Ez egy idézet.
A kötélpálya motorja 300 kW-os, amiből jelenleg kb. 150-160 kW van kiterhelve. A pályát a kezelőknek bizonyos esetekben (pl. be -kiszállás képessége az utasok részéről, gyalogos szállítása,gyalogosnál ugyanis 1m/s az engedélyezett sebesség)le KELL lassítani, sőt, ha komolyabb sérülésveszélyt észlel, meg kell állítani ! Nem lesz ez másképpen, ha a szalag be lesz üzemelve, akkor sem. A kötélpálya nem csúszós sífelvonó, itt az utasok biztonsága érdekében a legkisebb engedményt sem szabad tenni, akkor sem, ha a gyakorlott sízőknek ez kellemetlen. A pálya lassítása vagy leállítása Sógoréknál is gyakran előfordul, ugyanilyen okból. Tehát fel a fejjel, ha a közönség gyakorlottabb lesz, a helyzet javul, bár kezdő mindíg lesz.
A pálya sebessége szalag nélkül csak sízővel 2 m/s lehetne, szalaggal max. 2,2 m/s az engedélyezett sebesség. így üzemelt a pálya Ausztriában is, és így üzemel jelenleg az össze többi fix kapcsolású négyüléses. A nemzetközi szabványok szerint fix kapcsolású pálya szalaggal legfeljebb 2,4 m/s sebességgel haladhat, szalag nélkül 2m/s-mal. Ennél nagyobb sebesség a lekapcsolódó székes berendzéssel lehetséges. Ilyent építettek ezen pálya helyett Hinterglemmben, költsége brutto 5 millio EUR volt. Tehát rajta sízők, összedobni ezt az 5-öst, és épülhet jövőre a síháztól induló az új lift !
A görgők csapjai a szereléskor rendesen meg lettek zsirozva, és bár megtörtént az előírt idejű próbajáratás, még előfordul, hogy olvadáskor a nedvesség a kicsordult kenőanyagból valamit lehoz. A kezelők megpróbálják ezt letörölgetni, mert sajnos a műszaki szükségszerüség a hajrában végzett kivitelezési munka mellett ilyen hiányosságot hagyott, csak lassan derült ki a folyamatos járatásnál.