűen hómacska. A megéhező síelőket kiszolgáló intézmény sem hütte, hanem Baita, ami bármennyire is hihetetlen, Egyszerűen Faházat jelent. Elgondolkodtató, hogy ők miért elégedtek meg a Faház elnevezéssel, és nekünk miért kell külföldi hangzású? Félve mondom ki. Mert ezzel is azt sugalljuk mindenki felé, hogy mi, nem vagyunk képesek másra csak nagyok mögött kullogni. A "hütte" elnevezéssel bizonyítjuk be a külföldinek, hogy látjátok külföldiek, mi, annyira senkik vagyunk, hogy hozzátok akarunk hasonlítani, mert ha már a mi büfénk minősége nem olyan, mint a tiétek, legalább a neve legyen az. És akkor ezzel rendben is van minden.
Pedig pont a fordítottja az igaz! Csak éppen alszunk, ahogy mindig is aludtunk. Ezért kiáltotta Petőfi is azt, hogy "talpra magyar!" Mindig is punnyadtunk. Világ életünkben hagytuk, hogy valaki ránk rakja a láncát. Már a "hüttében" is ezek a láncszemek ott vannak, és ez úgy beépül a tudatunkba, hogy észre sem vesszük. Ennyire nem kellene elhagynunk magunkat. Talpra Magyar!!!!
Néhány hónap és nemsokára itt a választás. Új lehetőségek nyílnak. Lehetőségünk van azokat eltávolítani az irodákból, akik csak punnyadni akarnak. A legegyszerűbb módja ennek, ha nem szavazunk rájuk.
Pászti Vilmos
11 élménybeszámolót írt
11
16 éve tag
2010.01.30. 13:04
"Sziasztok!
Mi szombaton voltunk 1 napra Békéscsabáról. Az út (a Mátraházától tartó szakaszt kivéve) elég jó. A "tömeg" teljesen elviselhető. A parkolóban még 10 után volt helyünk. Az alkalmazottak aranyosak, türelmesek, segítőkészek. A pálya jól síelhető. Csak azt nem értem, hogy a neten azt az 1 pályát miért 3-nak írják?
A Déli pálya alsó szakaszáról: sokan mentek lefelé is, gondolom végig van hó. Nem tudom mikor, milyen felételekkel nyitják meg... Mint ahogy az Északi rész is zárva.
Tudom nem így működik, de ha a jegyárak a síelhető szakasszal lennének arányosak, akkor talán megtennék amit tudnak...
Üdv: Z"

Egyszerű a magyarázat!
1 Nekünk így is jó!
2 Minek törjék magukat, ebből is annyi pénzük van, hogy az unokáiknak is megvan mindenük. Ja hogy te szeretnél a teljes hosszon sízni? Ez már a te problémád. Ha nem tetszik, el lehet menni az országból.
Pászti Vilmos
11 élménybeszámolót írt
11
16 éve tag
2010.01.30. 12:59
Én örömmel olvasnám, ha Mátraszentistvánból jönne valaki és a parkolóőrbódét lelökné a hegyről. De főként, aki ezt a gyalázatosságot elrendelte. Nem az parkolási összeg, hanem a hozzáállás sértő. És örömmel olvasnám, ha ugyanez az ember hálából, hogy megkapták a hómacskát, minden évben, 50 nm-rrel megnagyobbítaná a kékesi parkolót. Ja és nem ártana, ha hálából tisztán tartaná a parkolót. Ha én, egy hektáros jégfelületről el tudtam takarítani a havat, saját szabadidőmből, akkor ő a fizetéséért igazán megtehetné azon a zsebkendőnyi felületen.
Pászti Vilmos
11 élménybeszámolót írt
11
16 éve tag
2010.01.30. 12:53
"Le a kalappal kékestető előtt! Azt hiszem minden sikedvelő nevében köszönetet lehet mondani nekik a gyors segitségért, amit szentistvánnak nyújtanak a ratrak kölcsönadásával! Ilyen összefogás és segitőkészség kellene az országban és minden másképp lehetne! köszönjük KÉKES !"

Csak éppen a saját sípályájuk körül van "némi" gond!!
Ha nem haragszol meg érte én a sízők szemszögéből nézem a kékesi feltételeket.
Pászti Vilmos
11 élménybeszámolót írt
11
16 éve tag
2010.01.30. 12:49
Évekkel ezelőtt megkockáztattunk egy Kékestetői sízést és akkor szerencsénk volt, mert feltehetően már régebben el lettek riasztva az emberek azzal, hogy ha valaki nem ér oda reggel fél 5-re, akkor a zsebkendőnyi parkolóban már nem kap helyet. No mindegy, szerencsénkre volt hely, kit érdekel az a sok ember, aki a normális pénzéért normális szolgáltatásra vágyik. Lesízhettünk a veronika rétig és ott buszok vittek fel minket. Szinte gyorsabb is volt, mintha sílifttel mentünk volna. Emlékezve a régi, viszonylag jó élményre....
előző nap telefonáltam, és megtudtam, hogy csak a pálya 800 m-es részén lehet sízni. Miért is? Mert nekünk így is jó! Langyos a sör, de nekünk így is jó. Ott van a sok hóágyú, amivel már kerek egy hete nyugodtan befújhatták volna a fél Mátrát, de a hóágyúk csak egyhelyben állnak. Miért is? Mert nekünk így is jó. Hamis a harmunika, de nekünk így is jó.
Elismerem, hibáztam, mert talán az évtized legnagyobb hóesésében terveztük sízni menni. Feltételeztem azért, hogy valami talán már változott. Mikor odaértünk, a parkolóban, ahogy kell, el is akadtunk. Gondoltuk, odamegyünk a pálya közelébe, hogy meglássuk, milyen viszonyok vannak. Feltételeztem, hogy egy cég, aki sípályát üzemeltet, számít arra, hogy az emberek, nem helikopterrel érkeznek és nem teljes felszereléssel pottyantják a sízőket a pályára. Tévedtem. A vezetőnek ugyanis semmilyen elképzelése nem volt arról, hogy az emberek majd hogyan fogják megközelíteni a sípályát. Ugyanis térdig érő hóban jöttünk, mentünk, amerre mentünk.
Kezdem azt hinni, hogy gyurcsány úrnak van igaza, aki azt mondta, hogy ha nem tetszik, el lehet menni az országból. És mennek is, mégpedig tömegesen azok, akik sízni szeretnének. Ráadásul Kékesen, ezért a zéró minőségért ugyanannyit kérnek, mint Olaszországban, ahol akkora parkolóval várják az odaérkezőket, hogy talán a végét sem lehet látni, és hó mindenhol van, csak az utakon és parkolókban nincs, de egy szem se. Milyen érdekes ugye? Pedig elég egyszerű a történet. Ha valaki sízni akar, annak valahogy először oda is kell tudni jutni. De ha Kékesen oda szeretnél jutni, akkor mindjárt meg is kapod a fricskát, vagyis azért a zéró minőségű parkolóért máris fizessél te birka magyar!! Egy normális síterepen, mikorra a kedves vendégek megérkeznek, már egyetlen gépet és egyetlen fenntartó munkást sem látni. Gondolhatod, hogy Kékestetőn ez teljesen másképp van. Már gyülekeztek a mazohista sízők, amikor a hómacska még javában jött ment a sípályán, a munkások meg rohangáltak mindenfelé.
Gyerekek! Eddig azt hittem nincs igazuk azoknak, akik mindig is azt hangoztatták, hogy ebben az országban a szemlélettel van baj. Sajnos be kell látnom, hogy mégis igazuk van. Már Eplény is létre tudott hozni egy 4 üléses felvonót, pedig a 600 m-es magasságával jóval rosszabb helyzetben vannak, mégis beruháztak. Nem is értem!!! Az illető, biztosan nem magyar beruházó! Ha valakiben felmerülne, hogy Magyarország adottsága miatt nem térülne meg a beruházás, elmondanám, hogy óriási igény van a sízésre, és a beruházás, egyetlen szezon alatt bőségesen megtérül.
Hofi megmondta. Ha egy kupleráj nem megy, nem a bútort kell kicserélni. Ha esetleg valamelyik befektető nem tudná, ismét elmondanám, hogy egy sípályához mi kell a vendégek szemével nézve. Hatalmas parkoló, normális felvonó, kezdetnek bármilyen beülős, és normális, vagyis hómacskákkal karbantartott sípálya. Ha ez nincs biztosítva, akkor az emberek máshol fogják elkölteni a pénzüket.
Ez ilyen egyszerű!!
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE